‘Clubs reageren gedegouteerd op vrijspraak Wesley en Carcela’

    ‘Clubs reageren gedegouteerd op vrijspraak Wesley en Carcela’

    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:32

    Wesley Moraes (Club Brugge), Mehdi Carcela (Standard), Eric Ocansey (Eupen) en Loris Brogno (Beerschot-Wilrijk) werden vrijgesproken door de Geschillencommissie Hoger Beroep. Eerder reageerde CEO van de Pro League Pierre Francois al verbaasd en ook het merendeel van de clubs zijn naar verluidt “gedegouteerd”.

    Bondsprocureur Marc Rubens snapt het oordeel van de Geschillencommissie Hoger Beroep niet. Een fout is een fout en moet kordaat bestraft worden. De voetbalsupporter begrijpt hier niets meer van. Men mag op procedurefouten afgaan, maar de regels moeten toegepast worden. Het is toch bizar dat de clubs de regels zelf opstellen en ze dan komen betwisten bij de disciplinaire instanties.”

    Ook Charleroimanager Mehdi Bayat vindt het niet kunnen dat de spelers worden vrijgesproken. “Veel clubleiders belden mij al: ‘Misschien zullen we alle boetes die we moesten betalen door schorsingen maar beginnen terugeisen”, wordt Bayat geciteerd door Het Laatste Nieuws.

    Plaats een reactie

    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:40
    Dat hangt beetje af van welke fout. Als Club supporter keurde ik de elleboogstoot van Wesley niet goed maar Club zette hem zelf twee speeldagen aan de kant dus volgens de fout is deze straf gepast en genoeg. Er zijn andere spelers en fouten die nooit bestraft worden en dikwijls ernstiger zijn dan die van Wesley.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4765
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:47
    Dit is gewoon goed praten. En maakt van jou een kleine persoon
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 09:48
    Angban kreeg vorig jaar een zware sanctie als recidivist... wesley is ook duidelijk een recidivist dus twee speeldagen voor die elleboog is zeker niet voldoende...
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:31
    Als de Refs rapper ingrijpen dan zal er veel mindere Fouten gebeuren ok.en als je ziet dat weer gisteren de Ref geen Rode kaart heeft aan de speler van Beveren voor zware Fout op Vossen waar zijn die in Godsnaam zo blind geworden hoor daar kunt tog niet naast kijken he koopt u een betre bril sorry De Ref. Het is weer zeer Slecht begonnen met onze ????.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    Genome +349
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:54
    Dat was dan ook geen rode kaart gisteren. Het is niet omdat Vossen hierdoor een blessure oploopt dat het daardoor meteen een rode kaart is. Hij raakt de speler met zijn steunbeen waardoor Vossen ongelukkig zijn knie verdraaid.

    Edit: Een gele kaart zou wel tot de mogelijkheden behoren. Omdat de speler te laat is en daardoor Vossen raakt. Dat wil zeggen dat het zijn tweede kaart zou zijn. Bedoel je het zo?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 12:03]
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:04
    was helemaal geen rood. spijtig contact met zware gevolgen voor Vossen. maar als dat rood is, dan stopt de competitie na 3 wedstrijden wegens te weinig speelgrechtigde spelers.
    Vind ik leuk
    oesje +492
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:26
    larie hij was doen al gescho

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 11:28]
    Vind ik leuk
    oesje +492
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:28
    larie hij was doen al geschorst en andere spelers die zwaardere fouten maken zie je soms enkel brugge spelen
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2840
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:07
    Zie je soms enkel in brugge spelen.... objectiviteit is jou ook vreemd zeker?
    Theo, harbaoui en spajic hun ellebogen al vergeten zeker? Het natrappen van Theo?
    Vind ik leuk
    dakcota +4404
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:50
    2 speeldagen voor een elleboogstoot?.. ga aub petanquen, degoutante mens
    Vind ik leuk
    hoekschop +2610
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:06
    Klopt niet. Brugge heeft de speler niet geschorst. Jullie maken jullie zelf iets wijs. Ongelooflijk.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4765
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:03
    Ik ga hoogstwaarschijnlijk bij deze nu het klein kind zijn. Maar dit seizoen ga ik het Belgisch voetbal NIET meer volgen. Ik ga niet kijken, reageren of dergelijke. Laatste weken is gebleken dat er met twee maten en gewichten gemeten wordt. Ik heb geen vertrouwen meer in een eerlijk verloop van de wedstrijden en ga dus ook de schijn niet ophouden. Over buitenlands voetbal zal ik wel nog spreken.
    Ik hoop dat Anderlecht hier fatsoenlijk uitgeraakt al zeg ik nu al dat ELKE ploeg die betrokken is in omkoopschandalen allemaal terug naar derde provinciale mogen. Anderlecht, Brugge, Standard, Waasland beveren, Mechelen, het interesseert mij niet. Schuldig = weg ermee. Elke ploeg die schuldig is (bevonden word) ook elke euro staatshulp van laatste jaren allemaal terugbetalen.
    Van mij part verliezen we onze Europese plaatsen ook. Het Belgisch voetbal is rot.
    Dan Bond en pro league opkuisen en dan zien we wel. Maar tot aan play-offs zeker zal het zonder mij zijn.
    Daar zal geen kat van wakker liggen, maar ik ben het beu.
    Vind ik leuk
    E.V +2539
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:14
    dethklok, ik begrijp jouw reactie en heb het zelfde gevoel. Alleen blijf ik met de vraag zitten, gebeurd het elders niet en zijn ze daar nog niet valser door het verborgen te houden. Zit met dubbel gevoel maar je mening over Belgisch voetbal volg ik absoluut.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4765
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:25
    Zou kunnen. Maar enkel hier hebben we een "behind the scenes" gekeken. Mocht het schandaal zich uitbreiden dan zal ik ook hier stappen zetten. Mocht Barcelona schuldig zijn aan omkopen dan stuur ik mijn kaart terug.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:35
    +4630 Club Brugge heeft niets of niets mee te maken stopt u zevere blinde aap ok De Ref.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 10:36]
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4765
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:40
    Hey debiel. (Als jij onvriendelijk bent ik ook)
    Lezen te moeilijk?
    Dat is de voorwaardelijke wijs. Als Brugge betrokken is zakken naar derde provinciale. ALS Anderlecht betrokken is naar derde provinciale. En blinde aap? Als er nu 1 is die gewoon blind gelooft dan ben jij het wel.
    Ok de kwade supporter
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 10:49]
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4418
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:13
    Is er al bewijs dat Brugge er niks mee te maken heeft ? Neen. Dus trek je lange tenen eens in ok :P
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14935
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:05
    Leer eerst eens twee zinnen fatsoenlijk na elkaar op te schrijven voor je iemand begint te beledigen.
    Vind ik leuk
    Toca +36525
    zaterdag 20 oktober 2018 om 14:23
    Niet te geloven hoe dom mensen kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    poost +4
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:41
    U zegt dat FCB daar niks mee te maken heeft.Hoe zeker is dit?
    Vind ik leuk
    hoekschop +2610
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:07
    niet schelden rené.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4418
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:16
    Dat zou jammer zijn, al begrijp ik je gedachtegang wel. Maar ik bekijk het dan eerder weer van de positieve kant, het gevolg van jouw beslissing legt de baan open naar meer inhoudelijke posts over Barcelona. Wat ik van te voren weet graag te zullen lezen.

    Mochten er hier VP awards bestaan , jouw uiteenzetting over het beleid van barca verdient voor mij de award van comment van het jaar :D
    Vind ik leuk
    dakcota +4404
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:52
    ELKE competitie isMINSTENS even rot als de onze.
    Hier is het gewoon 'uit aan het komen'.

    geloof me vrij als ik zeg, elke competitie staat dit te wachten.. ELKE.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14965
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:07
    Fouten met tabellen of niet, deze acties verdienden altijd meerdere weken schorsing.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11658
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:11
    Verhaeghe is een tabel
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 11:23
    En Coucke is rond. En Heintje een uitvergrote huilbaby.

    Freddy als ge er niet tegen kunt blijft dan weg e. Met u domme reacties ook. We weten nu al dat je geen dikke vriendjes zult worden met Verhaeghe, maar als ge echt denkt dat hij zoveel macht als ondervoorzitter heeft dan zijt ge nog dommer dan ik dacht.

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 oktober 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    dakcota +4404
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:53
    hij heeftt nochtans overschot van gelijk. diene verhaeghe is nen maffiabaasop zijn eigen. eens die buiten is kan ons voetbal genezen
    Vind ik leuk
    oesje +492
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:26
    propere handen is nog bezig altijd vroeger ,nu zie maar Brugge en standard komen er altijd mee weg zie maar de wedstrijd met gesloten deur niets de spandoek niets verhaeghe in Lokeren niets eens zien of de clubs zullen reageren en opmerkelijk gisteren speelt Brugge thuis zowaar gelijk de de scheidsrechters worden nu van nabij bekekenen ja geen penalties niet het zal altijd hetzelfde blijven het topje van de ijsberg hetzelfde met hun trainer ik ken er die voor minder 6000€ en 1 jaar met uistel hebben gekregen voor witwassen en zeker voor kleiner bedrag ??????
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:32
    Schandalige en laffe beslissing.
    De elleboog van Wesley was heel gemeen(d) en Carcela was een opzettelijke ordinaire trap langs achter !
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1704
    zaterdag 20 oktober 2018 om 10:37
    Schandalig. We zijn idd een bananenrepubliek.
    Vind ik leuk
    TheRolle +611
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:05
    Moeten er worden zijn...bestaan nog woorden voor zo'n zaak ...ik denk het niet...of toch wel ...een woord...SCHANDE...voor heel de voetbalwereld maar zeker voor onze jeugd...
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:07
    schuld staat vast, maar vrijgesproken door bepaling strafmaat ......?????
    Wel is dit toch vrij te relativeren als je bekijkt dat in 'het echte leven' moordenaars en gangsters worden vrijgesproken door stomme procedurefouten......
    Vind ik leuk
    dakcota +4404
    zaterdag 20 oktober 2018 om 12:55
    gaf ze allemaal 2 speeldagen (wat voor wesley en carcela NOG te weinig is) en iedereen zou content geweest zijn. zo moeilijk is dat niet en valt zeker te verantwoorden. clup bruhhe zou zeker de straf aanvaard hebben want ze weten dat ze dan NOG altijd bevoordeeld werden.. echt schandalig en enkel in ons apenland
    Vind ik leuk
    Olli +275
    zaterdag 20 oktober 2018 om 13:13
    waarom gaan 80% van de reacties over de spelers? Het gaat hier over het zoveelste falen van onze voetbalbond, of niet?
    Vind ik leuk
    CobraX +500
    zaterdag 20 oktober 2018 om 15:22
    Pure competitievervalsing, meer kan je daar niet over zeggen.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2610
    zaterdag 20 oktober 2018 om 16:09
    competitievervalsing
    Vind ik leuk
    TheRolle +611
    zaterdag 20 oktober 2018 om 17:59
    Wat zouden de Boeren zeggen moest Vranjes vrij gegaan zijn...
    Vind ik leuk
    zondag 21 oktober 2018 om 12:50
    Soms is het geen voetbal meer maar ruby.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws