Kampioen stoomt door: Zij kijken met afgunst naar Club Brugge

    Kampioen stoomt door: "Zij kijken met afgunst naar Club Brugge"

    Gepubliceerd: maandag 24 september 2018 om 12:35ma 24-09-2018 om 12:35

    Club Brugge heeft 22 op 24 gehaald in de Jupiler Pro League. Racing Genk lijkt momenteel de grootste concurrent voor de titel. Het Laatste Nieuws ziet dat de rest van de G5 op achtervolgen is aangewezen.

    Club heeft zijn start absoluut niet gemist. 'Aan wat een seizoen zijn ze daar bezig, in Brugge. 22 op 24, met onderweg het ene statement (en/of doelpuntenfestival) na het andere. Aan de Supercupwinst tegen Standard – met de Blijde Intrede van Danjuma – werd nog niet al te veel waarde gehecht, maar sindsdien zette Club orde op zaken tegen Anderlecht, kleineerde het Zulte Waregem en vernederde het nu ook AA Gent. Na een Europese week dan nog. Waar (of wie) stopt deze tgv?'

    De vraag is natuurlijk of de concurrentie nog gaat terugkeren. 'Wat moeten Anderlecht, AA Gent en Standard dezer dagen niet denken? Met afgunst kijken ze naar het parcours van Club. Quasi foutloos na acht speeldagen – zonder die misstap van Letica in Antwerp telde Blauw-Zwart 24 op 24 – en toch geen spoor van hoogmoed.'

    Plaats een reactie

    maandag 24 september 2018 om 12:46
    West-Vlaamse nuchterheid en gezond boerenverstand .
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    maandag 24 september 2018 om 15:43
    Zou ik niet zeggen,als ik hier sommige supporters hoor praten.
    Vind ik leuk
    Toca +40222
    maandag 24 september 2018 om 12:47
    Afgunst is een woord dat niet in mijn woordenboek staat. Gezonde jaloezie op sommige spelers die brugge heeft en wij niet, dat wel natuurlijk.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:58
    jaloers op sommige spelers?
    Volgens mij is de beste transfer van club brugge van de laatste jaren niet eens een speler maar een trainer ;)
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 13:02
    De ene kan niet zonder de andere Jan. Een visie overbrengen en spelers op hun waarde laten spelen kan een ploeg ver brengen.
    Vind ik leuk
    Kemphaan +138
    maandag 24 september 2018 om 13:10
    Inderdaad, en die chemie tussen beiden werkt overduidelijk bij FCB.
    Vind ik leuk
    Toca +40222
    maandag 24 september 2018 om 13:14
    Zonder die spelers zou leko niet de trainer zijn die hij nu is he. Wie is Preud'homme denken ze nu daar al denk ik.
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    maandag 24 september 2018 om 15:45
    Is dat niet zo met elke trainer.
    Vind ik leuk
    Toca +40222
    maandag 24 september 2018 om 16:00
    Voor een stuk wel natuurlijk maar spelers hebben wel een trainer nodig om nog beter te worden. En dan vooral op mentaal vlak denk ik.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 20:25
    MPH zal altijd de coach zijn die Club na 11 jaar, eindelijk een titel heeft gegeven.
    Maar ik zal steeds Leko boven MPH verkiezen. Niet enkel omdat hij, toch wel, mooier en standvastiger voetbal brengt. Maar ook omdat zijn manier van Coaching een betere impact heeft op een spelersgroep.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 13:10
    Toca, dat is dank zij ons bestuur die al 5 a 6 jaar constant verder finetunen.
    Vind ik leuk
    Fie +226
    maandag 24 september 2018 om 12:48
    Een journalist schrijft dat, daarom de clubs niet..
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:49
    Stop met de zever over afgunst. We zien wel op het einde van de competitie🚝
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 12:52
    Pff Brugge wie kent die ploeg van pladijs en kabeljauw?
    Vind ik leuk
    Den Araab +196
    maandag 24 september 2018 om 13:04
    Iedereen kent hen natuurlijk, wat is dat een domme vraag!
    Vind ik leuk
    Robbie007 +609
    maandag 24 september 2018 om 14:52
    Ik ben eigenlijk nooit echt een fan geweest van FCB, maar ik vind dat ze dit jaar wel een leuke ploeg hebben én aantrekkelijk voetbal spelen. Een dikke pluim op de hoed van Leko.
    Genk brengt naar mijn gevoel nóg leuker voetbal met spelers als Pozuelo, Malinovskyi, Trossard en Berge. Ik verwacht ook nog steeds veel van Ingvartsen. Hopelijk komt hij ooit op toeren.
    Anderlecht heb ik altijd heel graag zien spelen, maar ze zijn de pedalen een beetje kwijt sinds enkele seizoenen. Er zit ook geen regelmaat in hun beleid. Het is wat kopen en verkopen, zonder echt te bouwen.
    Hopelijk leggen FCB en Genk elke het vuur aan de schenen en kunnen ze op het einde van het seizoen de ploeg min of meer bij elkaar houden.
    Op die manier kunnen ze Europees wat groeien en de prijzen opdrijven voor hun spelers.
    Als je kijkt dat Ajax 80 mlj. euro voor De Jong en 60 mlj. voor de De Ligt vraagt...daar kan je al wat investeringen in de iets duurdere talentjes mee doen.
    Vind ik leuk
    maandag 24 september 2018 om 15:35
    We zijn pas 8 matchen ver en ze moeten nog Europees spelen, laat ons toch tenminste wachten tot de winterpauze om zo'n uitspraken te doen. Ja ze zijn goed bezig en scoren gemakkelijk maar dat wil niet zeggen dat het allemaal gemakkelijk ging.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws