Standard doet de zaak van het jaar: 'Miljoenen euro's winst voor Rouches'

    Standard doet de zaak van het jaar: 'Miljoenen euro's winst voor Rouches'

    Gepubliceerd: vrijdag 20 juli 2018 om 06:52vr 20-07-2018 om 06:52

    Donderdag kon de vlag uit bij Standard. Het kon immers de terugkeer van Orlando Sa aankondigen. Niet alleen sportief is zijn comeback een geweldige zaak voor de Rouches. Ook op financieel vlak mag Standard niet klagen.

    Pas in februari van dit jaar liet Standard Sa naar Henan Jianye gaan. De Chinese club betaalde destijds 8 miljoen euro voor de aanvaller. 6,4 miljoen euro daarvan ging naar Standard zelf. Nu amper zes maanden later staat Sa weer in Luik. De Rouches betaalden daar nul euro voor, schrijft Het Nieuwsblad.

    Henan Jianye verbrak onlangs het contract van Sa, waardoor Standard hem transfervrij kon oppikken. In China voelde de aanvaller zich voortdurend ongelukkig. Hij hield altijd contact met Olivier Renard. Opvallend, de eerste keer dat Sa in Luik tekende, kwam hij ook al transfervrij over naar Luik.

    Poll

    Is Standard voldoende gewapend voor de titelstrijd?

    (573 stemmen)

    Plaats een reactie

    Dan4red +758
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:29
    Er moet nog een snelle spits bijkomen, type Cyriac,
    Vind ik leuk
    Dirk H +3116
    vrijdag 20 juli 2018 om 07:54
    Is die ni op pensioen?
    Vind ik leuk
    TageMeister +5503
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:00
    Ald ze iedereen int gareel krijgen den titel kandidaat
    Vind ik leuk
    Verne +437
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:32
    Vooraleer dat Sa conditioneel op peil is zijn we minstens twee maanden verder. Dus moet er zeker nog een aanvaller bij, zeker nu misschien Edmilson de club verlaat.
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:19
    Tja, je hebt hem practisch 6 maanden uitgeleend voor 65 miljoen euro. ik zou niet klagen,z elfsop de bank is dit een aanwisnst financieel alleen al gezien
    Vind ik leuk
    Riddlin +2421
    vrijdag 20 juli 2018 om 08:38
    Een echte clubman die Sa, nieuwe beste vriend van de voorzitter denk ik :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 juli 2018 om 09:54
    Conditioneel op peil ? Alsof Sa in de Belgische competitie conditioneel top moet zijn.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16237
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:07
    Eerder een gelukje, maar wel mooi meegenomen.
    Vind ik leuk
    Hhti +1501
    vrijdag 20 juli 2018 om 10:56
    Ik geloof hier geen bal van, dat dit is gebeurd!!
    Vind ik leuk
    droomdoos +133
    vrijdag 20 juli 2018 om 12:45
    Heel bizar verhaal, maar Standard kan er maar goed mee zijn, of is dit een aanbetaling van een Chinese sponsor of voorzitter ?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 12:45]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws