'Mogelijke straf KV Mechelen kan positieve gevolgen hebben voor ... Anderlecht'

'Mogelijke straf KV Mechelen kan positieve gevolgen hebben voor ... Anderlecht'

Gepubliceerd: dinsdag 23 april 2019 om 23:14di 23-04-2019 om 23:14

Laatste update: dinsdag 23 april 2019 om 23:22di 23-04-2019 om 23:22

Voor KV Mechelen worden het enkele bange dagen en weken. Het bondsparket eist namelijk, net als voor Waasland-Beveren overigens, dat de promovendus terug degradeert naar Eerste Klasse B. Stiekem hoopt ... RSC Anderlecht daar misschien ook wel op.

Die mogelijke degradatie kan Anderlecht uiteraard niet al te veel schelen, maar als KV Mechelen veroordeeld wordt, verliest het ook haar Europese licentie. Dat zou wél interessant kunnen zijn voor paars-wit. Dan moet het wel hopen dat KVM in de bekerfinale op 1 mei aan het langste eind trekt tegen KAA Gent.

Het Nieuwsblad weet namelijk dat het Europese ticket bij een veroordeling van Malinwa terug naar de competitie verplaatst wordt. Het nummer drie uit Play-Off 1 zou dan rechtstreeks geplaatst zijn voor de poulefase van de Europa League.

Het beste ticket voor de voorrondes van de EL verschuift dan naar het nummer vier van de eindstand, terwijl het laatste ticket overblijft voor de winnaar van het duel tussen de winnaar van Play-Off 2 en ... het nummer vijf uit Play-Off 1. Dat zou dan Anderlecht kunnen zijn, dat momenteel vijfde staat.

Poll

Zou jij blij zijn om op deze manier een Europees ticket te bemachtigen?

(440 stemmen)

Plaats een reactie

Dan4red +1440
dinsdag 23 april 2019 om 23:24
Zielig als je het zo moet halen !!!
Vind ik leuk
Prpldynmt +8573
dinsdag 23 april 2019 om 23:29
Inderdaad, maar niet ongewenst. Komop KV!
Vind ik leuk
DragonEgg +883
woensdag 24 april 2019 om 09:50
Zielig, maar ze gaan er toch blij mee zijn als het er van komt. Hoe zou je zelf zijn?
Vind ik leuk
Dan4red +1440
woensdag 24 april 2019 om 12:56
Als het "instituut" van het Belgische voetbal (zelf verklaard wel te verstaan) en hun zo trotse DNA, wel dan zouden ze het moeten weigeren..dan pas zou ik respect hebben voor die ploeg. Europees moet je verdienen, en krijg je ni zomaar in uwe schoot geworpen !!!
Vind ik leuk
TageMeister +10212
dinsdag 23 april 2019 om 23:38
Heb je dan een Europees ticket?

Dan speel je voorrondes en das nog geen Europees.
Vind ik leuk
ToCa1969 +249
dinsdag 23 april 2019 om 23:52
Da zou toch wel straf zijn, zo’n boeren jaar spelen, met veel sjanse in de PO1 geraken, en dan door sjanse ook nog es Europees ticket versieren, het kan verkeren.. Vraag is alleen, wat kan Anderlecht op dit moment Europees uitsteken?
Vind ik leuk
DragonEgg +883
woensdag 24 april 2019 om 09:51
Correctie, ToCa, een boerenjaar (volgens de woordenboek) is een jaar met uitzonderlijk goede resultaten. Ik denk dat je een ander woord gaat moeten bovenhalen...
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 00:11
Yes, dat zou fantastish zijn voor Anderlecht.
Vind ik leuk
DeGreatOld +493
woensdag 24 april 2019 om 00:18
Voila, zo is ook het 2e mogelijke belangenconflict gekend (reden waarom Coucke per direct Vorzitterschap Profliga opgaff). Benieuwd welke er nog volgen ....
Vind ik leuk
freeman +14429
woensdag 24 april 2019 om 00:29
Wat iedereen wel reeds vermoedde !
Vind ik leuk
K1908 +3187
woensdag 24 april 2019 om 09:25
Toch beter dat hij dan opstapt voor die heisa, je kan daar moeilijk boos voor zijn...

Ze zouden ook beter eens beginnen met neutrale mensen op die postjes te zetten....
[Reactie gewijzigd op woensdag 24 april 2019 om 09:28]
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 09:27
Ik dacht dat het vooral was omdat Anderlecht zijn tv rechten apart wou verkopen. Wat in huidige malaise misschien niet zo'n goed idee is
Vind ik leuk
K1908 +3187
woensdag 24 april 2019 om 09:24
Ik zou het zielig vinden, maar wel blij zijn met Europees, zou toch onverhoopt zijn niet.. :-P
Vind ik leuk
Messifanboy +1267
woensdag 24 april 2019 om 09:42
Om er dan in de 2de voorronde er misschien uit te gaan tegen de kampioen van Moldavië?
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 12:05
Dit is precies wat de bond wil natuurlijk
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws