Bij de zaak-Ye konden we het bij wijze van spreken nog op een Chinees steken

    "Bij de zaak-Ye konden we het bij wijze van spreken nog op een Chinees steken"

    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:23

    De bovenlaag van de beerput in het Belgische voetbal lijkt stilaan opgekuist, tijd voor Peter Vandenbempt om een analyse te maken. De journalist ziet de nabije toekomst zwart in, al is er hoop op de langere termijn.

    "Dit is een catastrofe voor het imago van het Belgische voetbal", windt Vandenbempt er geen doekjes om bij Sporza. "Dat was de vorige keer al zo met de zaak-Zheyun Ye, maar toen konden we het bij wijze van spreken nog op een Chinees steken, die ons voetbal kwam infiltreren en manipuleren. Nu zijn het echter mensen die we kennen en nog een hele rist anderen die ons voetbal grote schade hebben toegebracht."

    "Anderzijds is het zoals de grote dopingverhalen in het wielrennen of in andere sporten", trekt hij de vergelijking. "De sport is altijd sterker dan de mensen die ze proberen kapot te maken. Mensen gaan toch weer enthousiast zijn, weer houden van hun club en het voetbal."

    Plaats een reactie

    Watcher +939
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:56
    en nu op een Kroaat en Iranees ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 18:58
    en nu zijn het vooral oostblokkers...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10894
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:09
    Oostblokkers? Wat hebben Polen of Oekraïners hiermee te maken??
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 20:17
    ??? Joegoslavië was een Oostblok-land onder de dictatuur van Tito..

    Uiteengevallen in Slovenië, Kroatië, Servië, Macedonië,, etc.. en later onderling aan het batteren geslagen ...

    Geografisch tot de Balkan behorend maar politiek achter het gordijn..dus Oostblok.,..

    Onder de invloedssfeer van Rusland net zoals een tiental andere landen waaronder bulgarije, , roemenie, Montenegro, Polen, Tsjechoslowakije, Hongarije, estland, letland, Litouwen, en zal er nog wel een paar vergeten zijn.

    En Oekraïeners zijn gewezen Russen...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 20:19]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 19:31
    En nu op een Iranier en een paar joegoslaven als hoofdverdachten als je de refs niet meerekent
    Vind ik leuk
    GILOT +34
    zondag 14 oktober 2018 om 10:13
    Nu steken we het toch gewoon op een Iranees?!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Bij de zaak-Ye konden we het bij wijze van spreken nog op een Chinees steken"