Waarom trok Club Brugge-speler niet naar Anderlecht? 'Bayat aan het arrangeren'

    Waarom trok Club Brugge-speler niet naar Anderlecht? 'Bayat aan het arrangeren'

    woensdag 17 oktober 2018 om 10:46

    Clinton Mata is tegenwoordig een speler van Club Brugge. In 2017 kon hij van Sporting Charleroi naar RSC Anderlecht, maar de gesprekken bleven aanslepen. Uiteindelijk kwam er geen deal en trok de verdediger naar KRG Genk. De Secret Footballer van Sport/Voetbalmagazine denkt te weten hoe dat komt.

    "Mata heeft wellicht ontdekt dat Mogi iets aan het arrangeren was. Bij hem kom je tijdens de totstandkoming van je transfer niet te weten hoeveel zijn commissie bedraagt. Hij eigent zich meer toe dan gangbaar is. Van zodra je de ware toedracht kent, is het meestal te laat", stelt de Secret Footballer.

    Bayat gaat volgens de anonieme bron erg ver. "Om maar te zeggen dat Mogi een meester-manipulator is. Hij zet je onder druk: ‘Je tekent met mij of de deal gaat niet door.’ Met die tactiek heeft hij veel collega-makelaars koud gepakt. Er zijn mensen die er nog altijd niet goed van zijn. Mogi is in staat om een speler te brainwashen en hem te isoleren van zijn makelaar om een zaakje af te handelen."

    Plaats een reactie

    Toca +36145
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:20
    Je moet een speler ook brainwashen om voor Brugge te tekenen natuurlijk. 😁😁
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:25
    We hebben hem een volledige wasbeurt gegeven - all-in. Binnen en buiten.

    Binnenwerk hersteld en motor terug op gang gekregen.

    Waren rapper klaar dan gedacht 😉
    Vind ik leuk
    camargue +2332
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:31
    ja en navenant zijn speelminuten mag hij zich niet opnieuw vuil maken - sorry Gaby, deze kon ik niet laten liggen :)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:06
    Is nog in rodage ...
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:51
    En een trainer bij Anderlecht 😜
    Vind ik leuk
    donderdag 18 oktober 2018 om 17:29
    En met Schrijvers is het niet gelukt. Had Bayat niet als makelaar. Maar laat ons allen tevreden zijn dat die laatste van het toneel verdwijnt. Heb juist mijn handen gewassen.............propere handen. Smakelijk.
    Vind ik leuk
    freejazz +1053
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:28
    Oud nieuws, dit is in de pers verschenen op het moment dat Mata naar Genk kwam. Feit is dat we toen reeds wisten dat Mata zich juist NIET liet brainwashen.
    Vind ik leuk
    K1908 +765
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:39
    Voor mij is het wel nieuws. En het pleit in het voordeel van Mata in ieder geval!
    Vind ik leuk
    freejazz +1053
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:44
    Dat bedoelde ik dus ook.
    Vind ik leuk
    camargue +2332
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:29
    ze schrijven momenteel al zelf ... denkt te weten hoe het komt ... En we kunnen weeral voort zeker :)
    Vind ik leuk
    Roach +1655
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:35
    In het artikel staat dat Bayat zich teveel toe-eigent, maar ik dacht juist dat de strategie van Bayat was dat hij veel kleine winsten pakte op veel verschillende transfers?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws