Argentinië stelt ook met Messi in de gelederen teleur en verliest oefenduel

Argentinië stelt ook met Messi in de gelederen teleur en verliest oefenduel

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 08:00za 23-03-2019 om 08:00

Laatste update: zaterdag 23 maart 2019 om 08:00za 23-03-2019 om 08:00

De terugkeer van Lionel Messi bij het Argentijnse elftal is op een sof uitgelopen. La Albiceleste oefende tegen Venezuela en ging met de ster van Barcelona als aanvoerder in de gelederen met 3-1 onderuit.

Messi nam na het teleurstellend verlopen WK even vrijaf bij het Argentijnse elftal, maar keerde vrijdagavond terug tijdens het oefenduel met Venezuela. De start van de Argentijnen was echter niet bijster goed. Salomon Rondon zette Venezuela al na zes minuten op voorsprong uit een voorzet van ex-Twentespeler Roberto Rosales. Diezelfde Rosales stelde vlak voor de rust wederom een ploeggenoot in staat om te scoren. Jhon Murillo was de gelukkige: 0-2.

Na de pauze wisselden beide ploegen veelvuldig, maar Messi bleef net als Nicolas Tagliafico de hele wedstrijd staan bij de Argentijnen. Zij zagen hoe hun ploeggenoot Lautaro Martinez na een uur spelen de aansluitingstreffer scoorde voor Argentinië, maar een kwartier later gooide Venezuela de wedstrijd alsnog in het slot. Josef Martinez, spits van het Atlanta United van Frank de Boer, benutte een strafschop.

De Argentijnen spelen dinsdag wederom een oefenwedstrijd. Messi en co reizen dan af naar Tangier om aldaar aan te treden tegen Marokko.

Plaats een reactie

Daydreamer +6871
zaterdag 23 maart 2019 om 09:49
Mag ik durven stellen dat de impact van Hazard op zijn ploeg groter is dan die van Messi? Zonder daarbij te stellen dat Hazard beter is, laat me dat wel even duidelijk stellen! Maar stel je Messi voor bij Chelsea: zou hij meer bereikt hebben dan Hazard? Omgekeerd denk ik wel dat Hazard bij het Barcelona van Xavi en Iniesta ook hetzelfde had bereikt als Messi... (niet in statistieken maar gewoon in palmares)
Mijn idee hè!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 09:50]
Vind ik leuk
CZNK +374
zaterdag 23 maart 2019 om 10:42
Hmm meh, moesten CR7 en messi er niet zijn zou Hazard de kans hebben om de beste ter wereld te zijn. De impact dat Messi op Barca heeft is ongezien, op zijn 26ste had die even 91 goals op 1 jaar gescoord
Vind ik leuk
Daydreamer +6871
zaterdag 23 maart 2019 om 11:52
Tja, de impact van Hazard op Chelsea is ook ongezien en nog veel moeilijker denk ik dan...
Voetballen in een team met allemaal technisch begaafde topspelers langs je is makkelijker dan spelen in een team waar alles van jou moet komen! Bij Chelsea weet de tegenstander: Zet 3 spelers op Hazard en Chelsea is voor de helft lam gelegd. Gevolg: Hazard moet alles alleen doen en krijgt geen ruimte.
Bij Barca kan de tegenstander het zich niet permitteren om 3 man op Messi te zetten want daar lopen of liepen nog andere Xavi's, Iniesta's en Suarezen rond. Het gevolg is dat Messi veel meer ruimte krijgt en inderdaad kan uitblinken.
Bij Argentinië kan hij het niet, net omdat iedereen daar naar hem kijkt... Zoals dat bij Chelsea bij Hazard gebeurt!
Vind ik leuk
CZNK +374
zaterdag 23 maart 2019 om 12:22
Akkoord, maar ik schat Messi toch net iets hoger in dan Hazard. Als je ziet hoe die jongen presteert vanaf zijn debuut is gewoon ongezien. En ik denk persoonlijk dat Hazard te lang bij chelsea is gebleven.
Vind ik leuk
Daydreamer +6871
zaterdag 23 maart 2019 om 12:26
Tuurlijk, ik stel in mijn eerste post ook duidelijk dat ik zeker niet wil zeggen dat Hazard beter is dan Messi he!
Alleen moet je soms ook wat geluk hebben met de ploeg waarin je terecht komt. Toen Hazard voor Chelsea koos hadden ze net de Champions League gewonnen, waren ze op dat moment de beste ploeg in Europa! Beetje zoals het verhaal met Real nu... Niemand die verwacht had dat Chelsea zo zou afglijden!
Vind ik leuk
CZNK +374
zaterdag 23 maart 2019 om 12:50
Gho sinds ze Abramovich in engeland aan het treiteren zijn is Chelsea beginnen af te glijden..
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
zaterdag 23 maart 2019 om 11:00
Tuurlijk heb je gelijk. Argentinie moet gewoon afstappen van Messi +10 man. Het werkt al jaren niet. Zijn impact daar is veel beperkter dan bij Barca, logisch omdat je niet wekelijks met elkaar speelt. Belgie heeft dat voordeel van een hechtere en vastere groep te zijn.

Messi for Goat, i say no, ma kzal hiervoor nog meer gezever krijgen dan mijn kritisch blik op courtois.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 11:04
Roberto Rosales = ex-Gentspeler. Of is dat hier een Hollands krantje?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws