Vader van Hans Vanaken spreekt zich uit over transferplannen van zoonlief

    Vader van Hans Vanaken spreekt zich uit over transferplannen van zoonlief

    donderdag 8 november 2018 om 07:15

    Hans Vanaken is aan zijn vierde seizoen bezig bij Club Brugge. Toch was de spelmaker  in Monaco pas goed voor zijn eerste twee Europese doelpunten voor Blauw-Zwart. Vader Vital Vanaken laat zich in Het Laatste Nieuws uit over de toekomst van zoonlief.

    In 2015 maakt Vanaken voor vier miljoen euro de overstap van Sporting Lokeren naar Club Brugge. In drie jaar pakte hij met Blauw-Zwart twee keer de landstitel, telkens met hem als draaischijf. Daardoor speelde de Rode Duivel zich al in de kijker van verschillende clubs.

    Vader Vital relativeert de 'interesse' in zijn zoon. "Alles wat je daarover zegt, is speculatie", opent hij. "Hans is daar ook niet mee bezig. Gewoon hard werken, genieten van de mooie dingen, en dan weer doordoen."

    De ex-voetballer beseft als geen ander dat je als prof van dag tot dag moet leven. "Want morgen kan het allemaal gedaan zijn. Drie slechte matchen op rij, een blessure en de wereld kan er helemaal anders uitzien", houdt hij iedereen met de voetjes op de grond.

    Poll

    Zal Vanaken Club verlaten?

    (992 stemmen)

    Plaats een reactie

    Gimini +711
    donderdag 8 november 2018 om 07:28
    Hans is een club monument , dat laat je niet gaan . Trouwens ik vrees ervoor dat hij spijts zijn klasse nergens zo goed zal gedijen als bij Club.
    Vind ik leuk
    SD +9389
    donderdag 8 november 2018 om 07:52
    Vier jaar is een mooie periode en als je je kwaliteiten wil verzilveren moet je nu vertrekken
    Vind ik leuk
    Toca +36761
    donderdag 8 november 2018 om 08:12
    Na het seizoen zie ik hem wel vertrekken bij een mooie aanbieding. De dag dat spelers hun club trouw bleven uit principe is voorbij hoor.
    Vind ik leuk
    Patfey +5264
    donderdag 8 november 2018 om 12:54
    Ja, je moet al een type Deschacht hebben, die het geld niet echt nodig heeft en terwijl niet echt goed genoeg is om te spelen bij een middenmoter of beter in een hoger aangeschreven competitie.
    Ik heb nog altijd mijn twijfels over Vanaken die me wat traag lijkt voor de top, maar na een seizoen als dit moet hij de sprong durven wagen, zeker als hij RD ambities heeft. Doet hij het niet, riskeert hij dat hij altijd zal gebarreerd worden door een Praet, Thielemans of dergelijke die wel in het buitenland spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 13:16]
    Vind ik leuk
    Toca +36761
    donderdag 8 november 2018 om 13:09
    Vind hem toch een stuk beter geworden het laatste jaar. Maar top in België is geen garantie op succes bij de grote jongens.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2950
    donderdag 8 november 2018 om 08:15
    Onze moderne caje!! Zijn contract is maar recent opengebroken,voor mijn part doen ze er deze winter nog een schepje bij hij is het waard. Geen franjes,geen streken gewoon zijn ding doen. Voor degenen die zeiden dat hij zijn bijna 4 miljoen niet waard is is dit een mooie revanche. PSV,wolfsburg,Schalke,......ze staan voor hem in de rij. Hij is klaar voor de stap maar doet op zijn minst het seizoen uit.
    Vind ik leuk
    freeman +11541
    donderdag 8 november 2018 om 08:55
    Hans is en blijft nog lang een Clubman !!!
    Vind ik leuk
    Bart Joos +634
    donderdag 8 november 2018 om 09:37
    Zijn vader heeft een heel andere mentaliteit dan pakweg pa Svilar en pa Dendoncker
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 10:17
    Hans is Hans en dat zal altijd zo blijven. Ik weet nu al dat hij gewoon de beste keuze zal maken; zo is hij nu eenmaal en dat hoor je ook aan z'n vader.
    Was trouwens een no nonsense voetballer die wist wat hij wel en niet kon ten tijde vd gloriejaren van Lommel.
    Vind ik leuk
    Obelgix +136
    donderdag 8 november 2018 om 10:51
    Als Hans Vanaken in de nationale ploeg wil geraken, dan moet hij dit seizoen de overstap maken naar Engeland of Spanje. Bij brugge blijven en af en toe eens winnen van janneke-en-mieke Europees, daar gaat ie niet (meer) beter van worden.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1921
    donderdag 8 november 2018 om 11:31
    Hopelijk blijft hans hij kan hier ook nog een paar titels winnen, natuurlijk een uitzonderlijke aanbieding zal hij moeilijk kunnen afhouden maar dan wel bij een subtopper ,een degradatie kandidaad in engeland voor het geld, blijf dan liever bij brugge waar ze u op handen dragen
    Vind ik leuk
    Patfey +5264
    donderdag 8 november 2018 om 12:57
    Zoals hij nu speelt, moet hij het durven proberen, maar enkel bij minstens een subtopper.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 14:28
    Zo vader zo zoon zeker,nuchter,hardwerkend en zeker niet gaan zweven.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 15:46
    Hij zou als limburger beter bij Genk passen!
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 16:16
    Ik denk dat hij beseft dat hij met zijn kwaliteiten en gebreken goed zit bij Club
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws