'Anderlecht, Genk, Gent en Oostende mogen zich zorgen maken over Play-Off 1'

'Anderlecht, Genk, Gent en Oostende mogen zich zorgen maken over Play-Off 1'

maandag 21 augustus 2017 om 10:13

Wat hebben RSC Anderlecht, KAA Gent, KRC Genk, KV Oostende en Standard gemeenschappelijk? Inderdaad, ze misten elk grandioos hun competitiestart. Momenteel vallen ze alle vijf buiten de Play-Off 1 plaatsen. Volgens de statistieken betekent dat erg slecht nieuws. 

Twitteraar Arne C keek even naar de Play-Off 1 ploegen van vorig seizoen. Wat blijkt? Vorig jaar had geen enkele club meer dan vier punten achterstand op de grens van Play-Off 1. 

Momenteel staat KV Oostende er het slechts voor. Na vier speeldagen staat de teller van de ploeg van Marc Coucke nog op nul punten. KAA Gent doet met één puntje niet veel beter. Vorig jaar haalden zij wel Play-Off 1.

KRC Genk en Standard wilden dit seizoen niet opnieuw hetzelfde bleven als in 2016 - 2017, maar een magere oogst van vier uit twaalf is voorlopig niet om naar huis te schrijven. Ook in Anderlecht is met vier punten na vier wedstrijden ook al crisis.

Club Brugge en Charleroi staan momenteel fier aan de leiding met twaalf op twaalf. Daarna volgt Zulte Waregem met drie punten minder. Moeskroen (negen punten), STVV (negen punten) en Antwerp (zeven punten) zijn momenteel de positieve verrassingen van het nog jonge seizoen. Zij vullen de huidge Play-Off 1-plaatsen in. 

Poll

Wie haalt Play-Off 1 dit seizoen zeker niet?

(1012 stemmen)

Plaats een reactie

stama +170
maandag 21 augustus 2017 om 10:34
Nog veel te vroeg. Play off en transfersysteem aan de basis van deze evolutie. Play off kandidaten trachten met zo weinig mogelijk inspanningen voor play off mee te dingen, andere ploegen trachten zo vlug mogelijk punten te sprokkelen om buiten de gevarenzone te blijven. Bovendien is de trend niet te veel te voetballen, maar bal snel naar voren jassen en dan via snelheid de tegenstrever te ontwrichten. Toch toevallig dat de ploegen met de meest getalenteerde voetballers onderaan staan.... toch ook een vaststelling. Nog transfers doen nadat er am 5 wedstrijden gespeeld zijn zegt ook iets.. teveel spelers (managers) trachten nog op de valreep een slag te slaan.
Vind ik leuk
Pevin +108
maandag 21 augustus 2017 om 10:45
Veel te vroeg om te oordelen. Maar als het zo zal zijn, zal het Play-Off systeem ter sprake komen. Die clubs kunnen en willen zich dat niet permitteren, al mogen ze van mij elk jaar naast de boot vallen! COYR!!
[Reactie gewijzigd op maandag 21 augustus 2017 om 10:46]
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 10:46
En dan staan ze daar.... De clubs met een budget dat zoveel keer groter is dan dat van de meeste ploegen in de competitie.... Grote clubs bij ons willen maar wat graag vergelijken met de topclubs in Europa. Dromen mag maar United, PSG, Bayern. Hun uitslagen al eens bekeken? Ook al zijn we in het begin van de competitie. Zoals gezegd in een reactie elders: met grote dank aan de format van onze competitie. In mijn ogen start de competitie in maart of april. Blijkbaar zijn het nu toch allemaal oefenmatchen...
Vind ik leuk
SD +1470
maandag 21 augustus 2017 om 10:48
is het niet wat ovedreven na 4 speeldagen om dergelijke prognose te maken ?
Vind ik leuk
Boerken +1151
maandag 21 augustus 2017 om 12:32
Miss. Wel ja maar eerst stond er we zijn pas 2 speeldagen ver dan 3 speeldagen ver nu 4 speeldagen ver maar er is nog geen verbetering te zien bij sommige ploegen
Vind ik leuk
Dirk H +439
maandag 21 augustus 2017 om 10:50
VP en hun statistieken hahaha
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 11:06
Amai, VP heeft geen vertrouwen in Genk want zij staan twee keer in de poll. Lol.
Wat de statistieken betreft... Met cijfers kan je alles bewijzen. Het ligt er maar aan hoe je ze gebruikt. Dus deze cijfers zijn weinig of niets waard.
Vind ik leuk
Toca +3520
maandag 21 augustus 2017 om 11:07
Na 15 speeldagen.kan je al wat meer zeggen. Met alle respect maar nu kan je toch nog niet spreken van play off plaatsen zeker. Anderlecht is vorig jaar aan de leiding gekomen op de 30ste speeldag. Niettemin staan daar boven nu ploegen die niemand verwacht had.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 12:06
zolang die onzin blijft duren dat de transfertperiode doorloopt terwijl de competitie reeds gestart is, zal je ieder jaar die rare toestanden hebben.
Het is overduidelijk dat onze zogezegde "grote" ploegen uitsluitend bezig zijn met geld te verdienen met transferts in plaats van de "kleinere" ploegen die in samenspraak met hun coach een goede ploeg vormen. Enkel spelers kopen omdat je er later veel kunt op verdienen wordt zeker afgestraft.
Vind ik leuk
dakcota +1190
maandag 21 augustus 2017 om 16:43
en als we straks na 30 speeldagen boven club brugge staan dan spreekt niemand nog hierover,; toch?
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 21:11
Brugge staat er niet bij ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Anderlecht, Genk, Gent en Oostende mogen zich zorgen maken over Play-Off 1'