UPDATE: RSCA gaat in de aanval en in beroep tegen schorsing Vranjes

UPDATE: RSCA gaat in de aanval en in beroep tegen schorsing Vranjes

Gepubliceerd: donderdag 23 augustus 2018 om 15:30do 23-08-2018 om 15:30

De Geschillencommissie van de KBVB heeft een verdict geveld over Ognjen Vranjes. Anderlecht aanvaardde de minnelijke schikking van drie speeldagen niet, maar krijgt terug dezelfde straf te horen.

De drie speeldagen schorsing zijn dus bevestigd. Vranjes kreeg vrijdag rood voor een drieste tackle, nota bene in de slotfase van de match tegen Moeskroen. Anderlecht probeerde nog de meubelen te redden door uitstel te vragen, zodat Vranjes wél zou kunnen spelen tegen Club Brugge. Dat is echter niet gelukt. Naast de drie speeldagen is er ook een boete van 3.000 euro.

De schorsing komt ongelegen, want de volgende drie wedstrijden van Anderlecht zijn niet mals. De tegenstanders zijn Club Brugge, Antwerp en Racing Genk. 

Update 23/08 15u30: Anderlecht is niet tevreden met de uitspraak van de Geschillencommissie. De club heeft dan ook besloten om in beroep te gaan tegen de schorsing voor Vranjes. Vrijdag weet de Bosniër hoe lang hij geschorst zal zijn.

Plaats een reactie

Toca +52666
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:29
Beroep dat ze nooit hadden mogen indienen.
Vind ik leuk
Hierulf +1951
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:32
En waarom aub ?
Vind ik leuk
Kettos +2288
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:42
Omdat 3 speeldagen correct is tiens.
Vind ik leuk
Ku Ma +580
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:28
Sorry maar voor mij was een rode kaart voldoende hoor! De tackle van Frantzdy Pierrot is op zen minst even erg als je het mij vraagt! Hij komt weg met geel? Fair play is ver weg.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 20:29]
Vind ik leuk
agdh +2374
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:32
3 weken is correct, maar dan moet die tackle op Bornauw ook bestraft worden met rood en 3 weken schorsing, net zoals de tackle van Sambu(niet zeker van de naam) van moeskroen op opare van Antwerp ook rood moest zijn en 3 weken schorsing, ze moeten gewoon consequent zijn en dat zijn ze op dit moment absoluut niet!
Vind ik leuk
E.V +3073
dinsdag 21 augustus 2018 om 22:33
@agdh, eindelijk iemand die niet alleen over Vranjes praat...precies of die anderen hebben niks gedaan...die tackle op Bornauw was zeker zo erg....waar blijft die schorsing?.....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 22:33]
Vind ik leuk
Kettos +2288
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:33
Volledig akkoord dat Pierrot ook rood moest hebben. Maar zeggen dat daarom Vranjes geen schorsing moet krijgen is verkeerde logica. Dan kan iedereen zich laten vrijpleiten omdat er wel is iemand geen rode kaart heeft gehad bij een zware overtreding
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 00:05
Omdat een speler (met het verstand van een vlo) in een bijna gewonnen wedstrijd in het midden van het veld aan de zijkant een waanzinnig domme fout maakt .
Vind ik leuk
Xytox +3097
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:30
Blijkbaar is den bond iets flexibeler in het uitstellen van een schorsing als je voorzitter toevallig ook ondervoorzitter van den bond is...?
Vind ik leuk
Regaal +1098
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:32
Inderdaad! 2 maten en 2 gewichten.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 21:46
In een situatie waarbij de speler in kwestie SOWIESO niet mag spelen (5+), geen nut. Dus waarom weeral een kutreactie, jaloezie voor iets dat in je hoofdje zit?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 21:47]
Vind ik leuk
Patfey +6494
dinsdag 21 augustus 2018 om 22:41
Schorsing van Wesley is niet uitgesteld.
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 00:06
Nog niet zo héél lang geleden waren de rollen omgekeerd , maar dat vergeet men blijkbaar zeer snel
Vind ik leuk
valere +442
woensdag 22 augustus 2018 om 09:00
Hoezo? Wesley blijft tot nader order 6 weken aan de kant!
Carsela en die van ZW? mogen voortspelen,een goeie advocaat, die van Luik
Vind ik leuk
Lodecol13 +3920
donderdag 23 augustus 2018 om 17:04
kort van geheugen zal ter herinnering nog melden de vdstocks 50 jaar voorzitter en gepakt voor froude bewezen !!!dan weet ge ook ni meer hoe ze aan al die titels geraakt zijn zeker
Vind ik leuk
Lodecol13 +3920
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:30
niks aan toe te voegen korrekte straf alleen moet coucke uitvoeren wat hij eerder uitsprak over in beroep gaan wat nu maar pover overkomt
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 19:32]
Vind ik leuk
valere +442
woensdag 22 augustus 2018 om 09:02
Zeer juist,eerst pleiten dat het moet gedaan zijn met in beroep gaan,en de daaraan gekoppelde strafvermindering,en dan bij de eerste de beste gelegenheid óók in beroep gaan...Wat een clown..
Vind ik leuk
Kettos +2288
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:36
Dat constant in beroep gaan zal enkel stoppen als ze er bij duidelijk onterecht beroep nog een paar speeldagen bijlappen zoals dat in de rechtspraak ook kan...
Vind ik leuk
Mckenzie +4951
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:02
Vind ik ook. In beroep gaan is teveel meer de regel dan de uitzondering. En 't verleden doorgaans om er eentje af te pietsen. En dat lukte bijna altijd.
Vind ik leuk
TageMeister +9429
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:40
Ze zijn toch niet in beroep gegaan... Dit kan pas vanaf nu.
Vind ik leuk
Kettos +2288
dinsdag 21 augustus 2018 om 19:50
Ja ok maar niet akkoord gaan met de minnelijke schikking was toch ook niet nodig.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3920
dinsdag 21 augustus 2018 om 21:24
ni rond de pot draaien he man ze hebben alle mogelijkheden uitgeprobeerd
Vind ik leuk
Patfey +6494
dinsdag 21 augustus 2018 om 22:44
Neen, beroep kan nog.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 21:45
Wel degelijk in beroep gegaan, daarom de geschillencomissie......
Vind ik leuk
Patfey +6494
dinsdag 21 augustus 2018 om 22:45
Fout, een voorstel tot mannelijke schikking van het bondsparket is geen uitspraak, maar slechts een voorstel, te nemen of te laten. De geschillencommissie beoordeelt.
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 22:53
Dan leer ik bij, had overal gelezen, op elke nieuwssite, dat ze in beroep waren gegaan maandag. Mijn oprechte excuses!
Vind ik leuk
Patfey +6494
woensdag 22 augustus 2018 om 12:12
Geen excuses nodig, verre van😃! De pers maakt er gewoon een zootje van👎.
Maar gewoon even logisch zijn. Voor een “lichte” overtreding (in hun ogen) doet het bondsparket een voorstel tot minnelijke schikking, dat je kan aanvaarden of niet (geval Vranjes), ik weet niet of er hier een maximum op staat. Als je weigert, moet je het gaan uitleggen voor de Geschillencommissie. Voor een “zware” overtreding kom je direct voor de Geschillencommissie.
Dus eigenlijk te vergelijken met een verkeersovertreding, waar je ook dat voorstel tot minnelijke schikking kan weigeren of aanvaarden bij lichtere overtredingen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 12:13]
Vind ik leuk
TageMeister +9429
dinsdag 21 augustus 2018 om 23:47
Dat heet niet akkoord gaan, beroep kan nu pas...
Vind ik leuk
mani88 +1145
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:14
Op zich correcte straf, maar wel héél bizar dat dit beroep na een dag al is behandeld en dat van Wesley na een week nog altijd niet ...
Vind ik leuk
Lodecol13 +3920
dinsdag 21 augustus 2018 om 21:33
die straf is bepaald op 6 wedstr en loopt al dus dat heeft hier niks mee te maken
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:28
Ben geen supporter van een der topploegen, maar waar ligt het verschil met de andere spelers die rood kregen en die hun straf nog steeds niet uitgezeten hebben.
Vind ik leuk
Regaal +1098
woensdag 22 augustus 2018 om 00:09
Dat is de juiste vraag inderdaad.
Vranjes NU geschorst? Ok.... maar dan Wesley en Carcela ook. Meer moet er niet over gemanipuleerd worden uit Luik of Brugge.

Maar blijkbaar worden er 2 maten en 2 gewichten gebruikt en telt de regel maar bij enkele ploegen.
Vind ik leuk
vampire81 +1336
woensdag 22 augustus 2018 om 13:52
die manipulatie waar jij het over hebt komt alleen van standard, brugge heeft daar helemaal niks mee te maken

brugge ondervindt daar totaal geen voordeel bij zoals gij zegt, in feite zelfs nog extra zwaar nadeel, de schorsing zou worden opgeschort voor een x tijd, maar denk maar niet dat Wesley in de x tijd zal mogen aantreden en na de periode van x tijd zal zijn schorsing van 6 speeldagen ingaan zodoende hij in totaal veel meer dan 6 speeldagen niet zal mogen aantreden, hij zal hierdoor 8 of 9 of misschien zelfs nog meer speeldagen missen

de enige ploeg die er voordeel uithaalt is standard, die in dat soort rare en dubieuze zaken altijd bevoordeeld wordt en meestal gewoon de straf totaal ontloopt

anderlecht wordt geenszins ook maar iets benadeeld aangezien de zaken lopen zoals het zou moeten zijn, iets zeer raar want normaal gezien zitten ze altijd in een kamp dat erg zwaar bevoordeeld wordt, ramp o zeer grote ramp want de regels worden eens correct toegepast voor anderlecht in plaats van een aanpassing te doen in hun voordeel, moord en brand want ze durven in te gaan tegen bevoordeling anderlecht en dat wordt beschouwd als iets onacceptabel (wat helemaal niet zo natuurlijk maar het wordt toch telkens zo aanzien)
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 20:36
Verhaeghe heeft zijn werk weer gedaan
Vind ik leuk
dinsdag 21 augustus 2018 om 21:13
Heb jij Wesley de laatste 2 speeldagen zien spelen. Ik anders niet.
Vind ik leuk
AzEz86 +7548
dinsdag 21 augustus 2018 om 21:23
Ik vraag mij af waarom het "geval Vranjes" zo snel afgehandeld is geraakt maar het "geval Wesley" en het "geval Carcela" zo lang hebben kunnen aanslepen (is dat eigenlijk al in orde?)
Vind ik leuk
valere +442
woensdag 22 augustus 2018 om 09:06
Club heeft geluk dat die niet mag mee spelen...
Niet zozeer voor zijn defensieve kracht,maar eerder
het risico ontlopen op nóg een geblesseerde spits....
Vind ik leuk
woensdag 22 augustus 2018 om 09:31
De juiste voor iedereen gelijk ok De Ref. En hopen dat iedere speler eens nadenkt als een andere willen kwetsen maar het zijn de Trainers die eerst het voorbeeld moeten geven op de trainingen ok daar is soms anders om en opdrachten geven als de wedstrijd gezien heb mensen zondag in Antwerpen schande dat is de Juiste naam.En ook niet vergeten Collega's van veel Rapper de kaart te trekken van de Eerste minuut of de Laaste dan zul je pas je wedstrijd in handen hebben De Ref uit Lagere Regio's De Loor Rene.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 09:38]
Vind ik leuk
Julien +1371
woensdag 22 augustus 2018 om 09:56
Er werd geen beroep aangetekend, er werd uitstel gevraagd.
Vind ik leuk
Joesay +883
woensdag 22 augustus 2018 om 22:08
Het is niet dat ze niet akkoord gaan maar ze wouden gewoon tijd rekken om vranjes nog op het veld te krijgen in brugge.. missie mislukt en al uw reacties voor niks
Vind ik leuk
donderdag 23 augustus 2018 om 15:40
Als je meer dan 5 mathen geschorst wordt dan blijft die schorsing tellen ook al ga je in beroep,blijkbaar zijn er hier die da nie weten zeg en het id door Standard dat het zo lang duurt dat er een beslissing valt dus is Wesly zondag al aan zijn 3 dag schorsing bezig
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 augustus 2018 om 15:43]
Vind ik leuk
TageMeister +9429
donderdag 23 augustus 2018 om 15:49
pfff waarom toch !

Hatelijk !
Vind ik leuk
Ludo +16
donderdag 23 augustus 2018 om 15:53
Moer de paarse bond weer gaan ingrijpen zoals gewoonlijk? Het was een schandalige fout!!!
Vind ik leuk
Fcb for ever +4905
donderdag 23 augustus 2018 om 16:01
Ne vis op het droge blijft spartelen tot de poes hem op eet
Vind ik leuk
Lodecol13 +3920
donderdag 23 augustus 2018 om 19:00
das e goeike zeg
Vind ik leuk
DDT +4027
donderdag 23 augustus 2018 om 19:11
Zolang de poes niet naar vis ruikt is het allemaal goed 😁
Vind ik leuk
Fcb for ever +4905
donderdag 23 augustus 2018 om 19:45
Een poes die naar vis ruikt
geef je beter geen kus
Vind ik leuk
vrijdag 24 augustus 2018 om 00:35
Oei, in Brussel zijn ze toch altijd ethisch en verlagen ze zich niet tot spelletjes van de andere clubs. Is dat veranderd met de komst van prins carnaval, Shrek en Billie turf? Een mens krijgt heimwee naar de goede oude tijd met de vandenstocks.
Vind ik leuk
vrijdag 24 augustus 2018 om 00:37
Maarten, wat heeft Standard te maken met de schorsing van Wesley? Ben jij echt achterlijk of had je gezopen toen je je oerdomme opmerking schreef? Ik hoop het tweede, dat zou nog hoopvol zijn.
Vind ik leuk
Frefke +1553
vrijdag 24 augustus 2018 om 07:42
Als RSCA-supporter : als het van mij zou afhangen, ah ge komt een tweede keer uw straf halen.
Vuile, vieze, drieste tackle : 6 weken manneke.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws