Anderlecht-doelman Boeckx onthult strijd tegen eetstoornis: Ik zat over te geven

Anderlecht-doelman Boeckx onthult strijd tegen eetstoornis: "Ik zat over te geven"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 10:13wo 20-03-2019 om 10:13

Frank Boeckx sprak in het programma Van Gils en Gasten bijzonder openhartig over zijn strijd tegen overwicht. De doelman heeft er al bijna heel zijn carrière last van.

"Sinds ik profvoetballer werd, had ik daar problemen mee en bovendien werd ik er voortdurend op gewezen", zegt de doelman in het programma. "Mensen zeiden me dat ik dit of dat was en dat ik dit of dat moest doen. Dat creëert druk."

Die enorme druk heeft ook voor enkele slechte acties gezorgd. "In je strijd om eerste doelman te worden wil je niemand een reden geven om te zeggen dat je te dik bent. Dus ga je domme dingen doen", is Boeckx eerlijk.

"Ik begon over te geven om snel af te vallen. Als sportman met boulimia nervosa ben je heel slecht bezig. Gelukkig kende ik Jef Brouwers (sportpsycholoog) al van een vorige club. Ik heb hem gebeld en gevraagd of we eens konden praten", onthult de doelman van Anderlecht.

Plaats een reactie

TageMeister +9207
woensdag 20 maart 2019 om 10:33
mooie onthulling !
Vind ik leuk
Blue-Blanc +1080
woensdag 20 maart 2019 om 10:34
Waarschijnlijk gaf hij over door een overvloed aan bier. Kheb dat vroeger ook een paar keer meegemaakt..
Vind ik leuk
w-b forever +2054
woensdag 20 maart 2019 om 11:15
Sorry gast maar uw reactie slaat op niks!!
Vind ik leuk
Blue-Blanc +1080
woensdag 20 maart 2019 om 11:28
Als topsporter moet je op alles letten wat je eet en doet. Ik heb hem een aantal jaren geleden gezien met een pint in zijn handen. Het is algemeen geweten dat Frank graag een biertje lust. Niks op tegen, maar dan moet ie daar wel de gevolgen van dragen als er commentaar komt op zijn gewicht. Mocht hij als een pater leven, zou er veel minder commotie rond gemaakt worden.
Vind ik leuk
Mario_ +2024
woensdag 20 maart 2019 om 11:37
idd, Boeckx is den enige topsporter die eens een biertje drinkt....
Heb Hazard ook eens gezien met een hamburger, toch normaal dat die amper tegen een bal kan stampen soms......
Vind ik leuk
Blue-Blanc +1080
woensdag 20 maart 2019 om 11:41
Als je al aanleg hebt om rap bij te komen, laat je het pintje vallen.

En dan kan de discussie weer beginnen dat het ook maar mensen zijn. Maar voor zo een loonbrief zou ik het gerstenat ook laten vallen voor 10-15 jaar.

En Hazard is Hazard, die mag alles van mij 😉.
Vind ik leuk
dakcota +4644
woensdag 20 maart 2019 om 12:55
zie hier.

de grootste bullshit die ik gelezen heb in 2019 zo ver. Proficiat.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
woensdag 20 maart 2019 om 11:48
Aiai, als Frank stopt met sporten! Dan zal de stimulans om niet bij te komen elders dan van de sport moeten komen, niet simpel als je, zoals hij zegt, erg gemakkelijk bijkomt!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws