Oranje naar Final Four na onwaarschijnlijke comeback in Duitsland: 2-2 in extremis

Oranje naar Final Four na onwaarschijnlijke comeback in Duitsland: 2-2 in extremis

Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 22:47ma 19-11-2018 om 22:47

Het Nederlands elftal heeft zich op de valreep gekwalificeerd voor de Final Four van de Nations League. De ploeg van bondscoach Ronald Koeman leek op bezoek bij Duitsland een kansloze nederlaag tegemoet te gaan, maar boog in de laatste vijf minuten een achterstand om dankzij Quincy Promes en Virgil van Dijk.

Na amper twintig minuten stond er al een 2-0 stand op de scoreborden in Gelsenkirchen. Timo Werner kreeg een metertje te veel ruimte van Matthijs de Ligt en verraste doelman Jasper Cillessen met een verraderlijk afstandsschot: 1-0. Tien minuten later nam Leroy Sané een lange bal van achteruit aan en schoot hij de bal via Kenny Tete voorbij de grabbelende Cillessen.

Oranje kon de al gedegradeerde Mannschaft niet in verlegenheid brengen: Niklas Süle zorgde nog voor het meeste doelgevaar, maar kopte de bal net over het eigen doel. Vlak voor rust viel Ryan Babel geblesseerd uit, waardoor Javairo Dilrosun zijn Oranje-debuut mocht maken. De onfortuinlijke Hertha BSC-aanvaller mocht er welgeteld 21 minuten van genieten, voordat ook hij geblesseerd naar de kant moest.

Nederland was toen net aan de 3-0 ontsnapt: Frenkie de Jong verloor op het middenveld het duel van Serge Gnabry, die Werner de diepte in stuurde. De spits van RB Leipzig sprintte Tete eruit, maar schoot voorlangs. Vijf minuten voor tijd stond het opeens 2-1: Promes werd vrijgespeeld na een fraaie Oranje-aanval en krulde de bal op schitterende wijze voorbij Manuel Neuer.

Aanvoerder Van Dijk werd bij het ingaan van de vier minuten extra tijd naar voren gestuurd en had al direct succes. Invaller Tonny Vilhena slingerde de bal het strafschopgebied in, collega-invaller Luuk de Jong kopte door en Van Dijk volleerde de 2-2 binnen.

Oranje staat nu net als Frankrijk op zeven punten, maar eindigt op basis van onderling resultaat als koploper in Poule 1 van Divisie A. Het zal in de zomer samen met Zwitserland, Engeland en Portugal gaan strijden om de eerste Nations League-titel.

Plaats een reactie

Intel +1471
maandag 19 november 2018 om 22:52
Spijtig dat wij er niet bij zijn anders misschien de finale België Nederland had mooi geweest maar tis hun gegund .
Vind ik leuk
Amongoth +279
dinsdag 20 november 2018 om 07:29
@ Intel.......Wreed content om eens iemand tegen te komen, met respect en gezond verstand, dank u.
Kun je totaal niet zeggen van die genkenaar .
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 07:50]
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
dinsdag 20 november 2018 om 09:08
Toen God de hersenen uitdeelde zat hij nog op de WC
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:55
Eindelijk om een prijs strijden met onze Belgische vrienden....

o nee...
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 22:57
Tis dus duidelijk hoe het moderne voetbal moet gespeeld worden. Laf schijterig voetbal brengen met 5% balbezit en 100% efficientie.
Dus, waar is Maes als ge hem nodig hebt.
Vind ik leuk
JoeCanoe +1210
maandag 19 november 2018 om 23:02
Ja want dat is hoe de Zwitsers ook van ons hebben gewonnen ...
Vind ik leuk
j-roen11 +1987
maandag 19 november 2018 om 23:07
Had ik ook met het wk. Kijk naar frankrijk niet om aan te gluren. Belgie tegen brazilië... en nog we een paar potjes. Maar je hebt een punt!
Vind ik leuk
DDT +3798
maandag 19 november 2018 om 22:57
Nederland was nergens maar heeft 5minuten Grinta getoond en het heeft geloond
Vind ik leuk
Wim1966 +1699
maandag 19 november 2018 om 23:01
Duitsland was andermaal veel beter dan Oranje wat van het kastje naar de muur werd getikt. Ook Löw zag dit duidelijk als een veredelde oefenmatch als je zijn vervangingen zag.
Het is ze gegund om deel te nemen aan de eindronde van dit oefentornooi zonder de grootste landen.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:06
Voila, helemaal waar. Een tornooitje om de zwakkere landen zoet te houden en kans te geven op een prijsje.
Vind ik leuk
Oui Oui +50
maandag 19 november 2018 om 23:23
Ehhmm. Even denken. Heeft België ooit een grote prijs gewonnen. Oh nee, da's waar ook. Slaap lekker lieve kleine Calimeros.
Vind ik leuk
Diesel1977 +1520
maandag 19 november 2018 om 23:38
En zelfs daar zijn jullie dus te zwak voor!
Vind ik leuk
zapperboy +1172
maandag 19 november 2018 om 23:13
Spijtig voor de Duitsers.
Na 70 minuten had het zomaar 6-0 kunnen staan.
Onvoorstelbaar slecht spelen en nog een gelijkspel behalen getuigd van meer geluk als kunde.
Trouwens, De Ligt en Frenkie zullen na vandaag van 120miljoen zakken in waarde naar 60 miljoen.
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 23:21
Op dit niveau kunnen ze hoogstens nog bij Anderlecht terecht.
Vind ik leuk
zapperboy +1172
maandag 19 november 2018 om 23:26
Bij Anderlecht misschien, maar bij KRC zitten ze in de tribune.
Vind ik leuk
j-roen11 +1987
maandag 19 november 2018 om 23:25
Ongelofelijk hoe snel men hier weer afgunstig weet te zijn! Jullie (generaliseer gemakshalve even) vinden hollanders arrogant. Dat is niet per se onterecht overigens. Maar je hoort nu geen enkele nederlander piepen dat we er weer zijn. Alles en iedereen realiseert zich dat we een team in opbouw zijn. Maar de reacties en afgunst daarop. Zeker na gisteren een verliespartij die voortkomt uit nota bene arrogantie naar mijn idee. En kijk eens naar de reactie nu. En dan bij een eindtoernooi vraagt een heel belgie zich af waarom we ze toch niet sympathiek vinden.... tsja..
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 23:25]
Vind ik leuk
Brick +1029
maandag 19 november 2018 om 23:36
Martin bergstra is gewoon een aap van een vent... meer degelijke hollanders als u zouden dit forum goed doen, proficiat!
Vind ik leuk
j-roen11 +1987
maandag 19 november 2018 om 23:39
Dank laat me vooropstellen dat ik ook vind dat van geluk in elkaar hangt bij oranje. Precies zoals het de laatste jaar uit elkaar viel door pech. Daarbij was ik gisteren wat rond aan het neuzen omdat ik de belgen ook wel erg streng vond voor de duivels. Als je een half eltal en kevin mist kan het wel eens mis gaan!
Vind ik leuk
Brick +1029
maandag 19 november 2018 om 23:41
Heb ik het mis of is het niveau van eredivisie opeens enorm gestegen ook?
Vind ik leuk
j-roen11 +1987
maandag 19 november 2018 om 23:46
Het niveau van de eredivisie is vrij bedroevend denk dat belgische competitie in de breedte sterker is. Maar het niveau van ajax en psv ligt dit jaar wel behoorlijk hoog voor nederlandse begrippen.
Vind ik leuk
Oui Oui +50
maandag 19 november 2018 om 23:39
Eens. Toen Nederland bij de top hoorde hoefde we het nooit zo van de daken te schreeuwen. Belgen hebben wat last van het Napoleon syndroom. Omdat ze ons kleine, iets wat gehandicapte, broertje zijn. Ze vonden het heel belangrijk om het ons afgelopen jaren in het gezicht te smeren. Verschrikkelijk. Dat deden de Nederlanders nooit, omdat België ons niet echt interesseert. Ik supportte de Belgen in het verleden altijd. Maar ze laten nu al tijden hun ware gezicht en afgunst zien. Vnv is daarom extra lekker. Tot morgen lieve Belgjes.
Vind ik leuk
j-roen11 +1987
maandag 19 november 2018 om 23:44
Ja ik begrijp overigens best dat Belgen met ons hebben wat wij met Duitsers hebben en dat is prima. Ik hoop dat we ooit samen pieken en dat het een prachtfinale mag opleveren.
Vind ik leuk
Lord Wenger +16976
maandag 19 november 2018 om 23:51
Gehandicapte broertje? Jij luistert te veel naar Van der Gijp. Ik ben er zeker van dat 't grootste deel van mensen met een handicap nog veel gelukkiger zijn dan jij achter je schermpje.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 23:51]
Vind ik leuk
zapperboy +1172
maandag 19 november 2018 om 23:59
Wedden, Lord, dat Oui Oui weer een nieuw account aan het aanmaken is.
Vind ik leuk
zapperboy +1172
maandag 19 november 2018 om 23:55
""......... omdat België ons niet echt interesseert....""
Blijf dan hier weg.
Vind ik leuk
Oui Oui +50
dinsdag 20 november 2018 om 14:24
Doen ze ook niet. Niet in de zin van voetbalconcurrent. Als individuen des te meer. En ja, ik dacht: "Laat ik die Belgen eens een koekje van eigen arrogante deeg geven." Zie hier het resultaat... Boze Belgen. Nooit, maar dan ook nooit meer roepen dat Nederlanders, of Hollanders zoals jullie zeggen (technisch fout helaas), arroganter zijn dan Belgen. Nogmaals, Nederlanders schreeuwen het normaliter een stuk minder van de daken. Adieu.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 14:24]
Vind ik leuk
Lord Wenger +16976
maandag 19 november 2018 om 23:36
46 reacties. 2 daarvan zijn volwassen. Tijd voor een moderator lijkt me..
Vind ik leuk
koalaM +295
maandag 19 november 2018 om 23:56
Het wordt hier nog maar eens bewezen dat de meeste nederlanders niet nuchter kunnen nadenken wanneer het over Oranje gaat.
Twee goede wedstrijden en ze worden weer wereldkampioen. Met heel veel geluk een gelijkspel tegen het verjongde Duitsland. En die groep des doods viel goed mee hoor. De eerste wedstrijd tegen de oude knarren van Duitsland was een lachertje. Zelfs Zuid-Korea heeft tegen die mannen gewonnen met 2-0 !
Dus Holland, goed voor jullie dat je in de halve finale van de nations league zit maar hou nog maar even die beide voeten op de grond.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3716
dinsdag 20 november 2018 om 08:53
Wie zegt er dat we wereldkampioen worden ? En het is een team in opbouw. Dat gaat met betere en slechtere wedstrijden. En dat jullie de prestatie van Nederland naar beneden willen halen dat weten we nu wel. Mensen als jij weten altijd een excuus te vinden waarom Nederland wint maar dat het niet veel voorstelt. Echt volwassen hoor
Vind ik leuk
Minunten +449
dinsdag 20 november 2018 om 10:23
Ik vat het graag samen:

- België zal qua talent nog steeds een jaar of zes bij de beste 8 landen ter wereld zitten. Nadien wordt het spannend wat er nog aan komt.
- Het is niet zo dat we zooo goed zijn dat we gegarandeerd elke match met de vingers in de neus winnen
- Tegen Zwitserland was het verdedigend een schande. Kompany, dat verhaal loopt op een einde.
- Het was een topperiode dat de hollanders enkele tornooien misten en even minder waren.
- Qua talent
Vind ik leuk
Minunten +449
dinsdag 20 november 2018 om 10:24
... amai, dat loopt hier goed fout mijn samenvatting :-)

- Qua talent bij de -24 jarigen staat Nederland boven België
- Door de 15 magere jaren binnen het Belgische voetbal was de jaloezie weg bij Nederland. Goed dat dat rechtgezet is. Een gezonde concurrentiestrijd, niks beter.
- 21 jaar geleden dat Nederland van België won, en counting... :-)
- Go Belgium!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 10:29]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws