UPDATE: RSCA gaat in de aanval en in beroep tegen schorsing Vranjes

    UPDATE: RSCA gaat in de aanval en in beroep tegen schorsing Vranjes

    donderdag 23 augustus 2018 om 15:30

    De Geschillencommissie van de KBVB heeft een verdict geveld over Ognjen Vranjes. Anderlecht aanvaardde de minnelijke schikking van drie speeldagen niet, maar krijgt terug dezelfde straf te horen.

    De drie speeldagen schorsing zijn dus bevestigd. Vranjes kreeg vrijdag rood voor een drieste tackle, nota bene in de slotfase van de match tegen Moeskroen. Anderlecht probeerde nog de meubelen te redden door uitstel te vragen, zodat Vranjes wél zou kunnen spelen tegen Club Brugge. Dat is echter niet gelukt. Naast de drie speeldagen is er ook een boete van 3.000 euro.

    De schorsing komt ongelegen, want de volgende drie wedstrijden van Anderlecht zijn niet mals. De tegenstanders zijn Club Brugge, Antwerp en Racing Genk. 

    Update 23/08 15u30: Anderlecht is niet tevreden met de uitspraak van de Geschillencommissie. De club heeft dan ook besloten om in beroep te gaan tegen de schorsing voor Vranjes. Vrijdag weet de Bosniër hoe lang hij geschorst zal zijn.

    Plaats een reactie

    Toca +30722
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:29
    Beroep dat ze nooit hadden mogen indienen.
    Vind ik leuk
    ElPimpi +1394
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:31
    Vond ik ook bizar... dat hoorde toch steeds bij de regels van het huis?
    Vind ik leuk
    Toca +30722
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:56
    Begrijp het ook niet. Ze moesten toch beter weten, 3 speeldagen is gewoon correct. Ben er jammer genoeg zeker van dat hij nog schorsingen gaat krijgen. En dan zal het langer tribune zitten worden.
    Vind ik leuk
    Paars hart +173
    donderdag 23 augustus 2018 om 17:07
    Andere bazen, andere wetten
    Vind ik leuk
    Hierulf +761
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:32
    En waarom aub ?
    Vind ik leuk
    Kettos +1919
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:42
    Omdat 3 speeldagen correct is tiens.
    Vind ik leuk
    Ku Ma +194
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:28
    Sorry maar voor mij was een rode kaart voldoende hoor! De tackle van Frantzdy Pierrot is op zen minst even erg als je het mij vraagt! Hij komt weg met geel? Fair play is ver weg.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 20:29]
    Vind ik leuk
    agdh +1319
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:32
    3 weken is correct, maar dan moet die tackle op Bornauw ook bestraft worden met rood en 3 weken schorsing, net zoals de tackle van Sambu(niet zeker van de naam) van moeskroen op opare van Antwerp ook rood moest zijn en 3 weken schorsing, ze moeten gewoon consequent zijn en dat zijn ze op dit moment absoluut niet!
    Vind ik leuk
    E.V +2449
    dinsdag 21 augustus 2018 om 22:33
    @agdh, eindelijk iemand die niet alleen over Vranjes praat...precies of die anderen hebben niks gedaan...die tackle op Bornauw was zeker zo erg....waar blijft die schorsing?.....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 22:33]
    Vind ik leuk
    Kettos +1919
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:33
    Volledig akkoord dat Pierrot ook rood moest hebben. Maar zeggen dat daarom Vranjes geen schorsing moet krijgen is verkeerde logica. Dan kan iedereen zich laten vrijpleiten omdat er wel is iemand geen rode kaart heeft gehad bij een zware overtreding
    Vind ik leuk
    donderdag 23 augustus 2018 om 15:41
    Hij speelde ook perfect de bal....
    Weliswaar gevaarlijke tackle maar je moet er ook niet meer van maken dan het is ....
    En dan 3000euro boete?
    Hoeveel boete moet wesley betalen dan?
    9000????
    Vind ik leuk
    Dan4red +383
    donderdag 23 augustus 2018 om 16:08
    Perfect de bal??? eeuhh zo'n tackles zie je nog in Africa... en daar worden ze ook gestraft. Als je ziet dat Carcela 3 weken krijgt voor het aantikken langs achter, dat mag je deze van Vranjes nog een paar categoriën hoger inschatten. En dus zoals hier reeds meerdere malen geschreven, was 3 weken hier correct geweest, maar door in beroep te gaan, gaat hij er 4 krijgen. we zullen morgen zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 augustus 2018 om 16:26
    Ik zei dus:hij speelde perfect de bal....
    Als je denkt van niet ,check dan even de beelden!!!
    Ik heb er ook bij gezet dat het gevaarlijk was ,2 weken vind ik normaal....
    Je moet er niet meer van maken dan het is
    Vind ik leuk
    Dan4red +383
    donderdag 23 augustus 2018 om 16:30
    Voor uw profiel naam "video ref" moet je toch eens beter kijken hoor...2 voeten van de grond vooruit, t'is geleden van Wasyl dat we nog zoiets gezien hebben om de Belgische velden. 2 weken, is er gewoon mee lachen ja... ik zou eerder 6 weken (waarvan 2 voorwaardelijk)... als hij volgens jou de bal niet perfect had gespeeld, lag de speler in't tribune... hoe kan je zoiets verdedigen. Vele van mijn RSCA vrienden zijn het duidelijk eens met mij, 3 weken is een straf waar hij goed mee weg komt. En aan zijn reactie te zien na die fout (what the hell - gedachte) gaan ze hem nog regelmatig zien op de KBVB
    Vind ik leuk
    donderdag 23 augustus 2018 om 20:20
    Nog maals ,zuiver op de bal !!!
    Maar ja jij bent standard supporter hè!!!
    Maar wel rood hè ,begrijp me niet verkeerd!
    Witsel - wasyl 8 weken .....
    En jij zou 6 weken willen....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 augustus 2018 om 20:23]
    Vind ik leuk
    Dan4red +383
    vrijdag 24 augustus 2018 om 08:57
    ik vergelijk dan wel met een ander tijdperk, maar Vranjes, zou ik 6 weken geven met 2-3 voorwaardelijke die er bovenop komen bij een 2de dergerlijke tackle (en volgens mij is dat een kwestie van tijd). En ja, ik ben 100% standard supporter, maar ééntje zonder oogkleppen aan ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 augustus 2018 om 09:06
    ja dat hoor ik als je voor die tackle 6 weken geeft en 2a3 voorwaardelijk....
    Vind ik leuk
    Dan4red +383
    vrijdag 24 augustus 2018 om 09:17
    Als Carcela 3 weken krijgt voor "pootje lap" langs achter...wat zou Vranjes voor jou dan moeten krijgen? 2 weken?
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 augustus 2018 om 09:39
    Ik heb het hier niet over carcela en nee die moet ook geen 3 weken krijgen ,1 week was genoeg.....
    Juist een kleutertuin hier!
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1305
    donderdag 23 augustus 2018 om 16:59
    gij vergeet ook rap is hier nog duidelijk gemeld 6weken en 6000 eur boeten ter informatie
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 00:05
    Omdat een speler (met het verstand van een vlo) in een bijna gewonnen wedstrijd in het midden van het veld aan de zijkant een waanzinnig domme fout maakt .
    Vind ik leuk
    Xytox +873
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:30
    Blijkbaar is den bond iets flexibeler in het uitstellen van een schorsing als je voorzitter toevallig ook ondervoorzitter van den bond is...?
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:32
    Inderdaad! 2 maten en 2 gewichten.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3175
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:49
    Das altijd al zo geweest...
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:46
    In een situatie waarbij de speler in kwestie SOWIESO niet mag spelen (5+), geen nut. Dus waarom weeral een kutreactie, jaloezie voor iets dat in je hoofdje zit?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 21:47]
    Vind ik leuk
    Patfey +4888
    dinsdag 21 augustus 2018 om 22:41
    Schorsing van Wesley is niet uitgesteld.
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 00:06
    Nog niet zo héél lang geleden waren de rollen omgekeerd , maar dat vergeet men blijkbaar zeer snel
    Vind ik leuk
    valere +253
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:00
    Hoezo? Wesley blijft tot nader order 6 weken aan de kant!
    Carsela en die van ZW? mogen voortspelen,een goeie advocaat, die van Luik
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1305
    donderdag 23 augustus 2018 om 17:04
    kort van geheugen zal ter herinnering nog melden de vdstocks 50 jaar voorzitter en gepakt voor froude bewezen !!!dan weet ge ook ni meer hoe ze aan al die titels geraakt zijn zeker
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1305
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:30
    niks aan toe te voegen korrekte straf alleen moet coucke uitvoeren wat hij eerder uitsprak over in beroep gaan wat nu maar pover overkomt
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 21 augustus 2018 om 19:32]
    Vind ik leuk
    valere +253
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:02
    Zeer juist,eerst pleiten dat het moet gedaan zijn met in beroep gaan,en de daaraan gekoppelde strafvermindering,en dan bij de eerste de beste gelegenheid óók in beroep gaan...Wat een clown..
    Vind ik leuk
    Kettos +1919
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:36
    Dat constant in beroep gaan zal enkel stoppen als ze er bij duidelijk onterecht beroep nog een paar speeldagen bijlappen zoals dat in de rechtspraak ook kan...
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3512
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:02
    Vind ik ook. In beroep gaan is teveel meer de regel dan de uitzondering. En 't verleden doorgaans om er eentje af te pietsen. En dat lukte bijna altijd.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2399
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:36
    2 weken te weinig punt. Loopt dit verkeerd af hoeft die jongen nooit meer te voetballen.......of zelfs erger. Dit was geen tackle met benen vooruit maar een regelrechte aanslag. Zijn verleden in acht genomen waren dit 8 speeldagen waarvan 3 met uitstel.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3926
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:47
    heeft in belgie geen verleden, dus binnen de jpl geen recidivist, dus uw 5 weken zijn niet van toepassing, punt :D
    Vind ik leuk
    ROBSON +2399
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:58
    Dus ik vecht meermaals in Nederland waar ik word veroordeeld,doe dit in België over en er word geen rekening mee gehouden? Hmmmm lijkt me sterk. Is zoals op de rechtbank met een aanklager die 100% zeker ook zijn verleden bekijkt wees daar maar zeker van.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3926
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:05
    ge moet geen zaken met elkaar vermengen, de voetbalregels zijn niet die vanuit het dagdagelijks leven. Ik snap uw punt wel. Ik heb ook de regels rondom de strafmaten in voetbal niet uitgevonden dus dont blame me.
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:36
    Idd. Maar het zou wel mogen dat er rekening mee gehouden wordt , want dat heeft een vrijgeleide voor spelers om in het buitenland hun straf te ontlopen
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:34
    Dutroux heeft ook geen kinderen in het buitenland ontvoerd , begrijp je mijn punt?
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3926
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:48
    Tuurlijk , maar zoals ik aanhaalde, het klopt dan mss wel moreel gezien, maar de bepalingen in het voetbal zijn anders dan die in een dagelijks leven. Hoe onlogisch het ook mag klinken, in feite is dat appels met peren vergelijken.
    Vind ik leuk
    jericho666 +1173
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:43
    Aanslag??? Ni belachelijk doen eh. Hij tackelt me 2 voeten vooruit maar de intensiteit was niet extreem. Die tackle van Pierrot was pak erger, die springt zelfs
    Vind ik leuk
    TageMeister +4094
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:40
    Ze zijn toch niet in beroep gegaan... Dit kan pas vanaf nu.
    Vind ik leuk
    Kettos +1919
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:50
    Ja ok maar niet akkoord gaan met de minnelijke schikking was toch ook niet nodig.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1305
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:24
    ni rond de pot draaien he man ze hebben alle mogelijkheden uitgeprobeerd
    Vind ik leuk
    Patfey +4888
    dinsdag 21 augustus 2018 om 22:44
    Neen, beroep kan nog.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:45
    Wel degelijk in beroep gegaan, daarom de geschillencomissie......
    Vind ik leuk
    Patfey +4888
    dinsdag 21 augustus 2018 om 22:45
    Fout, een voorstel tot mannelijke schikking van het bondsparket is geen uitspraak, maar slechts een voorstel, te nemen of te laten. De geschillencommissie beoordeelt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 22:53
    Dan leer ik bij, had overal gelezen, op elke nieuwssite, dat ze in beroep waren gegaan maandag. Mijn oprechte excuses!
    Vind ik leuk
    Patfey +4888
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:12
    Geen excuses nodig, verre van😃! De pers maakt er gewoon een zootje van👎.
    Maar gewoon even logisch zijn. Voor een “lichte” overtreding (in hun ogen) doet het bondsparket een voorstel tot minnelijke schikking, dat je kan aanvaarden of niet (geval Vranjes), ik weet niet of er hier een maximum op staat. Als je weigert, moet je het gaan uitleggen voor de Geschillencommissie. Voor een “zware” overtreding kom je direct voor de Geschillencommissie.
    Dus eigenlijk te vergelijken met een verkeersovertreding, waar je ook dat voorstel tot minnelijke schikking kan weigeren of aanvaarden bij lichtere overtredingen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    TageMeister +4094
    dinsdag 21 augustus 2018 om 23:47
    Dat heet niet akkoord gaan, beroep kan nu pas...
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3175
    dinsdag 21 augustus 2018 om 19:48
    Bij een fout waar zelfs een blinde ziet dat het erover was nog in beroep gaan = 5 ipv 3 speeldagen! Anderlecht had maar 1 ding moeten doen: sorry zeggen die die speler in kwestie!
    Vind ik leuk
    mani88 +941
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:14
    Op zich correcte straf, maar wel héél bizar dat dit beroep na een dag al is behandeld en dat van Wesley na een week nog altijd niet ...
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1305
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:33
    die straf is bepaald op 6 wedstr en loopt al dus dat heeft hier niks mee te maken
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:28
    Ben geen supporter van een der topploegen, maar waar ligt het verschil met de andere spelers die rood kregen en die hun straf nog steeds niet uitgezeten hebben.
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    woensdag 22 augustus 2018 om 00:09
    Dat is de juiste vraag inderdaad.
    Vranjes NU geschorst? Ok.... maar dan Wesley en Carcela ook. Meer moet er niet over gemanipuleerd worden uit Luik of Brugge.

    Maar blijkbaar worden er 2 maten en 2 gewichten gebruikt en telt de regel maar bij enkele ploegen.
    Vind ik leuk
    vampire81 +984
    woensdag 22 augustus 2018 om 13:52
    die manipulatie waar jij het over hebt komt alleen van standard, brugge heeft daar helemaal niks mee te maken

    brugge ondervindt daar totaal geen voordeel bij zoals gij zegt, in feite zelfs nog extra zwaar nadeel, de schorsing zou worden opgeschort voor een x tijd, maar denk maar niet dat Wesley in de x tijd zal mogen aantreden en na de periode van x tijd zal zijn schorsing van 6 speeldagen ingaan zodoende hij in totaal veel meer dan 6 speeldagen niet zal mogen aantreden, hij zal hierdoor 8 of 9 of misschien zelfs nog meer speeldagen missen

    de enige ploeg die er voordeel uithaalt is standard, die in dat soort rare en dubieuze zaken altijd bevoordeeld wordt en meestal gewoon de straf totaal ontloopt

    anderlecht wordt geenszins ook maar iets benadeeld aangezien de zaken lopen zoals het zou moeten zijn, iets zeer raar want normaal gezien zitten ze altijd in een kamp dat erg zwaar bevoordeeld wordt, ramp o zeer grote ramp want de regels worden eens correct toegepast voor anderlecht in plaats van een aanpassing te doen in hun voordeel, moord en brand want ze durven in te gaan tegen bevoordeling anderlecht en dat wordt beschouwd als iets onacceptabel (wat helemaal niet zo natuurlijk maar het wordt toch telkens zo aanzien)
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:36
    Verhaeghe heeft zijn werk weer gedaan
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:13
    Heb jij Wesley de laatste 2 speeldagen zien spelen. Ik anders niet.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +5833
    dinsdag 21 augustus 2018 om 21:23
    Ik vraag mij af waarom het "geval Vranjes" zo snel afgehandeld is geraakt maar het "geval Wesley" en het "geval Carcela" zo lang hebben kunnen aanslepen (is dat eigenlijk al in orde?)
    Vind ik leuk
    valere +253
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:06
    Club heeft geluk dat die niet mag mee spelen...
    Niet zozeer voor zijn defensieve kracht,maar eerder
    het risico ontlopen op nóg een geblesseerde spits....
    Vind ik leuk
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:31
    De juiste voor iedereen gelijk ok De Ref. En hopen dat iedere speler eens nadenkt als een andere willen kwetsen maar het zijn de Trainers die eerst het voorbeeld moeten geven op de trainingen ok daar is soms anders om en opdrachten geven als de wedstrijd gezien heb mensen zondag in Antwerpen schande dat is de Juiste naam.En ook niet vergeten Collega's van veel Rapper de kaart te trekken van de Eerste minuut of de Laaste dan zul je pas je wedstrijd in handen hebben De Ref uit Lagere Regio's De Loor Rene.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 22 augustus 2018 om 09:38]
    Vind ik leuk
    Julien +1121
    woensdag 22 augustus 2018 om 09:56
    Er werd geen beroep aangetekend, er werd uitstel gevraagd.
    Vind ik leuk
    Joesay +627
    woensdag 22 augustus 2018 om 22:08
    Het is niet dat ze niet akkoord gaan maar ze wouden gewoon tijd rekken om vranjes nog op het veld te krijgen in brugge.. missie mislukt en al uw reacties voor niks
    Vind ik leuk
    donderdag 23 augustus 2018 om 15:40
    Als je meer dan 5 mathen geschorst wordt dan blijft die schorsing tellen ook al ga je in beroep,blijkbaar zijn er hier die da nie weten zeg en het id door Standard dat het zo lang duurt dat er een beslissing valt dus is Wesly zondag al aan zijn 3 dag schorsing bezig
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 augustus 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    TageMeister +4094
    donderdag 23 augustus 2018 om 15:49
    pfff waarom toch !

    Hatelijk !
    Vind ik leuk
    Ludo +17
    donderdag 23 augustus 2018 om 15:53
    Moer de paarse bond weer gaan ingrijpen zoals gewoonlijk? Het was een schandalige fout!!!
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2222
    donderdag 23 augustus 2018 om 16:01
    Ne vis op het droge blijft spartelen tot de poes hem op eet
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1305
    donderdag 23 augustus 2018 om 19:00
    das e goeike zeg
    Vind ik leuk
    DDT +3044
    donderdag 23 augustus 2018 om 19:11
    Zolang de poes niet naar vis ruikt is het allemaal goed 😁
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2222
    donderdag 23 augustus 2018 om 19:45
    Een poes die naar vis ruikt
    geef je beter geen kus
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 augustus 2018 om 00:35
    Oei, in Brussel zijn ze toch altijd ethisch en verlagen ze zich niet tot spelletjes van de andere clubs. Is dat veranderd met de komst van prins carnaval, Shrek en Billie turf? Een mens krijgt heimwee naar de goede oude tijd met de vandenstocks.
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 augustus 2018 om 00:37
    Maarten, wat heeft Standard te maken met de schorsing van Wesley? Ben jij echt achterlijk of had je gezopen toen je je oerdomme opmerking schreef? Ik hoop het tweede, dat zou nog hoopvol zijn.
    Vind ik leuk
    Frefke +150
    vrijdag 24 augustus 2018 om 07:42
    Als RSCA-supporter : als het van mij zou afhangen, ah ge komt een tweede keer uw straf halen.
    Vuile, vieze, drieste tackle : 6 weken manneke.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    UPDATE: RSCA gaat in de aanval en in beroep tegen schorsing Vranjes