Anderlecht pakt met een gelukje drie punten op het veld van Charleroi

    Anderlecht pakt met een gelukje drie punten op het veld van Charleroi

    zondag 12 augustus 2018 om 19:55

    RSC Anderlecht heeft zondagavond met een gelukje drie punten gepakt tegen Sporting Charleroi. Ivan Santini en Landry Dimata waren opnieuw de doelpuntenmakers van dienst bij paars-wit.

    In het eerste half uur vielen amper kansen te noteren, maar nadien kwam de wedstrijd op gang. De eerste goede kans was voor Benavente, maar zijn kopbal landde op het dak van het doel. Even later kreeg Dimata een uitstekende kans. De aanvaller verkeek zich evenwel op de knappe voorzet van Trebel en kopte naast.

    Charleroi kwam gaandeweg de eerste helft steeds beter in de wedstrijd. Kort voor de rust pakte Benavente uit met een geweldige individuele actie. Zijn voorzet kwam bij Rezaei en die schoot via de arm van Saelemaekers binnen. De vreugde was echter van korte duur want enkele minuten later kreeg Anderlecht een penalty.

    Dimata werd in de zestien neergemaaid door Mandanda en zette de elfmeter zelf feilloos om. Charleroi was echter niet aangedaan door de gelijkmaker en ging na de rust door op zijn elan. Enkel de afwerking liet te wensen over: Baby stond helemaal vrij, maar schoot onbegrijpelijk voorlangs.

    Anderlecht had moeite om de motor aan de praat te krijgen in de tweede helft, maar klom toch op voorsprong. Cobbaut bracht de bal hard voor doel, waar Santini het duel won en de 1-2 over de doellijn tikte. De troepen van Vanhaezebrouck leken een boost te krijgen na dat tweede doelpunt.

    Charleroi probeerde de bakens te verzetten, maar Anderlecht kreeg steeds meer controle over de wedstrijd en dreigde op de counter. Amuzu en Dimata konden echter de wedstrijd niet beslissen. In de slotfase moest Didillon zijn ploeg nog rechthouden. De doelman ranselde een vrije trap van Grange uit de bovenhoek.

    De 1-2 bleef uiteindelijk op het scorebord. Anderlecht begint met negen op negen aan de competitie en staat opnieuw naast Club Brugge aan de leiding in de Jupiler Pro League. Charleroi blijft achter met drie op negen.

    Plaats een reactie

    freeman +9166
    zondag 12 augustus 2018 om 19:59
    GelukJE ? Zeg maar heel veel geluk !
    Enige verdiende winnaar zouden de zebra's geweest zijn !
    Vind ik leuk
    Kettos +1344
    zondag 12 augustus 2018 om 20:08
    Echt ni, maja wrschlk hebt gij die match ni eens gezien... rsca was ni goe ma charleroi ook ni geweldig ze, Dimata laat 2 echt reuzekansen liggen, en Baby ook 1. Voor de rest veel slechte passes en halve kansjes langs beide kanten.
    Vind ik leuk
    freeman +9166
    zondag 12 augustus 2018 om 20:32
    Pardon , gevolgd van min 1 tot eindsignaal ! Als je durft beweren dat Anderlecht de betere ploeg was , eens dringend bij Hans Anders een minder mauve bril gaan aanschaffen !
    Vind ik leuk
    Kettos +1344
    zondag 12 augustus 2018 om 20:46
    Da heb ik ni beweerd, ik zeg da ze beide slecht waren, anderlecht was ni beter ma ook ni slechter. Maja gij zijt hier toch enkel maar om te mekkeren tegen anderlecht. Gij zou beter de blauwe stront uit uw ogen wrijven...
    Vind ik leuk
    Diego A M +2954
    zondag 12 augustus 2018 om 21:47
    Als Brugge slecht is en wint, komen ze hier vertellen dat dit het geluk is van een kampioen. Maar als Anderlecht het wat moeilijk heeft, beginnen de calimero's te zagen. Eigenlijk zijn deze ''supporters' ' geen reactie waard.
    Vind ik leuk
    Dirk H +2576
    zondag 12 augustus 2018 om 20:56
    Met geluk word je kampioen zeker hé :)
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 20:01
    In het voetbal heb je soms eens geluk nodig!
    Vind ik leuk
    Toca +28712
    zondag 12 augustus 2018 om 20:03
    3 punten. Dat telt en al de rest is blablabla. COYM!!
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +1235
    zondag 12 augustus 2018 om 20:10
    Oei hij is ook nog wakker
    Vind ik leuk
    Boerken +6414
    maandag 13 augustus 2018 om 10:33
    Oei rap content nu! Ten tijde van weiler wast toch anders !
    Vind ik leuk
    Toca +28712
    maandag 13 augustus 2018 om 11:10
    Ik zal meer worden als jullie he. Want toen moesten we wel content zijn las ik altijd.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3653
    zondag 12 augustus 2018 om 20:03
    waarom ben ik niet verrast dat de eerste commentaar van de blauwzwarte aanhang komt :P
    Vind ik leuk
    freeman +9166
    zondag 12 augustus 2018 om 20:34
    Omdat jullie niet objectief kunnen oordelen !
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3653
    zondag 12 augustus 2018 om 20:36
    dat zegt iedereen dat voor een ander clubke supportert. Gij praat over gebrek aan objectiviteit. Maar objectiviteit zie je weinig terug in je comments. Ge zit hier al lang genoeg om daar een beeld over te hebben.
    Vind ik leuk
    freeman +9166
    zondag 12 augustus 2018 om 20:39
    DAT beeld hebben we sinds mensenheugnis ! Vanaf 1965 trouwe supporter van Club en heb reeds heel veel zien & weten gebeuren !
    Vind ik leuk
    Diego A M +2954
    zondag 12 augustus 2018 om 21:49
    Man, uw vrouw die moet ook content zijn als gij weg zijt. Wa ne zagevent zijt gij
    Vind ik leuk
    buck +2176
    maandag 13 augustus 2018 om 10:59
    Op Charleroi gaan spelen is geen makkelijke opdracht.Had van Anderlecht ook meer verwacht maar moeten ze tijd geven.Veel nieuwe spelers.
    Vind ik leuk
    Boerken +6414
    maandag 13 augustus 2018 om 10:33
    Glazenbol?
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 20:07
    En 't zijn altijd dezelfde;Anderlecht is toch een interessante ploeg he!
    Vind ik leuk
    dakcota +4254
    zondag 12 augustus 2018 om 20:07
    kben pre"cies de enige die vind dat dit een terechte uitslag is, tweede helft gezien absoluut
    Vind ik leuk
    Mathifcb +354
    zondag 12 augustus 2018 om 20:16
    Welke match heb je gezien dan? Het geluk stond vandaag duidelijk bij anderlecht want goed voetbal heb ik er vandaag niet gezien van onze zalmkes charleroi had de beste kanse maar maakt ze niet af ook de verdienste van de keeper natuurlijk
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 20:32
    club was goed he gisteren???
    wat vond je ervan????

    Vind ik leuk
    CobraX +475
    zondag 12 augustus 2018 om 20:33
    Als je zoals Club in je eerste 3 matchen tegen degradatiekandidaten moet spelen, dan heb je uiteraard geen geluk nodig om 9/9 te halen.
    Vind ik leuk
    Paars hart +146
    zondag 12 augustus 2018 om 20:58
    Idd, het geluk was aan.de zijde van anderlecht, de goal van charleroi was een technisch hoogstandje 😅
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 20:07
    Als je de kaart v/d jeugd trekt dan moet je er op voorbereid zijn dat het niet altijd even goed zal gaan. Hoop dat de blessure van Cobbaut meevalt. Soms zit het mee, 3 punten is wat telt, op naar de volgende.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +4599
    zondag 12 augustus 2018 om 20:07
    Vandaag met geluk gewonnen, maar iedereen zal eens het nodige geluk hebben. Iedereen had een mindere dag vandaag, met een pak onnodige gele kaarten tot gevolg. Op naar de volgende match tegen Moeskroen om dan met het maximum van de punten de week erna tegen Klup Bruhhe te spelen.
    Vind ik leuk
    freeman +9166
    zondag 12 augustus 2018 om 20:37
    .... om dan meteen 3 punten achterstand te tellen na een bezoekje aan Jan Breydel ! :-)
    Vind ik leuk
    vampire81 +905
    zondag 12 augustus 2018 om 20:12
    de extreem veruit betere ploeg heeft totaal onverdiend verloren (verdiende te winnen en had zonder verschrikkelijk zwaar bedrog zeker en vast gewonnen) alleen maar omdat de andere ploeg ten alle koste moest winnen, het lag zeer erg vingerdik op, een verschrikkelijke schande alweer ten voordele van anderlecht

    4 rode kaarten die anderlecht niet krijgt, ah ja natuurlijk niet want anderlecht krijgt nooit rode kaarten, dat deze zeer terecht zijn maakt natuurlijk helemaal niks uit, ze worden toch gewoon nooit gegeven

    zelf een penalty cadeau gekregen en charleroi die een zuivere penalty door de neus geboord wordt
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 20:18
    Wat?
    Vind ik leuk
    vampire81 +905
    zondag 12 augustus 2018 om 21:07
    4 rode kaarten zonder de minste overdrijving overdrijven

    1) de fout naar het einde van de 1e helft toe van cobbaut op marinos aan de zijljn, een totaal onnodige en onacceptabele en zeker zware fout, hein wist goed genoeg waarom hij direct van kloten begon te maken, opdat de terecht rode kaart niet zou gegeven worden

    2) in de 2e helft had charleroi de bal afgepakt van saelemaekers die daarop reageerde met het vrijwillig omver schoppen van de 1e charleroi-speler die hij tegen kwam, eigenlijk een zelfde actie als die van carcela waarbij iedereen vond dat het terecht rood was maar nu iets anders gaat zeggen gewoon omdat het anderlecht is

    3) vranjes die gevaarlijk inkomt en een zware fout begaat en daar altijd geel moet krijgen maar nee zeg wat een verrassing, de gele kaart wordt gegeven aan de man van charleroi die helemaal niks maar dan ook echt niks deed, met zijn latere gele kaart voor een gelijkaardige doch iets miniemer alsnog steeds zware fout (alleen al zijn schandalige onacceptabele manier van inkomen in beide gevallen)

    4) dimata die op het einde van de match na een fout van hem terugloopt en de bal vrijwillig wegtrapt net voor een speler van charleroi de vrije trap wil geven, altijd een gele kaart en een paar seconden later nadat de vrije trap werd gegeven brak hij het spel nog eens vrijwillig door expres aan een charleroi-speler te gaan hangen, weer een gele kaart, had samen op een paar seconden tijd heel terecht rood moeten zijn

    voila 4 momenten die heel terecht rood hadden moeten opleveren en enkel omdat het anderlecht is worden ze niet gegeven (zie eveneens vorige week de elleboog van santini op keeprt dutoit in de 1e helft, ook altijd rood en rarara ook weer niet gegeven, wat een verassing zeg)

    de penaltyfases zijn zo duidelijk, die spreken voor zichzelf, de 1e gewoon niks maar wordt toch gegeven want het is anderlecht (er hoeft daarvoor niks te gebeuren), de 2e zuiver penalty maar wordt natuurlijk niet gegeven want het zou tegen anderlecht zijn (dan is altijd alles toegestaan)

    dat is nu dus al de 2e match op rij dat de arbitrage anderlecht punten cadeau geeft, 2 keer al en we zijn nog maar 3 matchen ver, dat belooft voor de rest van het seizoen, niet verrassend noch nieuw want gebeurt elke keer weer opnieuw en opnieuw en ... (oneindig aantal keer en dit dan verheven tot de macht eveneens oneindig), zonder arbitrale hulp gewoon waardeloos, dat is wel zeer erg duidelijk
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +527
    zondag 12 augustus 2018 om 21:17
    We zijn drie speeldagen ver en er is al een Calimero wakker. Kruip in uw bed, pak een tutter mee en laat u niet meer horen want ge irriteert de normale medemens.
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 21:28
    U Mad Bro?
    Vind ik leuk
    vampire81 +905
    dinsdag 14 augustus 2018 om 21:45
    alles wat er staat heeft effectief plaatsgevonden in die match, het is niet omdat jij het niet wilt of kan hebben dat het daarom minder waar is, elk fase is beschreven zoals ze echt gebeurd is
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 22:04
    Dat kan ik dan voor u ook zeggen he... dat u tegen anderlecht bent dus is alles een fout ziet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 14 augustus 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    jericho666 +1008
    zondag 12 augustus 2018 om 20:25
    Terug in uw kist, het is nog veel te licht voor u
    Vind ik leuk
    Xytox +715
    zondag 12 augustus 2018 om 20:25
    Ik weet niet wat er slechter is...je Nederlands of je voetbalkennis... 😁😁😁
    Vind ik leuk
    TageMeister +3544
    zondag 12 augustus 2018 om 20:31
    En de kaarten van Charleroi?


    Welke 4 bij ons?

    Voor mij Santini elleboog, maar is twijfelgeval. Al lag dit van mij rood zijn
    Vind ik leuk
    vampire81 +905
    zondag 12 augustus 2018 om 21:09
    zie hierboven, ik ga dat geen 2 keer schrijven voor een bende onnozelaars
    Vind ik leuk
    TageMeister +3544
    zondag 12 augustus 2018 om 21:54
    Als je niet let feiten komt zwijg je dan niet beter?
    Vind ik leuk
    vampire81 +905
    dinsdag 14 augustus 2018 om 21:42
    de tekst en uitleg staat er wel maar je doet gewoon alsof het niet zo is omdat er gewoon de waarheid instaat en je die niet kunt accepteren, zielig en belachelijke zeveraar, hoe verschrikkelijk erg zielig en zeer extreem belachelijk kan je zijn, voor jou is bestaat er overduidelijk geen benedengrens
    Vind ik leuk
    TageMeister +3544
    dinsdag 14 augustus 2018 om 22:48
    En nu de Charleroi fases aub. Dan toon je aan dat je neutraal bent en niet anti-Rsca. Ben benieuwd. Eigenlijk totaal niet...
    Vind ik leuk
    vampire81 +905
    maandag 20 augustus 2018 om 12:56
    lees mijn andere posts hier op deze pagina en je zult ze zien maar ja dat wil je niet doen omdat er de waarheid staat zoals hierboven al geschreven, gij achterlijke "door en door slechte" debiel
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 20:36
    whoehahahahahahahaha
    wat een lachertje !!!!
    kunnen wij er iets aan doen dat die keeper dom is ,de bal had altijd buiten gegaan maar het was wel een 100% penalty en charleroi een penalty????
    tja de keeper slaagt zuiver op de bal....dus nooit penalty
    tot binnen 14 dagen he boerke...
    @vampire81
    [Reactie gewijzigd op zondag 12 augustus 2018 om 20:42]
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 20:57
    Spijkers met koppen hier van de enige analist met ogen zijn kop in dit land! Ik telde zes overduidelijke strafschoppen voor Charleroi die niet gefloten zijn!!! En de match had in minuut 8 moeten stilgelegd worden, een beetje objectieve scheidsrechter had dan al 9 geheel terechte rode kaarten uitgedeeld! Of hebben jullie niet gezien dat er ene op de bank van Schanderlecht gespuugd had, bijna in de richting van Jan Breydel! Het is trouwens algemeen geweten dat alle scheids- en lijnrechters door notoir maffiakopstuk Marc C. onlangs uitgenodigd waren in een strandbar in Langemark-Poelkapelle, vervolgens gedrogeerd en van hun kleren beroofd werden, waarna kompaan Luc D. belastende foto's nam teneinde de arbitrage in de zak te hebben dit seizoen!
    Gelukkig hebben we nog de spelers van FCB die, met gevaar voor eigen leven, elke nacht hun blauwzwarte gewaad aantrekken om de burger te beschermen tegen dit gespuis! En ridder Verhaeghen doet zijn best in de Pro League om rechtvaardigheid te laten zegevieren, maar is machteloos tegen de Paarse Illuminati...
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 21:27
    U Mad?
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 21:54
    Doorgaans helemaal in balans, maar bij die gast kan ik het gewoon niet laten :-)
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 22:19
    Jezus
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +1235
    zondag 12 augustus 2018 om 20:14
    Als club op deze manier een match wind
    Dan zijn de Mauve nekken in alle staten
    Nu is het verdiend ,en de beste ploeg
    Nog 2 weken en iedereen is wakker
    Vind ik leuk
    Xytox +715
    zondag 12 augustus 2018 om 20:23
    Club heeft vorig jaar hun eerste 5 matchen van het seizoen zo gewonnen, maar toen hoorde ik je niet janken...!
    Vind ik leuk
    jericho666 +1008
    zondag 12 augustus 2018 om 20:23
    Veel wind en weinig inhoud is eerder iets vr de Blauw Zwarte
    Vind ik leuk
    jericho666 +1008
    zondag 12 augustus 2018 om 20:30
    Tuurlijk bazeke. Gelle zult wakker worden uit het natte droompje van 2 titels op rij.
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 20:40
    club wint is met een t
    als jij een scheet laat dan is dat een wind met een d
    lompe boer
    @fcb for ever
    [Reactie gewijzigd op zondag 12 augustus 2018 om 20:40]
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +1235
    zondag 12 augustus 2018 om 20:49
    Alle het heeft even geduurd
    Maar de Mauve trollen komen weer uit hun
    Hol gekropen .
    Alleen spijtig dat ze alleen maar zever verkopen
    Vind ik leuk
    jericho666 +1008
    zondag 12 augustus 2018 om 20:54
    In uw hol kruipen ze alleen maar in
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +1235
    zondag 12 augustus 2018 om 21:00
    Lul
    Vind ik leuk
    jericho666 +1008
    zondag 12 augustus 2018 om 21:02
    Wa ge erin steekt, moet ik ni weten
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +1235
    zondag 12 augustus 2018 om 21:18
    .,
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 20:21
    Liefste RSCA en Club supporters, maak jullie maar geen zorgen om elkaar dit seizoen. Racing speelt jullie allebei naar huis dit seizoen en zal de terechte kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Xytox +715
    zondag 12 augustus 2018 om 21:48
    Genk kennende zullen die nog wel eens een 0 op 12 halen zo rond nieuwjaar, dus dan staan die voetjes ook weer op de grond. ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 22:01
    Als ik mij niet vergis, hebben we onze beste periode gehad vorig seizoen rond die tijd, met winst tegen 2 kleine ploegjes. Eentje uit de Brusselse ghetto en eentje in het W-vlaamse boerenland.
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +158
    zondag 12 augustus 2018 om 22:41
    En tege standard ah wach eerst 2-1 verloren dan 0-2 verloren oh en dan kwal de beker finale hoeveel wast ook al weer ah ja 1-0 en toen in po 1 zijn jullie 1 keer met 1-0 gewonnen bravo en dan op Sclessin 5-0 terug naar Limburg gestuurd dus zwijg maar hè manneke
    Vind ik leuk
    Boerken +6414
    maandag 13 augustus 2018 om 10:36
    Weeral !
    Vind ik leuk
    Xytox +715
    zondag 12 augustus 2018 om 20:21
    Vorig jaar hebben de zebra's 6 punten gestolen tegen ons. Nu was een gelijk spel misschien terecht geweest, gezien Charleroi meer balbezit had, maar qua kansen hadden wij de betere en het had eigenlijk zelfs 1-3 moeten zijn.
    Dat is nu eenmaal voetbal en al de rest is gezever en gejank.
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 20:41
    Dit had niets met geluk te maken; de goal van Charleroi wel
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 20:42
    De boeren zullen niet ieder jaar kampioen spelen met de hand van Kees hoor!
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 21:45
    Freeman... toch wel.
    RSCA heeft vandaag wat meeval gehad. Inderdaad.
    Charleroi was heel gemotiveerd en wou Anderlecht pakken op elke manier... vaak met veel theater en heel wat show om toch maar gele kaarten aan te kunnen smeren.
    Dierick deed er zelfs minstens vijf keer een schep bovenop !
    Hij sloeg de bal zeker vijf keer mis ! Hij floot zeker vijf keer totaal onterecht een fout tegen Anderlecht ! De herhalingen op Telenet waren duidelijk genoeg !
    Anderlecht had het in de tweede helft moeten afmaken kort na de gelukkige 1-2... toen miste Dimata de eenvoudige 1-3...
    Vind ik leuk
    Smuuw +499
    zondag 12 augustus 2018 om 22:10
    wat geniet ik van die reacties hier :) goed of slecht toch 9/9 hahaha kruip maar terug in ulle hol COYM
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3168
    maandag 13 augustus 2018 om 08:00
    Man man man. Wat een hoop commentaar en wat hoop onzin. Meelijwekkend, eigenlijk, die afgunst voor een overwinning met wat geluk. We kunnen niet elke wedstrijd met de vingers in de neus en drie doelpunten verschil winnen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Anderlecht pakt met een gelukje drie punten op het veld van Charleroi