Anderlecht wordt stevig op zijn plaats gezet: Hooguit Belgische subtop

    Anderlecht wordt stevig op zijn plaats gezet: "Hooguit Belgische subtop"

    woensdag 17 oktober 2018 om 17:30

    Anderlecht moet nog flink uit zijn pijp komen om het concurrenten Racing Genk en Club Brugge moeilijk te maken. De euforie die er kwam door de komst van Marc Coucke is al nagenoeg verdwenen. Voetbalschrijver Frank Van Laeken mist de grote tijden van Anderlecht.

    Anderlecht is zijn identiteit kwijt, vertelt hij in Het Laatste Nieuws. "Zetterberg, Baseggio, Biglia, Boussoufa, Suárez, Praet, Tielemans: de artiesten zijn weg en nooit vervangen. Spelers met dat typische DNA - technisch sterk, tikkeltje arrogant, overlopend van bravoure en flair, soms wat nonchalant en niet altijd even gemotiveerd, maar altijd in staat om stilistische acties aan efficiëntie te koppelen - lopen wel nog rond in de Belgische competitie (Vanaken, Danjuma, Pozuelo, Trossard), maar niet bij Anderlecht."

    Het bestuur doet er voorlopig te weinig aan. "Paars-wit is Europees een meeloper geworden en riskeert met deze spelerskern dit seizoen hooguit Belgische subtop te zijn. Natuurlijk vinden de verwende supporters dat een aanfluiting. Geen enkele tegenstander reist nog met knikkende knieën naar het Astridpark. De zomertransfers waren op het niveau van het weireldploegsje aan de kust, niet van de meest succesvolle club uit de Belgische voetbalgeschiedenis."

    Hein Vanhaezebrouck moet zo wonderen gaan verrichten in het Astridpark. "Niet verwonderlijk dat een vakman als Vanhaezebrouck theatrale handgebaren maakt. Hij kan veel, maar een tovenaar is hij niet."

    Poll

    Zit de titel er nog in voor Anderlecht?

    (355 stemmen)

    Plaats een reactie

    Lodecol13 +1911
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:52
    Allemaal goed en hein heeft toch zijn goedkeuring gegeven op het spelers potentieel ,had bij aanvang zo een een goede kern zo heeft hij toch verklaard dat hij klaar was voor de compt en zelfs pronkte met een konings koppel in zijn team wat vergeten ze hier vlug is pas 3maand geleden
    Vind ik leuk
    Rudi653 +354
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:59
    ik geloof dat de laatste weken wel duidelijk is geworden dat dit niet de transfers waren van Hein.
    Maar als hij klaagt is hij een klager en een zeiker. houdt hij zijn mond is het niet goed. steunt hij zijn spelers is hij niet hard genoeg
    jij en ik waren er niet bij toen hij toestemde, maar ik geloof nooit dat hij een albanees van 21 zag als DE versterking
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:15
    Nagels met koppen noemt men dat
    Vind ik leuk
    TageMeister +5016
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:55
    Dank U Herman
    Vind ik leuk
    Reagens +2189
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:55
    Waarom Herman? Heeft die deze zomer nog de transfers gedaan?
    Vind ik leuk
    firedwarf +3141
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:55
    probleem is ook dat hein niet met zo spelers omkan die die bravoure hebben en liever kiest voor lopers remember???
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4431
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:56
    Beste Van Laeken mocht je nu spreken met kennis van zaken, kzou nog zeggen ok, maar duidelijk niet op de hoogte van de interne keuken. Zwijg dan toch gewoon. Uiteindelijk maak je uzelf gewoon belachelijk puur uit onwetendheid.
    Vind ik leuk
    camargue +2395
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:57
    Beste man, die zijn al jaaaaaren weg en die gaan we waarschijnlijk niet meer opnieuw te zien krijgen. Een beetje voetballer wordt nu op zijn 13, 14 jaar al naar de grote clubs gehaald. Of dat goed is voor die speler in kwestie dat is een andere vraag.
    Vind ik leuk
    Rudi653 +354
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:01
    ja mss heb je gelijk, maar waarom genk en brugge wel?
    jaren van intensief scouten en werken. iets wat Bayat voor ons heeft gedaan
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:16
    Bayat heeft niet veel gescout mijn gedacht..veel van wat hij aanbracht werd toch afgenomen.

    Raar, zelfs bizar dat een makelaar zich kind aan huis mag rekenen zonder dat er iemand over dit gedrag struikelt. Heel bizar...

    Genk heeft nu het DNA van Anderlecht al of niet tijdelijk overgenomen.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 18:16]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:46
    Genk en Brugge wel?,,
    We zullen zien de.....
    Denk je echt dat die zo goed zijn?
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4431
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:05
    Ook best grappig dat het gros van die namen meneer groot licht daar opsomt (praet, bassegio, tielemans, zetterberg) allemaal op zeer jeugdige leeftijd gehaald geweest zijn (van eigen jeugd bassegio (13 jaar en tielemans nog eerder, en praet en par zijn gehaald tussen hun 17-19. niet van het kaliber dus wat men hier graag 'een grote transfer noemt'. Daar bovenop is de Argentijnse markt niet meer wat hij 10 jaar geleden was. Die targets van die kwaliteit zijn nu onhaalbaar voor belgische clubs.

    Maar goed, Wat dacht de heer van laeken? dat Coucke het financieel kerkhof dat rsca was, en nog steeds is, op 1 tussenseizoen ging oplossen? hallo
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 23:01
    Wat in 15 jaar verkeerd gelopen is, valt niet in een paar maanden op te lossen. Maar men moet stoppen met spelers te kopen die het shirt van Anderlecht niet waard zijn.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4431
    woensdag 17 oktober 2018 om 23:11
    Zoals je aangeeft in je eerste deel van je reactie, alles wat krom getrokken is (en sommige zaken zitten diepgeworteld), kun je onmogelijk in enkele maanden rechttrekken. Rsca en zijn aanhang zal eens moeten leren wat het woord geduld inhoud. Voor het kopen van rsca waardig materiaal moet er eerst voldoende in cash zitten. Maar hoe moet je dat doen, als je met +- 50 miljoen exploitatie verlies zit, en de loonkost op 106% zat. Volgens mij weten er ook weinige over de lening aangevraagd bij Vandamme en de reden waarom het vorige bestuur plots van aandelen af wouden. Ik zie veel passeren in de media, maar vooral 90% gelul rond de pot , zelf onder rsca supporters zie ik dat er weinige weten hoe de klepel tegenwoordig hangt. Beschamend, dat noemt zich dan supporter , maar het overgrote deel is gewoon niet op de hoogte.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:54
    Een goede speler hoeft niet altijd veel geld te kosten en ja soms is het gokken. Maar ik meen te zeggen dat als je Musona gaat halen en Milic en Makarenko dat dit geen spelers voor Anderlecht zijn. Dat moet je als club toch beseffen. En het is niet dat die voor een appel en ei gekomen zijn, dat is nog het ergste.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4431
    donderdag 18 oktober 2018 om 13:03
    klopt volledig, al zie ik 2 van die 3 als een vriendendienst van coucke naar oostende toe, en zijn die uiteindelijk niet gehaald om in de basis te staan. Musona speelt sowieso al amper, en milic tja, denk met een fitte bornauw en cobbaut dat die ook naar de bank gaat.
    Vind ik leuk
    Toca +36589
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:04
    Natuurlijk kan de titel nog. Wie nu al opgeeft is een zwakkeling. In praktijk ben ik mss naïef maar ik weiger nu al op te geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:57
    Opgeven? Waarom zouden jullie. We zijn pas begonnen en de zware maanden -velden en opeenvolging- moeten nog komen. En dan de halvering ook nog.
    Vind ik leuk
    Toca +36589
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:59
    Daarom dat ik het zeg. Was een reactie op de resultaten van de poll in feite.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:06
    Diene "poll" is meestal ziende blind en potdoof. 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:06

    Nagel op de kop ...

    Ben aan het wachten op de blinde paarse azijnpissers.

    Purple rain, Purple rain,
    I only want to see you
    Crying in the purple rain...

    Vind ik leuk
    Geofpurple +4431
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:07
    Intellectuele nitwit is ook weer aanwezig :P
    Vind ik leuk
    jericho666 +2286
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:20
    Vergeten hoe lang Brugge gesukkeld heeft na de machtswissel. Zou dus ni te hoog van den toren blazen
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:27
    Als hoofdstadploeg met 2 mio. Inwoners potentieel in een straal van 30 kms zou ik het maar meer dan normaal vinden dat RSCA elke jaar voor de titel speelt.

    Maar waarom heeft FCB meer abos?

    En waarom speelt RAC. Genk het beste voetbal

    En waarom is/was de kas bij RSCA leeg?

    ' T is goed in t eigen herte te kijken voor het slapengaan'
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 23:02
    We hebben hem gevonden...de nieuwe prins van het Constant van den Stock stadion!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:07
    Anderlecht is altijd een ploeg van individualisten geweest Brugge, Standard en Gent moesten het altijd als ploeg doen. Genk heeft die fakkel van Rsca overgepakt, dit jaar toch.
    Vind ik leuk
    Hierulf +1083
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:35
    Iedereen heeft zinn mening maar Anderlecht moest nooit meer dan 6 jaar wachten op een titel... ^^
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:54
    met resultaat, dat de kas leeg is! ;-)
    Vind ik leuk
    baconske +59
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:44
    Wat een haat
    ..........
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +468
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:54
    Allemaal goed en wel en wat hij zegt is deels misschien ook wel waar maar laat ons eerlijk zijn; In deze tijden een speler van het niveau van Zetterberg naar België halen zit er gewoon niet meer in en dat heeft niks met het huidige beleid te maken van Anderlecht of van om het even welke Belgische club maar simpelweg omdat zulke spelers tegenwoordig onbetaalbaar zijn geworden naar Belgische normen.

    Wat mij betreft was Zetterberg toch ook een voetballer van een hogere categorie dan de andere namen die Van Laeken komt te noemen, maar dat terzijde.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws