Mehdi Bayat hekelt gang van zaken: Men wekt de indruk dat iedereen schuldig is

    Mehdi Bayat hekelt gang van zaken: "Men wekt de indruk dat iedereen schuldig is"

    Gepubliceerd: woensdag 28 november 2018 om 08:45wo 28-11-2018 om 08:45

    Mogi Bayat is één van de spilfiguren in de zaak Propere Handen. Het Belgische voetbal heeft door het hele schandaal heel wat imagoschade geleden. Dat beaamt ook Mehdi Bayat, de broer van de spelersmakelaar.

    De bestuurder van Sporting Charleroi laat in Sport/Voetbalmagazine zijn licht schijnen op het dossier. Zo vindt Bayat dat het proces precies al gevoerd is. "De wet is de wet, maar men heeft in dit dossier iets belangrijks vergeten: het vermoeden van onschuld. En men heeft geen eenheid en kracht getoond door de indruk te wekken dat iedereen schuldig is."

    Er loopt heel wat mis in het Belgische voetbal, maar ook dat wil Bayat niet gezegd hebben. "Tot het tegendeel bewezen is, vind ik dat nog niet duidelijk, behalve dan wat matchfixing en eventuele corruptie betreft. De pers gaat nogal populistisch te werk wanneer het gaat om geld. In het voetbalschandaal wordt het proces van het geld gemaakt", besluit hij.

    Poll

    Heeft Mehdi Bayat gelijk?

    (186 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +40806
    woensdag 28 november 2018 om 08:53
    Broers coveren elkaar natuurlijk. De matchfixing en corruptie is wel duidelijk dan ? Das niet zo erg natuurlijk.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2085
    woensdag 28 november 2018 om 20:22
    Over het vermoeden van onschuld heeft hij gelijk, en wat me vooral stoort : de dealer die aan de schoolpoort xtc verkoopt en opgepakt wordt, loopt de volgende ochtend terug buiten op het politiekantoor. Idem voor sommige mensen die zware misdrijven hebben begaan. Een makelaar, trainer of scheidsrechter die MOGELIJK geld heeft aangenomen om een voetbalwedstrijd te vervalsen moet nu dagen of zelfs weken in de cel ?? Sorry, maar in mijn wereld klopt daar niks van.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 28 november 2018 om 20:36]
    Vind ik leuk
    Toca +40806
    woensdag 28 november 2018 om 20:28
    Dat probeer ik al lang niet meer te begrijpen hoor.
    Hoop dat er ooit iets deftig van komt van al die gure praktijken,zou er niet van achterover vallenmocht er niks van komen.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16267
    woensdag 28 november 2018 om 10:01
    Hetgeen zijn broer niet deed, is erg. Maar al het andere wordt met de mantel der liefde bedekt.. Typisch!
    Vind ik leuk
    nico31 +213
    woensdag 28 november 2018 om 11:53
    Word te van die omkoop schandaal
    Vind ik leuk
    donderdag 29 november 2018 om 12:13
    Dringend terug naar school jij!
    Vind ik leuk
    nico31 +213
    donderdag 29 november 2018 om 14:17
    Tss omdat ik een type fout maak moet terug naar school wat is da voor zever ? Ooit gehoord van dylexsie ? Nee dat is waarschijnlijk te veel gevraagd voor iemand die te hoog afgestudeerd is zeker?
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    woensdag 28 november 2018 om 12:11
    het ene is voor hem ZEKER bewezen maar het andere daarentegen hebben wij allemaal fout begrepen ...

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws