Standard doet de zaak van het jaar: 'Miljoenen euro's winst voor Rouches'

Standard doet de zaak van het jaar: 'Miljoenen euro's winst voor Rouches'

Gepubliceerd: vrijdag 20 juli 2018 om 06:52vr 20-07-2018 om 06:52

Donderdag kon de vlag uit bij Standard. Het kon immers de terugkeer van Orlando Sa aankondigen. Niet alleen sportief is zijn comeback een geweldige zaak voor de Rouches. Ook op financieel vlak mag Standard niet klagen.

Pas in februari van dit jaar liet Standard Sa naar Henan Jianye gaan. De Chinese club betaalde destijds 8 miljoen euro voor de aanvaller. 6,4 miljoen euro daarvan ging naar Standard zelf. Nu amper zes maanden later staat Sa weer in Luik. De Rouches betaalden daar nul euro voor, schrijft Het Nieuwsblad.

Henan Jianye verbrak onlangs het contract van Sa, waardoor Standard hem transfervrij kon oppikken. In China voelde de aanvaller zich voortdurend ongelukkig. Hij hield altijd contact met Olivier Renard. Opvallend, de eerste keer dat Sa in Luik tekende, kwam hij ook al transfervrij over naar Luik.

Poll

Is Standard voldoende gewapend voor de titelstrijd?

(573 stemmen)

Plaats een reactie

Dan4red +1155
vrijdag 20 juli 2018 om 07:29
Er moet nog een snelle spits bijkomen, type Cyriac,
Vind ik leuk
Dirk H +3423
vrijdag 20 juli 2018 om 07:54
Is die ni op pensioen?
Vind ik leuk
TageMeister +7859
vrijdag 20 juli 2018 om 08:00
Ald ze iedereen int gareel krijgen den titel kandidaat
Vind ik leuk
Verne +460
vrijdag 20 juli 2018 om 08:32
Vooraleer dat Sa conditioneel op peil is zijn we minstens twee maanden verder. Dus moet er zeker nog een aanvaller bij, zeker nu misschien Edmilson de club verlaat.
Vind ik leuk
dakcota +4613
vrijdag 20 juli 2018 om 10:19
Tja, je hebt hem practisch 6 maanden uitgeleend voor 65 miljoen euro. ik zou niet klagen,z elfsop de bank is dit een aanwisnst financieel alleen al gezien
Vind ik leuk
Riddlin +2600
vrijdag 20 juli 2018 om 08:38
Een echte clubman die Sa, nieuwe beste vriend van de voorzitter denk ik :)
Vind ik leuk
vrijdag 20 juli 2018 om 09:54
Conditioneel op peil ? Alsof Sa in de Belgische competitie conditioneel top moet zijn.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19169
vrijdag 20 juli 2018 om 10:07
Eerder een gelukje, maar wel mooi meegenomen.
Vind ik leuk
Hhti +1645
vrijdag 20 juli 2018 om 10:56
Ik geloof hier geen bal van, dat dit is gebeurd!!
Vind ik leuk
droomdoos +133
vrijdag 20 juli 2018 om 12:45
Heel bizar verhaal, maar Standard kan er maar goed mee zijn, of is dit een aanbetaling van een Chinese sponsor of voorzitter ?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juli 2018 om 12:45]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws