Deschamps rekent af met de Belgen: Hoe speelden zij tegen de Brazilianen?

    Deschamps rekent af met de Belgen: "Hoe speelden zij tegen de Brazilianen?"

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 14:02wo 05-12-2018 om 14:02

    Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 14:13wo 05-12-2018 om 14:13

    Na het WK van afgelopen zomer levert het Franse voetbal menig Belgische fan nog steeds nachtmerries op. De Fransen presenteerden zich in Rusland als een erg verdedigend team, dat spektakel niet al te hoog in het vaandel draagt. Didier Deschamps is dat imago echter beu.

    Vooral in ons land was de kritiek snoeihard op het Franse spelsysteem. De Franse bondscoach bijt van zich af. "Volgens mij komt die kritiek voort uit hun enorme ontgoocheling", aldus Deschamps bij Le Monde. "Als zij een beetje afstand en luciditeit inbouwen, zullen zij zien dat wij veel gevaarlijker zijn geweest. En trouwens, hoe hebben zij tegen Brazilië gespeeld? Op dezelfde manier als wij tegen hen. Als voetbal gewoon betekent dat je de bal hebt en wat rondpasst ..."

    Deschamps haalt enkele statistieken aan om zijn pleidooi te staven. "Wij zijn geëindigd op veertien doelpunten, waarvan elf in de knock-out-fase en vier in de finale. Een primeur sinds het Brazilië van Pele in 1970. In 2010 is Spanje wereldkampioen geworden met mooi voetbal en veel lof, maar zij hadden amper acht keer gescoord. Wij waren beter dan de rest, dat is de enige realiteit", besluit onze zuiderbuur.

    Poll

    Heeft Deschamps gelijk?

    (293 stemmen)

    Plaats een reactie

    FR12er +72
    woensdag 5 december 2018 om 14:14
    Amen
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    woensdag 5 december 2018 om 15:36
    1. Wij maakten er meer.
    2. Gevaarlijker wanneer we alles vooruit gooiden
    3. Nog meer dan het verdedigende voetbal, is het de onsportiviteit die zo frustrerend blijft achteraf...
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3883
    woensdag 5 december 2018 om 14:21
    Tja, ik herinner mij vooral het laatste kwartier, toen er nog amper werd gevoetbald door de streken van de Fransen...
    Iets wat de duivels helemaal niet hebben gedaan tegen de Brazilianen.
    Nu goed, kheb het al gezegd, België ging naar dat toernooi om mooi voetbal te brengen, Frankrijk om te winnen, we zijn beide geslaagd in onze doelstelling
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3349
    woensdag 5 december 2018 om 15:35
    Dat tijdgewin is hun goed recht. Het is de taak van de ref om dit in te perken, iets wat jammer genoeg amper gebeurt.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    woensdag 5 december 2018 om 15:36
    De scheids moet daarop ingrijpen, maar het is niet hun goed recht, het is onsportief en hoort niet.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3349
    woensdag 5 december 2018 om 15:57
    Uiteraard heb je gelijk, maar het is een tactiek die jammer genoeg dikwijls wordt toegepast. Als je dit als ref consequent wil aanpakken dan roep je vanaf de eerste keer de kapitein bij je en geeft 1 verwittiging voor het hele team. De 2de heeft prijs, punt. Ook als dat al na 5 minuten is. Zelfde met schwalbes. Je hebt als ref het reglement met je, je moet het gewoon durven toepassen...
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:58
    Ik zag hier laatst een goed voorstel passeren. Vanaf de laatste 15 minuten wordt bijgehouden hoeveel minuten de bal in het spel is geweest. Blijkt dat dit maar effectief 10 minuten is, dan kan je er nog extra 5 bijtellen. Samen met de 30 seconden per wissel. Het is toch eigenlijk wel erg dat als ze gewisseld worden en ze tijd willen winnen...hoe tergend traag dat ze dan niet stappen. Zelf mijn moeder van 80 jaar met kapotte knieën kan dat tempo nog volgen.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    woensdag 5 december 2018 om 17:10
    Als je ziet hoe arbitrair ze nu al omgaan met al die extra tijd..
    Soms tellen ze 1 minuut waar er misschien wel 10 van toepassing zijn.
    Soms tellen ze er 6, terwijl er helemaal niet is gebeurd....
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3349
    donderdag 6 december 2018 om 17:36
    2 bedenkingen:
    1) wie gaat dat allemaal bijhouden (ik hoop niet de VAR😎)
    2) waarom enkel het laatste kwartier? Ik heb op Club al ploegen vanaf minuut 1 (niet eens bij wijze van spreken...) tijd weten rekken.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3883
    woensdag 5 december 2018 om 15:45
    Krijg ik ook het vliegend schijt van, als ref begin je toch te fluiten omdat je graag voetbal ziet?
    En geen stelletje komedianten? Anders was hij wel regisseur of politieker geworden.
    Vind ik leuk
    JanB +6167
    woensdag 5 december 2018 om 14:35
    Wie heeft dààr nu nog een boodschap aan ?
    Vind ik leuk
    Minunten +350
    woensdag 5 december 2018 om 14:50
    Inderdaad. :-)
    Vind ik leuk
    Hierulf +1283
    woensdag 5 december 2018 om 14:42
    Arrogante vent... typisch in Frankrijk !
    Vind ik leuk
    Minunten +350
    woensdag 5 december 2018 om 14:50
    De Amen was het feit dat ze wereldkampioen zijn. Die getallekes van 14 goalen in de eindronde en 4 in de finale... België heeft een beter doelsaldo over heel het wk. Amen?

    Die halve finale was een kutmatch van de fransen. De Belgen eervol derde, leukste ploeg van het tornooi, geen wereldkampioen. Shite.
    Vind ik leuk
    FR12er +72
    woensdag 5 december 2018 om 14:52
    Hou op man met je leukste ploeg van het toernooi. Ze hebben leuk gespeeld tegen Panama en Tunisie, nou goed zeg. Tegen Japan en Brazilie hadden ze er gewoon uit moeten vliegen.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    woensdag 5 december 2018 om 15:38
    En Griezmann moest de ballon d'or winnen?
    Kruip gauw terug onder je steen.. :-)
    Vind ik leuk
    freejazz +1377
    woensdag 5 december 2018 om 15:46
    Staat jouw FR voor Fransman ?
    Vind ik leuk
    HalloDaar +67
    woensdag 5 december 2018 om 16:10
    Tegen Japan eruit moeten vliegen? Na die 0-2 waren ze gewoon beter dan die japanners. Tegen Brazilië had er zomaar 1 meer kunnen invliegen, maar een keeper is ook deel van je elftal. Met andere woorden, je statement houdt helemaal geen steek. Daarnaast kan je niet ontkennen dat Frankrijk in die halve finale na dat doelpunt enorm onsportief gedrag heeft getoond. Ik denk maar aan mbappe die een beetje verder ging lopen met de bal hoewel er Allang gefloten was. Tijdwinst hoort er inderdaad bij, maar dit was gewoon irritant en belachelijk. Dat een scheidsrechter hier niet ingrijpt, kan ik tot vandaag nog steeds niet begrijpen.
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +830
    woensdag 5 december 2018 om 16:51
    Volledig mee eens ... als Vertonghen niet die lucky goal had gescoord tegen Japan dan eindigde daar het tornooi van de Belgen.

    Tegen Brazilië heeft verrassende tacktiek van Martinez goed uitgepakt. Maar voor zelfde geld hadden de Brazilianen er daar drie in onze netten geprikt. We kunnen niet zeggen dat we Brazilië hebben gedomineerd.

    Commentaar van spelers zoals Courtois die tacktiek van de Fransen hekelden is ook niet serieus te nemen. Met soortgelijke tacktiek heeft hij immers een reeks titels in Spanje en Engeland weten te vergaren.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:00
    Waarom zouden ze er in hemelsnaam tegen Japan moeten uitvliegen? De Japanners kregen niet veel kansen en ineens in een paar minuten twee en die waren raak. Het is pas grote klasse dat je in een halfuur dat nog kunt rechtzetten. Nooit eerder gebeurd in deze fase van het toernooi...
    Vind ik leuk
    FR12er +72
    woensdag 5 december 2018 om 17:55
    Jaa was echt grote klasse die lucky goal van Vertonghen
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 20:27
    Hij telt toch....de goals daarna waren van betere makkelij. Dat laatste doelpunt was bijvoorbeeld wereldklasse. Ik heb van de Rode Duivels goals gezien zoals tegen Japan in 13 seconden, maar ik heb ook goals gezien die ze mooi uitgespeeld hebben door de bal van voet tot voet te laten gaan met veel baltoetsen en veel verschillende mensen.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12398
    woensdag 5 december 2018 om 14:54
    Ik haat Frankrijk! Lelijk gesmurft van die Fransen.
    Vind ik leuk
    camargue +3393
    woensdag 5 december 2018 om 15:14
    Volgens mij heeft die toch enkele andere matchen gezien dan wij ... Brazilië was nergens, Frankrijk speelde betonvoetbal ... en speelde zuiver op de counter ...
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:52
    Met dit beton voetbal hebben ze dit jaar geloof ik maar 1 keer verloren en dat was tegen nederland. Dus dit betonvoetbal werkt dus wel degelijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:23
    Als land David tegen Goliath.Maar op het wk was het tegenstelde , de schijt loopte langs hun benen. Kut Frankrijk en kut Fr12er.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:51
    Spelstijl wordt afgemaakt in ganse wereld en dat gaat één keer knagen natuurlijk .
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16076
    woensdag 5 december 2018 om 16:24
    Shut up man, zelfs tegen Janneke en Mieke speelden de Fransen defensief. Lelijk voetbal.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:31
    zzzzzzzz, iedereen weet dat dit wereldje corrupt is ... de match croatie france was duidelijk gekocht, de fransen moesten winnen ... check dees man, ronaldo 'toevallig' ziek uren voor de match, toevallig ronaldo de beste speler v brazil op dat moment, niet -nho niet de keeper, niet de rechtsen back, nee ! ronaldo ... ok dan

    https://www.youtube.com/watch?v=V96zNEguuFQ

    https://www.youtube.com/watch?v=RmBx3sjVnFA

    dus als het 1 keer gebeurt, ... welcome capitalism !
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 16:56]
    Vind ik leuk
    CobraX +541
    woensdag 5 december 2018 om 16:36
    Als je dat imago beu bent Didier, dan is daar een simpele oplossing voor: speel aanvallend voetbal i.p.v. de angsthaas uit te hangen. Dat moet zeker mogelijk zijn als je naar de individuele kwaliteiten van de spelers kijkt.
    Vind ik leuk
    Heppen1J +160
    woensdag 5 december 2018 om 18:18
    de Belgen hebben tegen brazilie ook verdediging gespeeld zoals de Fransen tegen de Belgen iedere ploeg mag op zijn manier spelen
    na de kans van hazard zijn de Belgen niet meer over de middellijn geweest als neymar in goede doen was geweest had je wel een andere uitslag gehad daar moet je als eerlijke Belg voor uit komen maar het is wat het is daar moet hij na 6 maanden niet komen over zagen

    Vind ik leuk
    blondel +2775
    woensdag 5 december 2018 om 20:21
    Iedere Belg is precies al vergeten dat de Belgische ploeg zo al heel hun carriere speelt ,defensief en op de counter.Wat is het probleem dan ,als een ander land dat ook toepast?En sorry hoor,maar tegen Brazillie veel geluk gehad en de 2é helft niet meer meegedaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:28
    Hmmm een vraagje en hoeveel keer heeft Frankrijk de bus geparkeerd monsieur Deschamps...
    Vind ik leuk
    willyy +122
    donderdag 6 december 2018 om 06:21
    en gelijk heeft hij !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws