'Van Holsbeeck was tegen Coucke en wilde Anderlecht verkopen via makelaar'

    'Van Holsbeeck was tegen Coucke en wilde Anderlecht verkopen via makelaar'

    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:38

    Volgens Sport/Voetbalmagazine was Herman Van Holsbeeck geen voorstander van Marc Coucke als overnemer van RSC Anderlecht. De ex-manager van paars-wit had volgens het weekblad ingezet op een andere kandidaat.

    "Wanneer Coucke het haalt, is iedereen opgelucht, behalve één man: Herman Van Holsbeeck. Die had ingezet op een andere kandidaat, of beter: op een duo, met name Paul Gheysens-Christophe Henrotay. Het is niet onlogisch dat een makelaar in zo'n dossier interesse toont. Indien de man die hij vertegenwoordigt Anderlecht koopt, zou Henrotay bij die verkoop 10 procent opstrijken van de club die op dat moment 100 miljoen waard wordt geacht", schrijft Sport/Voetbalmagazine.

    "Twee dagen later klinkt bij de officiële voorstelling van de nieuwe sterke man in het zaaltje de stem van Herman Van Holsbeeck steeds luider en kwader. 'Ik beslis vanaf nu niets meer', vertelde Van Holsbeeck. De afscheidnemende sportief directeur van Anderlecht zal het schip evenwel niet verlaten zonder nog een paar zaken af te ronden met zijn 'compagnon de route' Mogi Bayat. De aankoop van Ryota Morioka en Kenny Saief, en de verkoop van Sofianne Hanni."

    "Ondertussen volgt Coucke de laatste handelingen van Van Holsbeeck, die weet dat zijn dagen bij Anderlecht geteld zijn, van nabij. Een maand later volgt het verdict. Na veertien dienstjaren bij paars-wit wordt de algemeen directeur op staande voet ontslagen wegens een zware fout. Voor hij het stuur in handen nam, is Coucke door Michael Verschueren op de hoogte gebracht van een aantal situaties binnen de club die serieus scheefgegroeid zijn", besloot Sport/Voetbalmagazine.

    Plaats een reactie

    Mike1208 +290
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:47
    HVH had groot gelijk
    Coucke mocht nooit RSCA overgenomen hebben
    Vind ik leuk
    jericho666 +2311
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:52
    100x liever Coucke dan die botox pop
    Vind ik leuk
    TageMeister +5033
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:55
    Liever ne makelaar? En iemand die ons enkel geld ging kosten?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 17:55]
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:06
    Waarschijnlijk een van die kerels die vorig jaar riepen om het ontslag van HVH.

    HVH had helemaal geen gelijk, want de reden dat hij Coucke niet wilde is om zijn zakken nog maar eens vol te steken! Die Henrotay WAS makelaar van onze toppers, die is daar niet voor niets door die kerels de deur gewezen.

    Coucke FTW!
    Vind ik leuk
    Watcher +947
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:13
    Verschueren? Die moet je geloven, wilde gewoon zijn postje behouden en zijn zoon rijtje omhoog
    Vind ik leuk
    Roach +1700
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:25
    Het gaat blijkbaar over junior zelf die Coucke getipt heeft.
    Vind ik leuk
    camargue +2423
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:15
    Er komt meer en meer duidelijkheid in de verhoudingen tussen Coucke en HVH ... We gaan het allemaal nog te weten komen via via ...
    Vind ik leuk
    Roach +1700
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:29
    Nu snappen we ook allemaal waarom Hanni ineens de deur uit moest. Zogezegd onder druk van de fans klonk het toen, dus eigenlijk is Veljkovic gewoon Anderlecht-supporter...
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:07
    Of wilde HVH, het klein kind dat hij is, wraak nemen voor de misgelopen miljoenen op Coucke?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:05
    Herman wou zelf procentjes binnen rijven
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:13
    Als eens nagegaan wie de manager van HVH is?
    Vind ik leuk
    Frefke +630
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:15
    Ik ben niet voor of tegen iemand in de overname maar de rol van, de postjespakker, Verschueren jr. vind ik persoonlijk walgelijk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws