De Vlieger houdt zich niet in na schorsingskwestie: “Marchanderen is begonnen

    De Vlieger houdt zich niet in na schorsingskwestie: “Marchanderen is begonnen"

    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:14

    De perikelen rond de schorsingskwestie van Wesley Moraes van Club Brugge en Mehdi Carcela van Standard blijven maar voortduren. Nu werden de uitspraken toch uitgesteld door een probleem met de indicatieve tabel.

    Geert De Vlieger houdt zich alvast niet in en haalt uit op Twitter. “Is het ‘marchanderen’ met de strafmaten weer begonnen? Ook Carcela en Okansey. Ging vorige week met Diedhiou vlotter...of was dat omdat hij ‘maar’ bij Moeskroen speelt?”, aldus de analist op sociale media.

    Poll

    Heeft De Vlieger hier gelijk?

    (543 stemmen)

    Plaats een reactie

    Goaltje +734
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:21
    Vliegerke heeft alweer de essentie van de zaak niet mee.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:26
    Ik denk dat hij essentie juist wel mee heeft.
    Vind ik leuk
    Goaltje +734
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:30
    De essentie is, imo, dat de KBVB dit marchanderen toelaat. Moeskroen kan nu om dezelfde reden als FCB en Standard het Bondsparket aanklagen. Feest.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:37
    Kan best zijn... Maar het feit is dat de clubs te laf zijn om toe te geven dat bepaalde spelers een bepaalde straf verdienen en als grotere club zijnde heb je nog altijd meer slagkracht. Bij mijn weten is er nog maar één keer een schorsing buiten proporties uitgesproken en dat was op een lompe tackle van kola tegen Lokeren, die kreeg maar liefst 11 speeldagen. Maar we weten al lang dat er in de voetbal geen plaats is voor eerlijke schaamte. Wat bedoel je eigenlijk met imo...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7564
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:44
    Imo is volgens mijn mening, in my opinion.
    Vind ik leuk
    Goaltje +734
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:44
    Imo : in my opinion, volgens mij. De slagkracht van de grotere clubs zit bij hun betere advocaten. Dat die indicatieve lijst niet gehomologeerd is zou vroeg of laat uitgekomen zijn. Beter nu dan later. De blaam moet dus naar de KBVB gaan, imo :).
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3101
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:55
    En zou dat homologeren dan kunnen gelden voor 'feiten' die plaats vonden voor de homologering? Ik denk dat, strikt juridisch, al ben ik daar helemaal niet in thuis, die twee en ook Dieudhiou zouden moeten worden vrijgesproken. Sportief is uiteraard een heel andere zaak.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 19:56]
    Vind ik leuk
    Goaltje +734
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:16
    Correct.
    Vind ik leuk
    Patfey +4572
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:59
    Fout, want enkel een indicatieve tabel, daarom nog geen straffeloosheid.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:31
    En wat is die essentie dan volgens u?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:13
    Ik ben ook FCB fan. Maar Vliegertje heeft gelijk! Zoals ze vorige jaren, decennia in beroep er een aantal dagen vanaf deden, hoop ik dat men in de toekomst toe automatisch een paar dagen meer geeft en een serieuze extra boete erbij (in gevallen zoals bij Wesley). Ik wil bij Club geen Wasilewski-toestanden. Anders word ik wel voor Anderlecht!
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3101
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:48
    Het wordt een enorme klucht. En ik begrijp De Vliegher als hij zegt dat dat aanvechten en proceduretoestanden uitpluizen iets is dat wellicht de grote ploegen met hun ferme advocaten zullen doen. Al heeft Club, me dunkt, in deze nog niets ondernomen.
    Vind ik leuk
    Goaltje +734
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:17
    Advocaat van FCB doet onder voor advocaat van Standard.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:38
    Nee want zaak van Carcela kwam eerst en dus was eerst standard advocaat om de kat de bel ...
    Terecht overigens want er zitten daar genoeg sportprocureurs en wetkenners op de bond om "juist getekende" artikels te gebruiken voor iedereen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:35
    Nee maar ze zijn wel in beroep gegaan met Walter VSB ....
    @mckenzie
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 21:36]
    Vind ik leuk
    Watcher +773
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:08
    Als de Proleague zelfs nog geen reglementen op een correcte manier kan uitvoeren, tja. En als de mauve spelers dan op dezelfde manier aangepakt worden, zal er minder commentaar zijn.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3101
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:16
    Minder? Als er een 'mauve' iets mee te maken zou hebben zou er pas commentaar komen. In deze zaak hebben de 'mauven' er niets mee te maken en je mist ze al. Je kan niet zonder, watcher.
    Vind ik leuk
    Kris1 +216
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:28
    Leko heeft toch ballen hoor. Wesley is nog niet officieel geschorst en hij zwiert hem uit de kern. Een duidelijk statement aan Wesley dat Club het niet pikt dat hij al voor de derde keer zijn ploeg, supporters en Club in de steek liet. Hopelijk ziet Wesley nu in dat zijn trainer dat soort ellebogenwerk niet pikt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:10
    De Vlieger is een sukkelaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:36
    Nee ,gij zijt ne laffen hond....
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:13
    De Vlieger is zwaar gefrustreerd, zoekt constant aandacht. Jaloers op iedereen die meer aandacht krijgt dan hijzelf tijdens zijn platte carrière. Nu met zijn oerdomme kop al actief op sociale media, aandacht nodig dus.
    Vind ik leuk
    Mario_ +1439
    zaterdag 11 augustus 2018 om 12:15
    er zijn er ook die op sociale media constant domme dingen schrijven en mensen beledigen, maar dan anoniem....
    Vind ik leuk
    buck +2172
    zaterdag 11 augustus 2018 om 12:40
    Iedereen gelijk voor de wet!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Vlieger houdt zich niet in na schorsingskwestie: “Marchanderen is begonnen"