Van Moer twijfelt er niet meer aan: Hij is de allergrootste Rode Duivel ooit

Van Moer twijfelt er niet meer aan: "Hij is de allergrootste Rode Duivel ooit"

Gepubliceerd: zondag 24 maart 2019 om 12:15zo 24-03-2019 om 12:15

De Rode Duivels rekenen ook zondagavond weer op Eden Hazard om het verschil te maken. Die maakte al furore tegen Rusland met twee goals. Volgens Wilfried Van Moer is Hazard zonder twijfel de beste Rode Duivel ooit.

Van Moer vindt dat Hazard zijn gelijke niet kent. "In mijn ogen is Eden Hazard nu al de allergrootste Rode Duivel ooit", vertelt hij in Het Belang Van Limburg. "Bij de nationale ploeg maakt hij met zijn talent en flitsen het verschil op belangrijke momenten. Dat hebben we op het voorbije EK en WK gezien, maar ook nog tegen Rusland."

Ook als mens maakt hij indruk. "Hij spreekt de grote massa aan met zijn persoonlijkheid: hij is bescheiden, speels en heeft geen grote mond. Een voordeel dat de Duivels hebben, is dat ze bij grote clubs voetballen die over de hele wereld gevolgd worden. Wij konden alleen maar tonen dat we bij de besten van België hoorden, met de grote tornooien als uitzondering. In Azië, Zuid-Afrika of Zuid-Amerika volgen ze Eden Hazard ook."

Lees ook: Hazard laat zich uit over Real Madrid

Poll

Is Hazard de beste Belg ooit?

(202 stemmen)

Plaats een reactie

strat2 +1181
zondag 24 maart 2019 om 13:17
Samen met Coppens en Van Moer zelf, denk ik. Maar Wilfried kan moeilijk zichzelf op het lijstje zetten he.... Hij is daar trouwens ook veel te bescheiden voor, en dat siert hem.
Vind ik leuk
Daydreamer +6941
zondag 24 maart 2019 om 13:27
Ge kunt Van Moer en Coppens toch onmogelijk op dezelfde hoogte als Hazard plaatsen!? Hazard wordt wereldwijd gezien als één van de 5 beste voetballers ter wereld en dit in een tijdperk waarin het voetbal een heuse explosie heeft gekend... Geen enkele andere Belgische voetballer heeft ooit deze status bereikt en ik vrees dat we er ook niet snel een nieuwe gaan krijgen!
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 14:19]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:12
Hoe kan je dat nu vergelijken ? Pele , Di Stefano ,Puskas , Cruyff , Maradonna , Messi , Ronaldo dat is onmogelijk om te zeggen wie de beste was . Ieder misschien de beste in zijn tijd maar onderling vergelijken is toch echt onmogelijk . Negen kansen op tien heb jij Coppens nooit weten spelen en Van Moer als jong ventje misschien heel even dus ga je vergelijken met verhalen die je gehoord hebt .
Vind ik leuk
Daydreamer +6941
zondag 24 maart 2019 om 17:30
Ik vergelijk de grootheden niet maar Rik Coppens!? De beste man heeft nooit buiten België gevoetbald en is zelfs in België nooit kampioen geworden! Hij werd ook nooit gezien als één van ‘s werelds 10 beste voetballers... Een erg goede voetballer maar geen wereldtopper! Coppens heb ik idd niet zien spelen, Van Moer wel!
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:38
Hij heeft meerdere aanbiedingen gehad maar als je terug in zijn tijd gaat stond het Europees voetbal in zijn kinderschoenen en kon men in het buitenland iets meer verdienen maar zeker niet vergelijkbaar met nu . We zullen het nooit weten maar hetgeen hij onder tafel langs alle kanten toegeschoven kreeg en de status die hij hier had liet hij niet graag in de steek .
Vind ik leuk
strat2 +1181
zondag 24 maart 2019 om 14:04
Ik heb indertijd een boek gehad waarin onder andere de loopbaan van Coppens werd besproken. Als ik me niet vergis stond daarin vermeld dat Coppens op een gegeven moment naar Real Madrid kon gaan, om in het befaamde elftal met Puskas en Di Stefano te gaan spelen, dat zes maal het toenmalige equivalent van de Champions league won. Ondanks het aandringen van Madrid wou Beerschot Coppens onder geen enkel beding laten gaan.
Van status gesproken...
De Italianen waren dan weer zo bang van Van Moer dat ze tijdens een interland via een uiterst smerige fout zijn been overstampten, waardoor hij jaren out was, maar de manier waarop hij op latere leeftijd is teruggekomen was "keizerlijk", zowel bij de nationale ploeg als bij Beveren met wie hij als patron op het middenveld de titel pakte tegen het indertijd "ongenaakbare" Anderlecht, en dat alles met schitterend en oogstrelend voetbal in een regie van "de maestro".
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 14:05]
Vind ik leuk
Daydreamer +6941
zondag 24 maart 2019 om 14:48
Klopt allemaal, maar...
- Het ongenaakbare Anderlecht was indertijd Europese Sub-top, niet vergelijkbaar met het huidige Madrid of Barcelona.
- Coppens "zou op een gegeven moment naar Madrid kunnen gaan" maar dit is niet gebeurd he! Omdat Beerschot hem niet wilde laten gaan??? Ja, Beerschot was inderdaad de kapitaalkrachtige Europese topploeg die spelers tegen welke prijs dan ook kon houden...
- Je kan het voetbal van vroeger niet vergelijken met de topsport die het nu is! Het voetbal is veel professioneler, mondialer,...
Even ter vergelijking, Eden Hazard:
- Werd 2 keer verkozen als beste jongeren en 2 keer als beste speler in Frankrijk, alvorens hij er Lille de dubbel bezorgde
- Hij won de trofeo bravo (de gouden bal voor spelers onder de -21) en werd op dat moment gezien als beste speler onder de 21
- Hij werd verkozen als beste jongere én als beste speler in Engeland, welke competitie wordt gezien als de zwaarste ter wereld. Ook wordt hij nog 2 keer 2de in deze verkiezing!
- Hij maakt Chelsea 2 keer kampioen, bezorgt het elke beker die er te winnen valt behalve de Champions League.
- Hij wordt gezien als één van de 5 beste spelers ter wereld
- Hij was het afgelopen WK na Modric de beste speler
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 14:49]
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 17:15
Beerschot kon wel degelijk Coppens tegenhouden want er was nog geen Bosman-arrest en vroeg wat het wilde , in die tijd gooiden ze nog niet waanzinnig met geld zoals nu en was er het Franco-regime hetgeen een bon vivant als Coppens ook wel tegenhield
Vind ik leuk
Elise +600
zondag 24 maart 2019 om 15:09
Toen was het professionalisme niet zo groot als nu. Dus Eden is zeker de grootste. Uit veronderstelling praten dat iemand naar Real kan, dat was voor MPH ook zo. Het veronderstellen of het waarmaken is wereld van verschil. Het is op den duur irriterend toen steeds te vergelijken met nu. De marges op vlak van professionalisme is nu veel kleiner als toen, degene die de middelen hadden naast hun talent. Net als Ronaldo en Messi vergelijken met Pele en Maradona. Wel Pele valt uit de boot... en zo kunnen we nog tientallen namen opnoemen
Vind ik leuk
THOR4ever +3429
zondag 24 maart 2019 om 14:11
Ik heb Rik Coppens zelf nooit zien voetballen maar volgens mijn vader was dat ook een uitzonderlijk talent. Van de Belgen die ik heb zien voetballen vind ik Eden de allerbeste al heb ik vroeger ook met veel plezier gekeken naar Wilfried.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 14:12]
Vind ik leuk
firedwarf +4252