Belgische fans viseren één naam na blamage in Zwitserland: Martinez buiten!

    Belgische fans viseren één naam na blamage in Zwitserland: "Martinez buiten!"

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 10:00ma 19-11-2018 om 10:00

    De Rode Duivels hebben de zwaarste nederlaag in jaren geleden. Op het veld van Zwitserland werd het maar liefst 5-2, waardoor België de halve finales van de Nations League aan zich ziet voorbijgaan.

    Heel wat spelers bleven onder hun niveau. Toch vonden verschillende supporters dat Roberto Martinez de hoofdschuldige is. Enkelen schreeuwen zelfs om het ontslag van de bondscoach.

    Plaats een reactie

    maandag 19 november 2018 om 10:06
    Als je een paardenbril aanhebt en je bent kortzichtig is het normaal dat je zicht heel beperkt is.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5364
    maandag 19 november 2018 om 10:12
    als het allemaal de fout is van den trainer, waarom hebben de super spelers dit opt veld dan niet zelf opgelost?
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    maandag 19 november 2018 om 11:50
    We waren wel outstanding tot het eerste tegendoelpunt... waarom is alles in elkaar gestort ? Kan voorvallen, maar hopelijk les geleerd !
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:01
    Dit is niet de fout van de trainer alles liep goed tot min 20 en dan stoppen ze met te voetballen
    Vind ik leuk
    Toca +40198
    maandag 19 november 2018 om 10:12
    Toch fel overdreven na 1 nederlaag.
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +830
    maandag 19 november 2018 om 10:15
    Spelers die geen meter willen lopen dat is niet de schuld van de trainer.

    Ik stel me de vraag of er niet enkele gewoon die nationale league wilden missen. Dat zijn in juni immers nog wat extra belangrijke matchen en dis minder vakantie voor een hoop spelers.
    Vind ik leuk
    freejazz +1377
    maandag 19 november 2018 om 10:17
    Ik wist dat roem vergankelijk is...., maar zo snel......?
    Vind ik leuk
    camargue +3393
    maandag 19 november 2018 om 10:22
    de match verloren, met de voetjes terug op de grond en de fout ligt bij de trainer?

    Akkoord, er waren verschillende spelers totaal niet aanwezig, maar dat kan je niet inschatten voor de match begint!

    Uiteraard was iedereen verrast dat hij Bats op de bank liet, maar daar alleen lag het zeker niet.

    De GRINTA ontbrak bij de RD om de zwitsers volledig KO te spelen na het 2de doelpunt!

    Bovendien waren er voldoende toppers op het veld die de match zelf in handen hadden moeten nemen. Hoe goed was Eden gisteren? Hoe goed was Meunier gisteren? Mertens liep er ook al bij voor spek en bonen. Tielemans goed in de opbouw, verdedigend een flop! En wat dan gezegd van onze verdedigers welke jaren ervaring hebben? Inderdaad zéér zwak!

    Uiteindelijk moeten we tot de vaststelling komen dat de RD met gemak winnen van kleine ploegen maar wanneer de tegenstander van een zwaarder kaliber is, dan is het toch maar een gewoon ploegske onze RD.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 22:37
    Ja want Brazilie is een klein ploegje.
    Vind ik leuk
    camargue +3393
    dinsdag 20 november 2018 om 10:04
    Die waren op het WK ook nergens !!!
    Vind ik leuk
    usaboy +773
    maandag 19 november 2018 om 10:52
    Er waren voor het begin van de Nation League al spelers die zeiden dat het voor hen niet hoefde. Niemand was gisteren op niveau en dat is zacht uitgedrukt. De trainer van alles de schuld geven is heeeel kort door de bocht. Oei dachten de spelers toen ze 0-2 voorkwamen,nu moeten we in Juni nog 2 matchen spelen en vanaf toen ging de rem erop.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2268
    maandag 19 november 2018 om 10:52
    Rare reakties op de trainer stelt een ploeg naar zijn inzicht met mogelijkheden, komt na 12min op een gerustellende 2-0 de heren zitten op een wolk te dromen en ontwaken als het kalf half verdronken ,is wat bats betreft was er geen probleem met zijn niet op stelling aangezien er al een resultaat stond na 20 min er was alleen de wil niet meer aanwezig om er voor te knokken na de 3-2 was er nog niks verloren dan hadden onze top spelers met hazar op kop de bal moeten monopoliseren en op de counter spelen dan zou de trainer hans van aken wel kunnen inbrengen hebben, maar om nu de trainer als zondenbok te gebruiken is er toch wat over
    Vind ik leuk
    vampire81 +1199
    maandag 19 november 2018 om 11:15
    dat ligt absoluut niet aan de trainer, dat was een verschrikkelijk schandalige wanprestatie (er bestaan geen woorden erg en slecht en negatief genoeg om dit beschrijven) op de 1e 20 minuten na, diegenen die in die match gespeeld hebben behalve thorgan hazard en courtois (en misschien nog sommige van de invallers) MOETEN zonder enige pardon ZWAAR gestraft worden, dit kan helemaal niet getolereerd worden en dit mag hen op een pijnlijke manier duidelijk gemaakt worden
    Vind ik leuk
    Roach +2013
    maandag 19 november 2018 om 11:42
    Één match verliezen en de kindjes beginnen te wenen. Maak nu vooral veel drama en vergeet zo snel mogelijk het parcours dat we de laatste jaren afgelegd hebben, want je wil toch geen trainer die al eens een match verliest zeker?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:48
    Ok over de opstelling en de niet wissels kan iedere trainer hier vragen stellen maar serieus : zo'n commotie voor een tornooi van 'n halve euro. Pffff
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16065
    maandag 19 november 2018 om 11:59
    Fout! De vedetten speelde gewoon lamlendig met ongelofelijk veel arrogantie.
    Vind ik leuk
    Batman +73
    maandag 19 november 2018 om 12:59
    Ik ben fan van Martinez. Hij is een echte gentleman, niet boertig tegen de journalisten, een goede visie op het voetbal, tactisch wel OK. Het enige spijtige is dat Radja Nainggolan door zijn toedoen niet meer voor België wil spelen. Hij kon België er doorhalen met zijn vechtersmentaliteit. Zo iemand missen we dus wel degelijk.
    Vind ik leuk
    JVR +160
    maandag 19 november 2018 om 13:14
    Driesje in de spits zetten was wel een opmerkelijke en foute beslissing van de coach... heeft daar geen bal geraakt... en dan die verdediging, wat was dat???
    Vind ik leuk
    freejazz +1377
    maandag 19 november 2018 om 19:51
    Achteraf bekeken, welke 'beschikbare' verdedigers zou jij dan opstellen ?
    Vind ik leuk
    koalaM +271
    maandag 19 november 2018 om 15:33
    Volgens mij ging het te gemakkelijk en dachten ze dat het al binnen was.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 16:21
    Bats moest gespeeld hebben en zonder fellaini..konden we Radja als breker goed gebruiken....maar de trainer moet hem niet ....
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:24
    Ongelooflijk wat een onzin aan eigen meningen hier te lezen valt.
    BEIDEN zijn in fout, zowel coach als spelers.

    - COACH omdat; hij enerzijds een gok waagt met een experimentele speelstijl met Mertens in de spits (pakte daarom niet goed uit want de 2 goals kwamen voort uit een blunder en een klasseflits) maar vooral omdat hij totáál niet ingrijpt bij de rust al terwijl snel duidelijk is dat het niet liep op deze manier. Liet zelfs 2 wissels onbenut en brengt dan nog liever Origi dan Januzaj (in minuut 89)?? Chadli én Tielemans zetten is bovendien vràgen om een slecht gevoel op het terrein.
    - SPELERS omdat; ze na de 0-2 geen poot vooruit meer zetten, zonder reden plots het vertrouwen verliezen, zoals Boyata elke bal voor de voeten hersenloos de tribunes injagen, en vooral NIETS proberen in de opbouw noch druk zetten.

    NIETS was goed aan deze match na de eerste 20 minuten.
    En of het dan gaat om 1 verloren match in zoveel tijd of 10, dit is wederom een gemiste kans en blijk van zwakte. Dit moet altijd over de streep getrokken worden door 's werelds nummer 1.
    Stoppen met relativeren en verbloemen aub.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 12:27]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws