Vermoeid Genk sluit heenronde af met scoreloos gelijkspel tegen Moeskroen

    Vermoeid Genk sluit heenronde af met scoreloos gelijkspel tegen Moeskroen

    Gepubliceerd: zondag 11 november 2018 om 21:52zo 11-11-2018 om 21:52

    KRC Genk heeft de heenronde niet kunnen afsluiten met een overwinning. De troepen van Philippe Clement oogden vermoeid op Le Cannonier en bleven steken op een scoreloos gelijkspel tegen Excelsior Moeskroen.

    De bezoekers uit Limburg hadden bijna voortdurend balbezit in de aanvangsfase. Moeskroen ontsnapte aan een achterstand toen een knal van Malinovskiy op de paal uiteenspatte. Even later moest Butez een knappe redding uit zijn mouw schudden toen Ndongala uithaalde. Gaandeweg loste Genk de teugels en begonnen er slordigheden in het spel te sluipen. Knullig balverlies van Dewaest zette Boya alleen op weg naar de goal, maar Vukovic was bij de les en bracht redding.

    Halfweg de eerste helft leek Genk toch op voorsprong te kunnen komen toen scheidsrechter Dierick naar de penaltystip wees voor een vermeende fout op Maehle. Na tussenkomst van de VAR werd die beslissing echter herzien. Geen strafschop, wel geel voor de fopduik van Maehle. Moeskroen weerde zich kranig en kwam af en toe gevaarlijk opzetten. Vukovic moet tot twee keer toe attent zijn op pogingen van Chibani en Pierrot. Aan de overkant moest Butez nogmaals uitpakken met een reflex op een knal van Malinovskiy.

    Inspiratieloos Genk
    Na de pauze kregen we hetzelfde spelbeeld op Le Cannonier. Genk had meer balbezit, maar ook de thuisploeg kwam af en toe gevaarlijk uit de hoek. Olinga stond helemaal vrij in een kansrijke positie. Zijn schot zoefde naast. Aan de overkant zorgde Ndongala opnieuw voor het gevaar, maar ook zijn trap belandde aan de verkeerde kant van de paal. Bij Genk sloop er wat ergenis in de gelederen en Philippe Clement besloot om Leandro Trossard in de strijd te gooien.

    Dat bracht echter weinig zoden aan de dijk. De Limburgers oogden vermoeid en speelden zonder inspiratie. Ze probeerden er nog een slotoffensiefje uit te persen, maar Moeskroen hield al bij al makkelijk stand. Genk blijft na deze 0-0 wel comfortabel aan de leiding in de Jupiler Pro League met vier punten voorsprong op eerste achtervolger Club Brugge. Moeskroen komt met dit puntje op gelijke hoogte met Lokeren op de laatste plaats in de rangschikking.

    Plaats een reactie

    Weareleko +95
    zondag 11 november 2018 om 21:57
    Kvind dat Moeskroen de zege meer verdient dan Genk, op basis van inzet en kansen
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zondag 11 november 2018 om 22:26
    Statustieken spreken u tegen. Genk 1 doelpoging meer en 3 schoten meer binnen het doelkader. 2/3de balbezit zegt ook wel iets. Als 1 ploeg verdiende te winnen waren wij het, al geef ik graag toe dat Moeskroen met open vizier heeft gespeeld en er een goede wedstrijd op heeft zitten.
    Vind ik leuk
    Brick +801
    zondag 11 november 2018 om 21:58
    Genk toch niet zo onaantastbaar als iedereen dacht?
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zondag 11 november 2018 om 22:31
    Wie had voor het begin van het seizoen durven denken dat Genk herfstkampioen zou worden? Ze hebben er een voor de club unieke reeks op zitten, maar in de laatste wedstrijden was het scherp van de snee. 2x Besiktas, Standard, Antwerp, Gent en Brugge allemaal op korte tijd is van het goede teveel. Uiteraard is Genk niet ongenaakbaar; dat heeft de laatste uit de Noorse competitie wel bewezen. Het is voor 90% nog steeds de ploeg waarover we vorig jaar rond deze tijd zo geklaagd hebben, dus alle punten die ze nu hebben zijn meegenomen voor PO1.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 november 2018 om 22:32]
    Vind ik leuk
    Brick +801
    zondag 11 november 2018 om 23:21
    Proficiat met de herfsttitel! Oververdiend, wel veel klasseflitsen nodig gehad, maar die komen gewoon iedere match bij genkt met al die klasbakken
    Vind ik leuk
    Bart Joos +954
    maandag 12 november 2018 om 08:11
    Hoed af voor dit Genk. Oververdiend herfstkampioen al behoort het wel tot de mogelijkheden dat ze een serieuze terugval krijgen naarmate de competitie vordert. Zou zonde zijn.
    Vind ik leuk
    wesleyvb +960
    maandag 12 november 2018 om 02:30
    Als je 26 matchen in de benen hebt, het dubbel van de tegenstander, dan kan dit wel eens gebeuren ja!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4844
    zondag 11 november 2018 om 22:03
    En zo staat het slechte Anderlecht op 5 punten van de eerste plaats en op 1 punt van de tweede plaats. En dat met de break. Silver lining i guess
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zondag 11 november 2018 om 22:34
    Idd. Alles wat paars en wit is klaagt steen en been, maar er is nog helemaal niks verloren voor Anderlecht.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4784
    zondag 11 november 2018 om 22:35
    das altijd zo e, bij rsca is alles echt ronduit schandalig slecht, maar we staan altijd in de buurt van de 'wereldploegen' en de 'onstopbare machines'
    Vind ik leuk
    joskeboes +16
    zondag 11 november 2018 om 22:12
    Op 25 oktober speelde Genk op Besiktas. Vandaag op 11 november al zijn 6de match. Daarmee is alles gezegd. Ik ben het al beu om alle 3 dagen naar Genk en Brugge te kijken. Voetballers zijn ook maar mensen.
    Vind ik leuk
    purple +770
    zondag 11 november 2018 om 22:56
    Zo hebben club en anderlecht er ook 6 gespeeld hè...
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 november 2018 om 22:57]
    Vind ik leuk
    wesleyvb +960
    maandag 12 november 2018 om 02:37
    26 matchen in de benen, waarvan 1 verloren, dan gaan we nu niet sakkeren over een gelijkspel op Moeskroen waar elke topper het moeilijk heeft! Chapeau voor Moeskroen, zij hadden een half B-elftal opt plein wegens veel gekwetsten en die gasten hebben dat fantastisch gedaan ! En Genk draait nog mee op 3 fronten, Competitie als verdiende leider, Europees en in de beker !
    Brugge verliest gelukkig op Charleroi zodat die wat achter ons blijven. Nu Anderlecht Europees is uitgeschakeld en voor de beker en Brugge ook geen bekermatchen meer moet, hebben die 2 natuurlijk veel meer voordeel om kampioen te worden! Ergens niet eerlijk, maar Genk wil alles winnen en dat is mooi aan de club, wij rekenen niet, wij voetballen!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 02:39]
    Vind ik leuk
    Gimini +747
    maandag 12 november 2018 om 10:42
    Waren ze de eerste helft op achterstand gekomen dan hadden ze een doel om te vechten , dat ontbrak nu . Het kan niet alle dagen kermis zijn , de motivatie was een beetje zoek, begrijpelijk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws