De Condé over DNA KRC Genk: “Het mag iets meer zijn wat mij betreft”

De Condé over DNA KRC Genk: “Het mag iets meer zijn wat mij betreft”

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 08:11do 21-03-2019 om 08:11

KRC Genk gaat als leider Play-Off 1 in. De Limburgers brengen dit seizoen mooi voetbal op de mat. Tegenover Sport/Voetbalmagazine geeft sportief directeur Dimitri De Condé aan wat het DNA van KRC Genk is.

“Dat moet komen vanuit onze academie. Verzorgd voetbal, technisch vaardige spelers. Plus het Mijnverhaal, je truitje nat willen maken”, begint De Condé. “Vraag is ook: willen wij alleen de club van Limburg zijn, of willen we meer zijn? Wat mij betreft, mag het iets meer zijn, zonder arrogant te worden.”

KRC Genk is een club van het volk. “Het mag allemaal ook iets fanatieker, qua beleving, ook bij de spelers. Wij beschikken niet over een voorzitter die op de moeilijke momenten extra geld op tafel kan gooien. Het voordeel daarvan is dat wij wel een club van het volk kunnen blijven, maar het mag hier geen geldcommercie worden.”

“Op een bepaald moment was er een perceptie van Genk als een club van kopen en verkopen”, gaat De Condé verder. “We zijn goede verkopers, maar alleen verkopen mag hier niet de insteek zijn, al blijven die uitgaande transfers nodig om financieel rond te komen.”

Poll

Vind jij dit ook?

(279 stemmen)

Plaats een reactie

Vaneigens +1388
donderdag 21 maart 2019 om 08:20
Dat wil toch elke club?
Vind ik leuk
ToCa1969 +202
donderdag 21 maart 2019 om 09:30
Het zou toch beter zijn mocht er wat meer financiële armslag zijn, zodat spelers niet gelijk na 1 “goed seizoen” gelijk verder willen naar “groter” en “beter” beetje proberen spelers wat langer thuis te houden zodat je meer continuïteit in die “goede seizoenen” krijgt zou goed zijn!
Vind ik leuk
margot +399
donderdag 21 maart 2019 om 12:11
Als de academie "echt" succesvol wil worden moet er naast verzorgd voetbal ook een gezonde agressiviteit bijkomen. De jeugdspelers komen allemaal dat tikkeltje duelkracht tekort.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:39
Het truitje nat willen maken? Verwijzen naar de werknemers in de mijn? Dat deden alleen de arme Belgen die zich tot de jaren 70 en 80 kromwerkten Dimi, iets waar jij geen verstand van hebt als ruikeluiszoontje! Dus zwijg daar maar over en doe waar je goed in bent, rondlummelen en lullen over onbenullige zaken. Na de sluiting is reconversiegeld in de club gepompt en er even snel weer uitgehaald door alle haaien die zich er op gestort hebben. En dit gaat nog altijd door met de miljoenentransfers waar niks van in de club blijft hangen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:26
Jij bent weer onzinnige praat aan het vertellen over zaken waar je enkel een wind van hebt gehoord.
Misschien ook eens een psycholoog raadplegen, die kan je misschien helpen met je problemen.
Vind ik leuk
Mrbai +520
donderdag 21 maart 2019 om 12:42
Gent is het Monaco - Porto van Belgie wat transfers betreft !

Ne mauve die het zegt
Vind ik leuk
THOR4ever +3424
donderdag 21 maart 2019 om 16:55
Hoezo? Denk dat inzake uitgaande transfers over langere periode de Buffalo’s niet in de buurt komen van Genk. Bailey, Segej Milinkovic, Colley, Ndidi, Koilibally, Courtois, De Bruyne, Carrasco, Origi, Benteke,... ik zal er nog wel vergeten zeker.
Vind ik leuk
Vaneigens +1388
donderdag 21 maart 2019 om 17:22
Hij zal Genk bedoelen hoor :)
Vind ik leuk
Mrbai +520
vrijdag 22 maart 2019 om 08:14
My bad , Genk idd :) Gent helemaal niet
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws