Veljkovic sluit deal met het gerecht in ruil voor strafvermindering

Veljkovic sluit deal met het gerecht in ruil voor strafvermindering

Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 10:25di 20-11-2018 om 10:25

Dejan Veljkovic heeft een deal gesloten met het gerecht. De spelersmakelaar wordt zo de eerste spijtoptant in de Belgische geschiedenis van justitie. Dat schrijft Sporza.

De spelersmakelaar wordt gezien als één van de spilfiguren in de zaak Propere Handen. De Serviër zelf wordt verdacht van matchfixing, witwaspraktijken en het opzetten van illegale financiële constructies.

Veljkovic blijft verdachte in het hele dossier. Maar hij zal de speurders vertellen wat zijn rol is in het voetbalschandaal. Zo kan de Serviër rekenen op strafvermindering. "Hij gaat als spijtoptant zijn volledige medewerking verlenen en zijn volledige boekhouding opendoen."

Volledige bekentenissen
Veljkovic is tot bezinning gekomen en hij zal de feiten nu erkennen. Meer nog: de makelaar zal in alle eerlijkheid vertellen wat er allemaal omgaat in het wereldje. Dat bevestigt zijn advocaat Kris Luyckx. "Veljkovic zal de activiteiten als makelaar volledig in kaart laten brengen."

De raadsman laat weten dat zijn cliënt zich liet meeslepen. "Hij werkte in een sector waar normeloosheid de norm was en kon niet terug. Maar hij is niet de enige verantwoordelijke. Het initiatief ging uit van de verdediging."

Plaats een reactie

Toca +47343
dinsdag 20 november 2018 om 10:28
Dit moet een doorbraak zijn.
Nu zitten er al een deel op de wc denk ik..
Vind ik leuk
Kingambo +2349
dinsdag 20 november 2018 om 10:44
Dat denk ik ook en ‘t zal plattekes zijn 🤢
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 10:29
Ai nu gaan de poppen aan het dansen... Hou u maar vast aan de takken van de bomen 🤭
Vind ik leuk
Wankstar123 +2025
dinsdag 20 november 2018 om 10:31
Yes, please i wanna see some firework!
Vind ik leuk
Lodecol13 +3059
dinsdag 20 november 2018 om 10:36
Kan het ook in het Nl of ben je engelstalig
Vind ik leuk
CedricVDE +1300
dinsdag 20 november 2018 om 10:43
Ja, ik snap u wel. Als ge in West Vlaanderen woont, kunt ge inderdaad nog geen Engels
Vind ik leuk
Rune1891 +5429
dinsdag 20 november 2018 om 10:47
Deze west Vlaming weet toch alleszins dat het fireworks moet zijn, met een s op het einde....
Vind ik leuk
CedricVDE +1300
dinsdag 20 november 2018 om 11:48
Goed gezien, ik ga niet liegen, ik had er nog niet op gelet. Blijkbaar ook slimme west Vlamingen in het land.
Vind ik leuk
RAFC 1880 +266
dinsdag 20 november 2018 om 14:19
Ooo zie dat je niks fout schrijft... want anders... als jij een kader moet ophangen klop je waarschijnlijk al u vingers er af... maar geen taalfouten he daar steunt de wereld op !!! Behalve als je moet praten dan verstaat niemand je nog !!!
Vind ik leuk
Rune1891 +5429
dinsdag 20 november 2018 om 14:23
Blablablabla, nogmaals, een normale reactie komt er echt niet uit he bij jou? Trouwens, voor mijn job spreek ik dagelijks algemeen Nederlands, net zoals al mijn collega's, behalve 2, 2 Antwerpenaren, die kunnen met de beste wil van de wereld niet deftig spreken...
Vind ik leuk
RAFC 1880 +266
dinsdag 20 november 2018 om 14:45
Jaja het is andersom... niemand begrijpt u en dan denk jij dat de rest niet kan praten pppfft hopeloos
Vind ik leuk
Rune1891 +5429
dinsdag 20 november 2018 om 14:55
Nogmaals, jij hebt me nog nooit HOREN spreken, dus wie is er dan eigenlijk hopeloos? Ik kan wel normaal reageren op supporters van "concurrentie", zonder te moeten schelden en persoonlijk te worden, nu jij nog stoere jongen
Vind ik leuk
RAFC 1880 +266
dinsdag 20 november 2018 om 15:56
Vriend ik werk voor een Westvlaams bedrijf... eens de tunnel onderdoor kunnen ze de G niet meer uitspreken ja !!! Maak uzelf niets wijs gij ook niet... amuseer u daar op de parking 😉
Vind ik leuk
Pajot1 +273
dinsdag 20 november 2018 om 10:59
Grappig!!
West-Vlaanderen en na uw zin een punt.
Vind ik leuk
CedricVDE +1300
dinsdag 20 november 2018 om 11:49
Gy hebt flink opgelet op school.
Vind ik leuk
Pajot1 +273
dinsdag 20 november 2018 om 16:12
Gij.
Vind ik leuk
RAFC 1880 +266
dinsdag 20 november 2018 om 14:15
Whahaha Nederlands ook ni !!!!!
Vind ik leuk
Knightofh +748
dinsdag 20 november 2018 om 10:45
Nl? Afkorting van namelijk?
Van Nederland?

Als je dan toch zo graag de zuurpruim uithangt laat de afkortingen dan ook achterwege...
Vind ik leuk
MrComment +2096
dinsdag 20 november 2018 om 10:56
Domme vraag. Iemand die engelstalig is zet geen 3 fouten in 1 korte zin.
Vind ik leuk
Wankstar123 +2025
dinsdag 20 november 2018 om 12:25
I want to see some fireworks nu beter? En wat doet het er tot toe? Iedereen op deze site maakt spellingsfouten😛
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 12:29]
Vind ik leuk
MrComment +2096
dinsdag 20 november 2018 om 13:20
Van mij maak je zoveel spellingsfouten als je wil. Alhoewel mijn tenen krullen bij het zien van sommige spelfouten was het niet daarop dat ik reageerde.

Ik reageerde enkel op de vraag of je engelstalig was. Wat toch duidelijk niet het geval kon zijn. Iemand die er in slaagt 3 spelfouten te plaatsen in een zin van 7 woorden, die zal waarschijnlijk niet het Engels als moedertaal hebben. :)
Vind ik leuk
Wankstar123 +2025
dinsdag 20 november 2018 om 13:27
Neenee ben niet van engelse afkomst.:P
Vind ik leuk
RAFC 1880 +266
dinsdag 20 november 2018 om 16:01
Ja dat is het einde van de wereld niet ze... maar hier ben je pas intellectueel als je geen schrijf of tipfout maakt... tot je ze hoort praten... veranderen ze d's in t's... over de G gaan we gewoon zwijgen.
Vind ik leuk
Dgango +46
dinsdag 20 november 2018 om 12:26
Kalf
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18444
dinsdag 20 november 2018 om 10:45
Ik denk dat er héél veel met een ei in de broek zitten nu. Maar dit is een goede zaak. Uitmesten die stal, dringend!
Vind ik leuk
TageMeister +6991
dinsdag 20 november 2018 om 10:45
Ben eens benieuwd...
Vind ik leuk
Hierulf +1807
dinsdag 20 november 2018 om 10:47
Herman begint te zweten denk ik... ^^
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 10:49
In België veranderd juist niks , ik had ook gedacht dat eindelijk schoon schip gemaakt ging worden, maar als je de wedstrijden blijft bekijken dan wordt je echt moedeloos. Nu beslissen ze zelfs als je de abritage terecht of onterecht aanvalt je een boete krijgt. Nu hebben ze dus carte blanche. Waarom niet zoals in het tennis, twee fasen per helft mogen in vraag gesteld worden en zullen opnieuw beoordeeld worden. Wat een zooitje hier in dit België
Vind ik leuk
Hennes +7
dinsdag 20 november 2018 om 10:50
Goede zaak in dit gerechtsdossier ,eindelijk een doorbraak
Vind ik leuk
AzEz86 +7061
dinsdag 20 november 2018 om 10:59
Laat iemand naar de Ikea wat handdoekskes voor 't zweet gaan halen want ze gaan nodig zijn denk ik :'-D
Vind ik leuk
strat2 +1072
dinsdag 20 november 2018 om 11:11
Afwachten toch maar, spijtoptanten kunnen soms ook zand in de ogen strooien door een klein deeltje van de waarheid te vertellen en voor de rest nog meer verwarring te zaaien. Maaar......Ik ben toch benieuwd, als we al iets te horen krijgen van het gerecht uiteraard.
Vind ik leuk
Markske +530
dinsdag 20 november 2018 om 11:19
Iets van het gerecht te horen krijgen? Het staat de dag nadien in de krant. Dat kan echt geen probleem zijn.
Vind ik leuk
Markske +530
dinsdag 20 november 2018 om 11:15
Hij die er iedereen ingepraat heeft gaat nu eens zijn verhaal doen. Ben wel nieuwsgierig naar wat hij gaat vertellen. Als hij met echte bewijzen komt kan het maar goed zijn. Denk eerder dat er hier sommigen sterk, in hun ploeg, zullen ontgoocheld zijn.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 11:17]
Vind ik leuk
Frefke +1273
dinsdag 20 november 2018 om 11:17
Malinwa, Waasland Beveren... zijn jullie er klaar voor ?
Van een doorbraak gesproken, alleen door voor een leeg doel heet dat dan...
Vind ik leuk
w-b forever +1337
dinsdag 20 november 2018 om 11:23
Ze zullen ergens nog een kerkhof moeten aanleggen voor de vele lijken die nog uit de kast gaan vallen.
Vind ik leuk
w-b forever +1337
dinsdag 20 november 2018 om 11:26
Frefke voor zulke vettige praktijken ben je als supporter nooit klaar laat dat duidelijk zijn.
Vind ik leuk
Frefke +1273
dinsdag 20 november 2018 om 12:45
Da zal wel, moesten we maar weten wat er zich achter schermen afspeelt...
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 11:33
En denk je nu dat we alles gaan weten? Misschien zoals in dossier bende van Nijvel!!!
Vind ik leuk
hoekschop +3630
dinsdag 20 november 2018 om 12:00
En nu moeten we zomaar alles geloven wat die gangster vertelt of wat? Die lapt er toch gewoon bij wie hij er wil bij lappen. Over zijn vriendjes zal je weinig vernemen.
Vind ik leuk
Makke53 +385
dinsdag 20 november 2018 om 12:16
Geloof er niks van!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws