'Juventus streepje voor om toptransfer voor de neus van PSG in te lijven'

'Juventus streepje voor om toptransfer voor de neus van PSG in te lijven'

Gepubliceerd: zaterdag 5 januari 2019 om 14:14za 05-01-2019 om 14:14

Paris Saint-Germain geeft gas voor Matthijs de Ligt, maar Juventus maakt zich niet druk. De Italiaanse krant Corriere dello Sport schrijft dat De Oude Dame goede papieren heeft om de Ajax-aanvoerder komende zomer binnen te hengelen.

Het gonst de laatste weken weer van de geruchten rond De Ligt, nadat het even stil was. Er lijken drie topclubs te zijn die ver voor hem willen gaan: FC Barcelona, Paris Saint-Germain en Juventus. PSG is onlangs een offensief gestart om De Ligt samen met Frenkie de Jong naar Parijs te halen, schrijft Corriere dello Sport.

'Juventus beeft niet, omdat er in de strijd om De Ligt al een belangrijke slag is geslagen', aldus de krant. Juventus hoopte De Ligt in een gesprek duidelijk te maken dat hij een belangrijke pion kan zijn in de verdediging en van grote waarde kan zijn voor het hele project van de club.

De krant schrijft dat Juventus niet begint te bibberen van de Franse toenaderingspoging. De clubleiding van Juventus had vorige maand een goed gesprek met de entourage van De Ligt. Niet alleen speler en zaakwaarnemer, maar ook algemeen directeur en voormalig Juventus-keeper Edwin van der Sar was bij dat gesprek aanwezig, dat naar verluidt lang duurde. Voorzitter Andrea Agnelli deed namens Juventus het woord.

Plaats een reactie

12a34b +1138
zaterdag 5 januari 2019 om 14:44
Zou ik niet doen. Met Benatia, De Sciglio en Barzagli heb je al 3 goeie verdedigers op de bank zitten, en dan heb je nog Chiellini en Bonnuci, dat zijn toch ook 2 kanjers die je niet makkelijk uit de ploeg kan spelen. Maar alles beter dan PSG natuurlijk!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 14:44]
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 14:47
Die mannen zijn allemaal 30ers, dat blijft niet duren hoor. Hij kan er rustig gebracht worden en opgroeien tussen de beste verdedigers ter wereld. Juve lijkt me sowieso de beste keuze.
Vind ik leuk
12a34b +1138
zaterdag 5 januari 2019 om 14:48
Daar heb je een punt.
Vind ik leuk
Patfey +6014
zaterdag 5 januari 2019 om 17:53
Dacht ik ook ja. En meer kans de CL te winnen met Juventus dan met PSG denk ik.
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 16:34
De Sciglio is een flankverdediger en Benatia mag weg. Past in het profiel dat Juve zoekt en zou verjonging zijn in de defensie zoals Anderlechtois zegt.
Vind ik leuk
firedwarf +3423
zaterdag 5 januari 2019 om 21:36
Bonucci 32 jaar
Chiellini 34 jaar
Benatia 31 jaar ( mocht overigens vertrekken vorige transferperiode)
Rugani 24 jaar
Barzagli 37 jaar

De sciglio tel ik niet mee aangezien dat een flankverdediger is...
Denk dat de verdediging van juventus op Rugani na wel wat jong volk kan gebruiken, Bonucci kan nog even mee maar nu nog blijven rekenen op barzagli en chiellini is gekkenwerk... Die kunnen max nog 1 a 2 seizoenen mee na dees en dan is het vet toch echt wel van het been....
Vind ik leuk
Riddlin +2507
zaterdag 5 januari 2019 om 15:32
Juve zou een goeie keuze zijn. Vooral de verdediging is er naar voetbaltermen al bejaard
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 16:32
Zou een goede keuze zijn
Vind ik leuk
Vaneigens +1057
zaterdag 5 januari 2019 om 16:45
Vaneigens is Juve de betere ploeg, maar misschien is het voor Matti beter om geen stappen te missen in zijn ontwikkeling en een niveautje lager te beginnen bij PSG.
Vind ik leuk
Patfey +6014
zaterdag 5 januari 2019 om 17:55
Ik denk dat het niveau van de Franse competitie voor hem te laag ligt, wat gaat hij daar leren, in een zetel spelen? Als je dan toch via een tussenstap will gaan, zou ik eerder aan Duitsland denken of een van de subtoppers in Italie of Spanje. Maar ik denk dat hij best het niveau van Juventus aankan, en die kunnen hem rustig brengen.
Vind ik leuk
FL +224
zaterdag 5 januari 2019 om 20:22
Lijkt mij ook maar psg heeft speciale eigenaars die graag tot het uiterste gaan in ruil voor naam en faam ( bv Neymar ) ik vrees dat ze met zeer veel geld gaan zwaaien ...
Vind ik leuk
Patfey +6014
zaterdag 5 januari 2019 om 21:44
Dat risico is zeer reëel, al kan de financial FairPlay een rol spelen, ze kunnen toch niet blijven doorgaan (hoewel). Maar als De Ligt en zijn entourage verstandig zijn, kiezen ze voor Barca of beter nog Juventus (ik denk dat hij zich daar het best kan verder ontwikkelen). Immers, heeft Neymar nog enige vooruitgang geboekt sinds hij bij PSG speelt? Ik zeg integendeel, hij was immers bijna op het niveau van Messi en Ronaldo gekomen, de onbetwistbare nummer 3, nu nog met moeite toptien. En als Mbappe niet oppast, riskeert hij ook stilstand in zijn ontwikkeling.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws