Joos doet hallucinante ontdekking over videoref: Zo ga je je doel voorbij

    Joos doet hallucinante ontdekking over videoref: "Zo ga je je doel voorbij"

    maandag 14 augustus 2017 om 22:47

    Na de wedstrijd tussen Zulte Waregem en Club Brugge was de kritiek voor de videoref bijzonder groot. Hij vond niet dat Zulte Waregem een strafschop verdiende na een fout van Brandon Mechele. Zou hij het gewoon niet gezien hebben?

    Op de TV-beelden was duidelijk te zien dat Mechele zijn tegenstander raakte. De videoref vond er echter niets aan. Filip Joos denkt dat de videoref het mogelijk niets eens gezien heeft. In Extra Time komt hij met een hallucinante verklaring.  "Ik dacht de videoref de live-beelden te zien krijgen, zoals wij die op televisie zien. Maar zo is dat niet", zegt hij.

    Hij legt uit hoe men ten werk gaat. "Ze hebben tien beeldschermen en ze hebben zelf iemand die voor de herhalingen zorgt. Ook een man zoals de videoref, met passie voor het voetbal. Die man is niet professioneel opgeleid zoals mensen die voor televisie werken. Geen echte regisseur."

    "Dat is gewoon een ref die 1,5 uur opleiding heeft gekregen. Ik ben er zeker dat ze die herhalingen niet zien, die wij zien. Zo ga je je doel volledig voorbij", besluit hij.

    Plaats een reactie

    Patfey +4317
    maandag 14 augustus 2017 om 22:56
    Sterke taal, heeft hij daar ook enig bewijs voor? Anderen van incompetentie beschuldigen is wel makkelijk.
    Vind ik leuk
    User251 +1451
    maandag 14 augustus 2017 om 23:07
    In Extra Time zegt hij dat het zo zou kunnen zijn. Hier laten ze het gewoon zo lijken alsof hij het ook 100%zeker weet.
    Vind ik leuk
    Patfey +4317
    dinsdag 15 augustus 2017 om 11:12
    Typisch VP.
    Hij heeft wel een punt : goede en snelle beeldregie is nodig, anders geef je een penalty een kwartier later :).
    Vind ik leuk
    maandag 14 augustus 2017 om 23:11
    Je kan wel zeggen dat het nog bijlange niet op punt staat kijk naar NBA een heel ander systeem maar moet je wel de match stilleggen
    Vind ik leuk
    Toca +28069
    maandag 14 augustus 2017 om 23:11
    Misschien een idee om Joos videoref te maken. In een busje uit het zicht
    Hij is professioneel opgeleid en ziet alles. En wij zien of horen hem niet meer.
    Vind ik leuk
    maandag 14 augustus 2017 om 23:40
    Niet twijfelen : meteen mailtje sturen naar de voetbalbond & profliga :-)
    Vind ik leuk
    maandag 14 augustus 2017 om 23:45
    Of het nou klopt of niet... Dergelijke zaken zouden normaal in de testfase reeds aan het licht moeten gekomen zijn. Het lijkt me ook allemaal geklungel & willekeur...

    Zolang er niet overal & ten allen tijde bij élke wedstrijd een videoref aanwezig is, leidt dit tot een vorm van willekeur. Op de ene plek zijn er 'maar' 5 camera's , op een ander veld zijn er 10....

    Onze competitie klungelt verder.... Dergelijk wedstrijdbepalend systeem moet altijd én overal beschikbaar zijn. Of nergens.
    Vind ik leuk
    dakcota +4135
    dinsdag 15 augustus 2017 om 02:43
    de enige reden dat het 'niet gezien' werd is het feit dat het 'tegen' brugge was.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11474
    dinsdag 15 augustus 2017 om 03:36
    Ik stel voor dat we het spreekwoord "Joost mag het weten" vanaf nu vervangen door "Joos mag 't weten" of zijn varianten "Joos weet 't" & "Joos allesweter".

    Als het effectief waar is wat hij zegt, is dit al meteen het ultieme bewijs dat de videoref in ons land niet kan werken. Goed regie -en camerawerk is noodzakelijk voor het slagen van de videoref.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 augustus 2017 om 08:10
    Hij zou natuurlijk niet liever willen dat men en zijn beelden en zijn mening volgt... al was het er vorig weekend wel duidelijk over natuurlijk. Zo lang de mens zal bepalen of het al dan niet fout, off site etc... is, zal er discussie zijn. Doellijntechnologie: ja. Video ref : nee.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Joos doet hallucinante ontdekking over videoref: "Zo ga je je doel voorbij"