Geen twijfel over winnaar Gouden Schoen: “Wie anders dan hij?”

    Geen twijfel over winnaar Gouden Schoen: “Wie anders dan hij?”

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 12:07wo 05-12-2018 om 12:07

    Club Brugge heeft al twee jaar op de Gouden Schoen in zijn rangen (José Izquierdo en Ruud Vormer). Het ziet er naar uit dat een derde jaar op rij mogelijk is. Hans Vanaken is topfavoriet.

    Dat vindt ook radio-DJ Sven Ornelis tegenover Sport/Voetbalmagazine. "Vanaken is zo'n fijne en slimme gast. Verlengde onlangs ook zijn contract, maar blinkt vooral uit door zijn nuchterheid en realisme. Een benaderbare speler, geen vedetteallures en niet het grote showbeest. Wie anders dan Vanaken wint trouwens straks de Gouden Schoen?"

    Ornelis is ook een trouwe supporter van Blauw-Zwart. "No sweat, no glory. Dat is gewoon essentieel. Daarom zijn wij ook de eersteklasser met de grootste en trouwste aanhang. Supporters van Club Brugge, die haken nooit af”, besluit de radio-persoonlijkheid.

    Poll

    Met akkoord?

    (579 stemmen)

    Plaats een reactie

    Zetterberg +10616
    woensdag 5 december 2018 om 12:11
    Als Sven het al zegt...dan zeg ik proficiat Hans! Ik wil hem wel eens zien twerken! Shake that ass!
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 12:14
    Die stijve panlat, kan nog niet eens een polonaise leiden.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3155
    woensdag 5 december 2018 om 12:38
    Vind ik leuk.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4865
    woensdag 5 december 2018 om 13:18
    Kunt gij nu nooit eens neutraler reageren man?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:57
    Heel juist , dat is een gast die leeft voor zijn voetbal en hij zal wel danslessen volgen na zijn carrière
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16078
    woensdag 5 december 2018 om 16:30
    Toch komiek he.. Ik zag de titel van het artikel en dacht meteen: ‘Toch even kijken naar de reactie(s) van mister Genkenaar’. Je bent voorspelbaar kerel..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:23
    Zwijg domme Genkenaar, club is the best en genk is een mongolen club
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:49
    Die mongolen staan toch verder dan die laffe brugse schapenkutjes. 1/4 finale beker, 4pt voor in comp en meer dan waarschijnlijk Europees overwinteren. En nu al de beste trainer, die 100% Genkie is.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3155
    woensdag 5 december 2018 om 12:39
    Samen met poulain zijn vrouw dan toch!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 12:58]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:20
    hmmmmmmmm, jihaaaaa :-p
    Vind ik leuk
    freeman +11975
    woensdag 5 december 2018 om 12:14
    Clubsupporters zijn er hoe dan ook ALTIJD , in goede en minder goede tijden .
    Al veel jaren gebleken dat het geen successuporters zijn !
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    woensdag 5 december 2018 om 12:25
    1is er hier al zeker de grootste succes supporter de genkie , zijn teksten zijn dan ook op zijn genks, niet veel betekenis vol
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:38
    Akkoord met je reactie op de genkenaar ... die hier op het forum zit. Gelieve echter niet iedereen van Genk over dezelfde kam te scheren. Thx
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    woensdag 5 december 2018 om 16:31
    Ok sorry
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16078
    woensdag 5 december 2018 om 16:31
    Als niet-Clubfan kan ik dat beamen. Zelfs in de flopjaren was de sfeer er opperbest vgl met andere topclubs in een dip.
    Vind ik leuk
    freejazz +1377
    woensdag 5 december 2018 om 12:26
    Weet je, dat Vanaken zo opgehemeld wordt in de media en naar voor wordt geschoven als de grote kansheber, daar kan ik mee leven. Hij zou het ook verdienen. Maar dat de anderen gewoon totaal genegeerd worden alsof ze allemaal vele klassen minder zijn, daar heb ik het wel moeilijk mee. Enige vorm van objectiviteit is totaal verdwenen bij de persjongens, zwijg stil bij de supporters. Nu begint het echt te lijken op een propaganda-machine.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    woensdag 5 december 2018 om 12:38
    Maakt ook voor zichzelf propaganda de laatste weken op het veld ,zowel in CL, als invaller bij de RD en in de jpl constant op hoog niveau
    Vind ik leuk
    freejazz +1377
    woensdag 5 december 2018 om 13:52
    Dat bedoel ik juist. Hij verdient het zeker en vast. Maar om prestaties van de anderen quasi tot nihil te herleiden, dat is toch een brug(ge) te ver.
    Vind ik leuk
    Toca +40198
    woensdag 5 december 2018 om 13:10
    Heb ik nu alleen de indruk dat jullie hier elke dag dezelfde discussie voeren? En dan nog over maar de gouden schoen?
    Vind ik leuk
    freejazz +1377
    woensdag 5 december 2018 om 13:57
    Elke supporter zal reageren op een item welk zijn club aanbelangt. Is een andere club daar niet bij betrokken, dan zal dit voor die supps minder aanspreken. Toch een beetje normaal, wat het onderwerp ook betreft. Hier wordt zelfs gereageerd op de Raes-Luyten story.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    woensdag 5 december 2018 om 16:01
    Idd en dat is hier niet het forum voor , daar zijn de story en dag allemaal goede roddel blaadjes voor
    Vind ik leuk
    Bart Joos +974
    woensdag 5 december 2018 om 17:05
    Het wordt meer dan monotoom.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4865
    woensdag 5 december 2018 om 13:19
    Als je het objectief bekijkt heeft Vanaken dit jaar ook gewoon geen concurrentie. Zo simpel ligt het
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    woensdag 5 december 2018 om 13:49
    Dus we zijn het eens, bij gebrek aan beter wordt hij het maar exceptioneel is hij nu toch niet anders zou hij niet meer bij FCB zitten...
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    woensdag 5 december 2018 om 16:13
    Door een constante en doorzicht in spelfases, gedurende 3jaar in de top 3, kan men niet meer buiten hans ,de concurentie komt dan dat constante te kort en eindigd dan 2of3 e al hebben die ook hun verdienste
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    woensdag 5 december 2018 om 20:03
    Al die de gouden schoen gewonnen hebben zaten nog bij een Belgische ploeg he Frefke.,anders kun je hem niet winnen.
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    donderdag 6 december 2018 om 15:44
    Dat is het juist, hij is zo goed dat hij niet naar het buitenland kan ... En zoals gezegd, de keuze/niveau is beperkt.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:50
    Het is natuurlijk zo dat je als supporter van een ploeg, vooral de prestaties van je eigen ploeg ziet en volgt. Van andere ploegen ziet men vaak enkel een samenvatting, behalve als ze tegen mekaar spelen. Daarom lijkt het me, dat men als supporter van een ploeg niet altijd de prestaties van bepaalde spelers juist kan beoordelen. Supporters vinden dan al snel de speler van hun ploeg de beste omdat ze hem ook het meeste hebben zien spelen.
    Als Vanaken wint hebben we een mooie winnaar. Een belg en zelfs een rasechte limburger. Met de kwaliteiten van Pozo zou hij ook een mooie winnaar zijn. Hij heeft een groot aandeel in de resultaten van Genk, die tot nu toe in 2018 het meeste punten hebben gehaald in de JPL. Trossard valt voor mij af wegens te weinig wedstrijden en geen regelmaat door blessures. Malinovskyi dicht tegen het podium.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    DieterW +488
    woensdag 5 december 2018 om 12:43
    Is bijna een vergiftigd geschenk aant worden. Wil je die nog wel winnen? De enige die hun carrière de laatste jaren goed hebben uitgebouwd zijn kompany, witsel en op goeie weg thorgan hazard. Maar voor de rest vormer? Izquierdo? Kums? Praet (komt misschien nog) ? Mbokani? Suarez? Jovanovic?
    Ik ben benieuwd...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4865
    woensdag 5 december 2018 om 13:21
    Jose, doet het goed in england, praet die is incontournable in zijn team. Mbokani was sterk in oekranie en zijn eerste jaren in england
    Vind ik leuk
    DieterW +488
    woensdag 5 december 2018 om 19:53
    Das het probleem sommige spelen liever in Oekraïne of in de middenmoot in Italië of Engeland voor het geld. Maar ik bedoel mannen zoals kompany, witsel... Toppers...misschien komt praet er nog maar betwijfel het... Geloof wel in thorgan hazard.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1740
    woensdag 5 december 2018 om 13:41
    Het zijn vaak diegenen die hem net niet wonnen, die hoger geraakten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:30
    Zeker ander(s) lechtfan? Dieter
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:31]
    Vind ik leuk
    Rebel +1435
    woensdag 5 december 2018 om 13:02
    Ja het zou erg zijn dat een brugge supporter voor Pozuelo zou kiezen, van enige partijdigheid is hier duidelijk geen sprake,het zal dus Pinokkio zijn, hopelijk voor zen rug stampt hij niet te veel meer naast de bal
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    woensdag 5 december 2018 om 20:08
    Waarom zou dat erg zijn.Zou daar totaal geen moeite mee hebben moest Pozuelo hem winnen.Zou voor mij ook terecht zijn.De beste of regelmatigste moet winnen,eendert van welke Club.
    Vind ik leuk
    Ku Ma +411
    woensdag 5 december 2018 om 13:28
    Droef als die gast de beste in onze competitie zou zijn... echt droef.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 13:34
    Droef, dat zei je vader toen hij jouw eerst zag, echt droef, waren zijn laatste woorden...
    Vind ik leuk
    freejazz +1377
    woensdag 5 december 2018 om 13:50
    En als zijn vader nu nog leeft ?
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:34
    Dat is em t net...🙃

    Try to think sometimes, it's kinda fun. You'll like it.
    Vind ik leuk
    Ku Ma +411
    donderdag 6 december 2018 om 07:50
    Probeer te denken soms, het is eigenlijk een beetje leuk. Je zal het leuk vinden.

    Prachtig! We zijn allemaal volledig mee
    Vind ik leuk
    Ku Ma +411
    donderdag 6 december 2018 om 07:53
    Dank je wel, Ik ben 12 jaar... zou spijtig zijn als hij er nu al niet meer zou zijn...
    Ik zeg trouwens niet dat hij een slechte speler is... maar als dat de gouden schoen is moeten we ons vragen stellen over de kwaliteit van onze competitie.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4865
    woensdag 5 december 2018 om 14:46
    Droef of niet, zou gewoon terecht zijn. Who else?
    Vind ik leuk
    freejazz +1377
    woensdag 5 december 2018 om 15:00
    Tja, daar gaan we weer.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    woensdag 5 december 2018 om 16:24
    Ok maar die reaktie van ku ma die slaat op niets kan het zijn dat hij het over kriket heeft?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 16:36]
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:44
    Neen daar ga jij weer.

    Wanneer suppporters van Rsca en Club objectief al eens hetzelfde zeggen, is het meer dan 100% waar. Maar dan zijn er zulke mensen als jij, die de wereld enkel subjectief bekijkt. En op een wolk zit omdat Genk ocharme ook eens een paar maanden goed speelt...
    Als je met de grote jongens wil meedoen, gedraag je dan ook zo.
    Moest Pozuelo of Malinovski meer dan een 5 maanden per seizoen heel goed zijn, of gewoonweg beter zouden zijn dan Hans. Had ik dat direct toegegeven, echt waar. En als Pozuelo dit hele seizoen zo blijft verder doen, is hij de goudenschoen van '20. Maar nu echt nog niet!
    Vind ik leuk
    freejazz +1377
    woensdag 5 december 2018 om 19:53
    Maar jij ondersteunt mijn gedachtengang nu juist. Je benoemt nu zelf de Genk-spelers (wat ik al vermeed), waarmee je - zoals je zelf uitlegt - hun toch kwaliteiten toeschrijft. Maar dat is nu juist hetgene wat ik bij een aantal persjongens en supps mis. Jij maakt tenminste nog een (objectieve) vergelijking, maar sommigen hier doen nu juist alsof er maar 1 speler capaciteiten heeft. En gezien de toch mooie prestaties van deze spelers vind ik dat toch wat kort door de bocht.
    Nu wat mijn subjectieve benadering betreffende krc Genk aangaat, zo abnormaal kan je dat toch niet noemen. Ga hier op dit forum maar eens na hoeveel procent van de supps enige vorm van subjectiviteit aan de dag legt als het hun eigen club betreft, dan kom je op een percentage uit tussen de 99 en de 100.
    En aangaande mijn 'wolk'. Inderdaad wij kunnen ons palmares niet vergelijken met Club en Sporting (daarom zijn dit ook 'de grote jongens', zoal jij het zegt). Maar juist daarom is er nu bij ons meer enthousiasme want voor ons is dit geen steeds terugkerend verschijnsel. Dat kunnen de supps van de grote jongens ons toch (voor die enkele keer) niet kwalijk nemen. Vind je nu zelf niet ?
    Vind ik leuk
    Rebel +1435
    woensdag 5 december 2018 om 20:39
    Euhhh, er zijn dus supporters van de grote clubs die wel voor Pozuelo kiezen,zoals als dikwijls geschreven , heeft DNA van Anderlecht,alleen zijn we jaloers dat hij bij Genk speelt,als je kijkt wat de media allemaal doet om de schoen aan Vanaken te schenken laat vermoeden dat het heel close wordt
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4865
    woensdag 5 december 2018 om 20:52
    U kwalijk nemen doen we zeker niet, Genk speelt goed en verdient alle lof. Het gaat erom dat hoewel genk goed draait, der toch 1tje een trapje hoger staat dit kalender jaar. Neen vanaken is niet de enige met kwaliteiten, niemand die dit ook stelt, maar in alle objectiviteit moet je gewoon kunnen toegeven dat Hans de meest consequente is in het halen van zijn niveau en beslissend zijn, ik zou zeggen, Trossard wint mss ronde 2, Pozu en Vanaken zie ik als evenwaardig. Het verschil daar is vooral het vorige seizoen, daar zie ik vanaken een niet te overbruggen voorsprong uitbouwen. Trossard enkel de po gespeeld , en pozu in die ronde 'maar' 2 doelpunten en 6 assist met weinig tot geen doorslaggevende rol in de po. Lijkt me de rekening snel gemaakt. Carcela waarvan begin dit seizoen ook sprake als kanshebber, valt nu toch door de mand. Voor mij is het vrij simpel. Vanaken op 1, de rest van de top 5 is voor genk, en iemand die wel een hoge score verdient van een minder aangeschreven ploeg, pakweg Benavente mag van mij gerust de top 5 vullen.

    Belofte van het jaar sowieso Berge.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:59
    Als je reageert moet je wel correct zijn. Ik laat me niet uit over wie de gouden schoen verdient, maar je weet blijkbaar niet dat Genk tot nu het meeste punten heeft gehaald in 2018. Dat lijkt me dus een beetje langer dan een paar maanden zoals jij hier aanhaalt.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:47
    Pozuelo was echt niet zo goed in de PO vorig seizoen!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 23:56
    Best mogelijk. Ik reageerde op , ik citeer je " omdat Genk ook eens een paar maanden goed speelt". Ze spelen al bijna gans 2018 goed.
    Vind ik leuk
    Ku Ma +411
    donderdag 6 december 2018 om 08:02
    Zou niemand kunnen aanstellen.
    Anders moeten we dit jaar geen gouden schoen uitreiken maar een plastieke schoen...
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    donderdag 6 december 2018 om 09:34
    Kan ik aannemen uw voetbal kennis is dan ook beperkt ,kijk verder naar het kriket ,is ook een wereld sport naar het schijnt en niet gekend in belgie, voetbal laat je beter over aan mensen die het spel begrijpen,er iets van afweten, ga je onzin maar aan de toog brabbelen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws