Nieuw geval van matchfixing ontdekt? Daar gebeurden héél rare dingen

    Nieuw geval van matchfixing ontdekt? "Daar gebeurden héél rare dingen"

    maandag 15 oktober 2018 om 10:15

    KV Mechelen kreeg de afgelopen week al een stevige klap door de beschuldigingen van enkele bestuursleden. Alsof dat nog niet genoeg was, wordt het nu ook verdacht van matchfixing tegen Cercle Brugge, in 2015.

    "Tja, op die manier kan je honderd jaar teruggaan in de tijd en zal je altijd wel iets verdacht vinden", haalt supporter Stef Verdeyen uit in Gazet van Antwerpen. "Ik kan echt niet geloven dat daar omkoping in het spel was."

    Over vorig seizoen spreekt de superfan zich eveneens uit. "Weet je, vorig seizoen was het hier gewoon één groot ­circus. Al die trainerswissels, de ­vele transfers... En dan dit als triest dieptepunt", gaat de man verder.

    Verdeyen snapt wel niet dat één bepaalde wedstrijd niet in het matchfixing-onderzoek voorkomt. "Ik vind wel dat Eupen - Moeskroen ook eens grondig onderzocht mag worden, want daar gebeurden wel héél rare dingen."

    Poll

    Moet die partij onderzocht worden?

    (869 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +36799
    maandag 15 oktober 2018 om 10:18
    Met wat ze nu weten of op zijn minst vermoeden kunnen ze die match toch beter is terug bekijken.
    Vind ik leuk
    Joewie +563
    maandag 15 oktober 2018 om 10:22
    Een absoluut schande, die match.
    En van Moeskroen trouwens ook niet de eerste keer...
    Vind ik leuk
    Toca +36799
    maandag 15 oktober 2018 om 10:27
    Ze moeten het wel kunnen bewijzen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 15:02
    Dat gaat moeilijk worden
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:21
    Stef Verdeyen geboren in brugge zeker ? Trieste plant
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15053
    maandag 15 oktober 2018 om 10:26
    Eindelijk iemand die die wedstrijd aanhaalt!
    Vind ik leuk
    Frefke +631
    maandag 15 oktober 2018 om 10:31
    En de match Kortrijk - Moeskroen ? Burendienst ?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15053
    maandag 15 oktober 2018 om 10:41
    Absoluut ook, nog zo'n partij waarbij het echt opviel.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:36
    In t Kortrijkse wisten ze op voorhand al wie ging winnen
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:34
    En de match Cercle Beerschot, ook een betwiste pinalty
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 10:35
    Als kv Mechelen de wedstrijd tegen beveren vervalst heeft toch even dit de keeper van beveren speelde een sterke match,niet een van de genoemde arbiters was aanwezig en waarom zet kv een aanvaller in de ploeg op huurbasis van eupen die 3 open kansen mist hoe leg je dat dan uit.kakker till i die
    Vind ik leuk
    SD +9413
    maandag 15 oktober 2018 om 11:00
    Wat wil men daarmee bewijzen, dat match fixing zo oud is als het voetbal ? Of heeft Cerkeltje geld nodig ?????
    Vind ik leuk
    Peed +302
    maandag 15 oktober 2018 om 11:11
    Dit stond vermeld in hun verklaring t.o.v. die kerel van de universiteit van Leuven (Dejonghe). Die verklaring was op zich terecht maar dat van die 3 jaar terug was echt niet nodig. Je kan niet iedere wedstrijd van de afgelopen jaren laten onderzoeken. Ik ben allang blij dat er m.b.t. ''de hedendaagse tijd'' actie wordt ondernomen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:10
    Wat moet onderzocht: Eupen Moeskroen of Cercle Mechelen. Wat dan met alle wedstrijden met dubieuze arbitrage tegen Mechelen vorig seizoen en begin dit jaar?
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2795
    maandag 15 oktober 2018 om 16:26
    Iedereen wijst naar iedereen .
    Tja dat is natuurlijk ook een manier om
    Zelf uit de spotlichts te blijven.
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1098
    maandag 15 oktober 2018 om 18:31
    Ik zei het al toen ik de match zag, dat het matchfixing was. Duidelijker kon niet, professionele voetballers die plots slechter spelen dan de premeniemtjes.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws