Gelukje voor Club Brugge: Wesley Moraes krijgt voorlopig geen schorsing

    Gelukje voor Club Brugge: Wesley Moraes krijgt voorlopig geen schorsing

    Gepubliceerd: vrijdag 10 augustus 2018 om 18:00vr 10-08-2018 om 18:00

    Club Brugge heeft geluk. Wesley Moraes wordt voorlopig niet geschorst door een probleem met de indicatieve tabel. Volgende week zal pas een beslissing genomen worden over het lot van de Braziliaanse aanvaller.

    Club Brugge heeft dit allemaal te danken aan Pierre Locht, de juridisch adviseur van Standard Luik. De advocaat beweert dat de indicatieve tabel, waarop de sancties van de Geschillencommissie worden gebaseerd, ongeldig is.

    De uitspraak over Mehdi Carcela werd meteen met één week uitgesteld. En uiteraard geldt dat ook voor Wesley Moraes. De Braziliaanse aanvaller mag vrijdagavond echter niet aantreden met Club Brugge tegen KV Kortrijk.

    Lees ook: Advocaat van Standard gaan in de aanval: Club Brugge mag dankbaar zijn

    Plaats een reactie

    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:04
    Waauw...
    Vind ik leuk
    Boerken +7064
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:04
    Wat voor zever is dat nu !
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:30
    De indicatieve tabel is geen zever hé, het amateurisme van het bondsparket daarentegen ...
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1603
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:06
    !!??
    Vind ik leuk
    Stefken +218
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:07
    Was daar nu een geluk aan , zit niet in de selectie en kan dan nog eens voor zes wedstrijden geschorst worden
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10716
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:23
    Ik zou echt klagen...jullie zijn ECHT de dupe!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15597
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:09
    Gerechtelijk apenland. Ze weten van alles toch steeds weer een klucht te maken hier.
    Vind ik leuk
    Hierulf +1285
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:15
    Typisch belg
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:20
    Die tabel ziet er bvb. in de amateur klasse als volgt uit :
    Elleboogstoot die geen blessure veroorzaakt : 3
    Elleboogstoot die een blessure veroorzaakt : 4
    Elleboogstoot in het aangezicht die een blessure veroorzaakt : 6
    Slag met de hand en/of arm die geen blessure veroorzaakt : 2
    Slag met de hand en/of arm die een blessure veroorzaakt : 3

    Het gaat hier wschl om procedurefouten zoeken.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4032
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:25
    Echt!? En zouden ze de tabel dan mislegd hebben? Is dit een slechte grap?
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:27
    Nog erger : mislegd en daardoor niet goedgekeurd ?
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4032
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:23
    WTF. Wat is een indicatieve tabel? Los van 't feit dat ik best weet wat indicatief is en wat een tabel is. Wordt gemeten hoe hard de elleboog is, hoe snel die ging, hoe hard de andere neerging?
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:29
    Indicatieve tabellen zijn juridisch hulpmiddelen, zodat parketten en rechtbanken ongeveer dezelfde strafmaat volgen naargelang de feiten.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4032
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:35
    Best wel objectief. Heb inmiddels ook vernomen dat die werd aangevochten. Het begint minder belachelijk te lijken dan op 't eerste zicht. Merci om te verduidelijken.
    Vind ik leuk
    Gigi7 +174
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:47
    straffen boven de 5 speeldagen worden niet opgeschort.
    Hij speelt niet volgen het reglement.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:54
    Je kan niet geschorst worden volgens nieuw reglement als die niet is goedgekeurd. Dus is geen opschorting maar uitstel om eerst reglement te onderzoeken
    Vind ik leuk
    Dondie +148