'In tien jaar heeft geen enkele coach van RSCA zich zo in de jeugd geëngageerd'

    'In tien jaar heeft geen enkele coach van RSCA zich zo in de jeugd geëngageerd'

    zondag 14 oktober 2018 om 18:33

    Bij RSC Anderlecht wil men voluit voor de jeugd gaan. Dat gebeurt met vallen en opstaan. Zo heeft Hein Vanhaezebrouck de laatste weken toch meer de voorkeur gegeven aan jongens met ervaring. Dat betekent echter niet dat Vanhaezebrouck de jeugd ook opgeeft.

    Zo meldt Sport/Voetbalmagazine dat Vanhaezebrouck - zelfs in crisistijden - nog steeds met veel 'goesting' gaat kijken naar de beloften van Anderlecht. Zo was hij enkele weken geleden nog op een bekerwedstrijd van de beloften, terwijl maar twee spelers van de A-kern moesten afzakken.

    Vanhaezebrouck zou zelfs een speciaal hoekje in de eerste verdieping op Neerpede hebben om de wedstrijd te bekijken. Het weekblad sluit ook af met een veelzeggende zin. 'De voorbije tien jaar heeft er geen enkele coach op Anderlecht zich zo geëngageerd voor de jeugd als Vanhaezebrouck', klinkt het. 

    Plaats een reactie

    Mckenzie +3849
    zondag 14 oktober 2018 om 18:54
    De goede keuze, lijkt me. Onze jeugd is Europese top. Beter hen laten doorstromen dan tweederangs buitenlanders, aangebracht door de malafide makelaars.
    Vind ik leuk
    Vlad +2231
    zondag 14 oktober 2018 om 18:58
    Kan alleen maar toegejuichd worden
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 21:03]
    Vind ik leuk
    freejazz +1168
    zondag 14 oktober 2018 om 19:10
    Dan is hij gelukkig toch heel erg veranderd. Indertijd toen hij nog bij Genk was vertikte hij het om Courtois, Casteels of Debruyne ook maar 1 keer in de spelerskern op te nemen, ondanks het feit dat zowat elke supporter daarop aan het wachten was. ONMIDDELLIJK na zijn ontslag werden die 3 plots kernspeler (Pier Denier als interim-coach en daarna Frank Vercauteren als hoofdcoach), met al onmiddellijk gunstige gevolgen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 oktober 2018 om 19:14]
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4775
    zondag 14 oktober 2018 om 22:02
    Eerst en vooral was Denier VOOR Hein daar. Courtois debuteerde omdat de rest geschorst en of geblesseerd was. Courtois was toen 16. Voor het nieuwe seizoen kwam Hein en trokken ze koteles aan. Hein vertrok in 2009. De rest van dat seizoen speelde Courtois geen minuut. Pas in zomer 2010 kwam hij met de voorbereiding in actie. Maar nog steeds geen eerste doelman. Van het moment er weer geschorst en en geblesseerden waren kwam en bleef Courtois in de ploeg.

    De bruyne mocht laatste twee wedstrijden onder denier meedoen (niks te verliezen) en het jaar waarin Hein er was (Al was hij weg na aantal maanden) speelde kdb mee in 35 competitiewedstrijden. Das bijna alles.
    Dus speelde al beetje mee onder Hein.
    Casteels, tja als Courtois of niet aan spelen kwam dan Casteels zeker niet.

    Normaal zou ik niet gereageerd hebben maar je zette onmiddellijk in drukletters. Terwijl dat niet klopt. Vraag mij af waarom?
    Vind ik leuk
    SD +9389
    zondag 14 oktober 2018 om 19:17
    En nu wordt er met bloemen gesmeten, maar straks volgen allicht de potten.
    Vind ik leuk
    Vlad +2231
    zondag 14 oktober 2018 om 21:03
    That’s life...
    Vind ik leuk
    mapolean +876
    maandag 15 oktober 2018 om 07:28
    Het is prima dat Hein dit doet, het is anderzijds jammer dat dit het persoonlijke initiatief is van een trainer. Het zou ingebakken moeten zijn in de cultuur van een club dat alle belangrijke protagonisten (ook de "bepalende" spelers) de thuismatchen van beloften en eventueel andere jeugdselecties gaan bekijken en samen met de technische staf een analyse maken. Uiteindelijk is de belangrijkste bron van inkomsten de uitgaande tranfers van eigen jeugd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws