Ik zie me nog steeds als één van de besten van de wereld, ondanks Spaanse pers

"Ik zie me nog steeds als één van de besten van de wereld, ondanks Spaanse pers"

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 17:21vr 22-03-2019 om 17:21

Laatste update: vrijdag 22 maart 2019 om 17:34vr 22-03-2019 om 17:34

Thibaut Courtois maakt een mindere periode door. De terugkeer van Zinedine Zidane bij Real Madrid lijkt hem zijn vaste basisplaats te kosten. Bovendien ging de doelman donderdagavond gruwelijk in de fout met de Rode Duivels tegen Rusland (3-1).

Dat maakt Courtois wat kregelig. In de Spaanse media haalt onze landgenoot hard uit. "Ik beschouw mezelf nog steeds als één van de besten van de wereld, ook al probeert de Spaanse pers mij te vermoorden", gebruikt hij harde taal in Marca. In Spanje zou concurrent Keylor Navas meer aanzien genieten dan Courtois.

"Ik voel me sterk en ben kalm, omdat ik goed train", toont Courtois zijn vertrouwen. Verder kwam hij nog eens terug op zijn flater tegen de Russen. "Cheryshev zette me onder druk en ik ontzette de bal zwak. Een kleine fout, dat maakt deel uit van het leven als keeper. Ondanks die fout bleef ik kalm en werkte mijn match af."

Poll

Zal Courtois in de zomer vertrekken uit Madrid?

(407 stemmen)

Plaats een reactie

Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 17:36
Ocharme...
Vind ik leuk
Basiel +24
vrijdag 22 maart 2019 om 18:33
En Hazard zal ook niet komen
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:45
Als je zo uithaalt naar de pers,ben je toch niet zo kalm Thibaut,dat is de tol van vedette te zijn,en al zeker in Spanje.
Vind ik leuk
Pajot1 +289
vrijdag 22 maart 2019 om 18:54
De vraag is...als hij Real verlaat..
wat wel waarschijnlijk is...
Waar moet hij heen,om niet van zijn sokkel te vallen?
Vind ik leuk
DOMI +661
vrijdag 22 maart 2019 om 19:08
Courtois meent nog steeds dat hij de absolute nr 1 is, zowel bij Real als bij de Rode Duivels en dit is een beetje mis in zijn redenering. Op dit moment presteert hij niet op niveau en is het dan ook logisch, zoals Zidane handelt, dat hij (een tijdje) nr 2 wordt. Dit wil totaal niet zeggen dat hij geen topkeeper is en hij zal wel terugkomen als hij weer op zijn normale niveau presteert!
Vind ik leuk
Robbie007 +873
vrijdag 22 maart 2019 om 20:17
Dat is het nadeel als je bijna nooit een fout maakt..je maakt 1 fout en je krijgt meteen de stempel “uit vorm”. Echt triest.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:25
Tja, je hebt nu eenmaal een aantal mensen die hier al heel lang op zaten te wachten, om dan nu hun gal te kunnen spuwen. Zielig.
Vind ik leuk
Robbie007 +873
vrijdag 22 maart 2019 om 20:27
Wss is Virgil Van Dijk dan ook uit vorm sinds vorige week. Haha
Vind ik leuk
DOMI +661
vrijdag 22 maart 2019 om 20:26
Lees ik hier een ontkenning dat Courtois in een mindere periode verkeert en eigenlijk op dit moment keept zoals altijd, behalve dat ene foutje van gisteren? Denk niet dat iemand anders zal ontkennen dat Thibaut al betere periodes heeft gekend (zie WK)!
Vind ik leuk
Robbie007 +873
vrijdag 22 maart 2019 om 20:28
Dat lees je zeker Domi...in alle eer en geweten.
Vind ik leuk
DDT +4026
vrijdag 22 maart 2019 om 21:42
Die vertrekt echt niet uit Madrid. Die Navas is echt niet beter, zijn kinderen wonen er en de verdediging van real is kaas met gaten dit jaar.
Vind ik leuk
t757498 +637
zaterdag 23 maart 2019 om 14:41
Hij geeft een groot ego van zijn eigen ,en vind zijn uitspraak Ik ben nog steeds de beste van de wereld ongepast. Is bij REALook al in de fout geweest remimber doelpunt van Lasse Schöne en tegen Barca eerste doelpunt lig al plat op de grond en is het niet moeilijk om de stiften van Suarez .Oke op het WK was hij zeer goed ,maar na het WK zit hij toch duidelijk in een mindere peroide ,daar kan hij niet onderuit,De toekomst zal het uitwijzen bij REAL,denk dat hij een tijdje bankzitter zal zijn ,en of hij daar mee zal kunnen omgaan ,dat is de vraag