Kritiek op Martinez: ''Verantwoordelijk voor het missen van de finale''

    Kritiek op Martinez: ''Verantwoordelijk voor het missen van de finale''

    maandag 16 juli 2018 om 12:30

    René Vandereycken vindt de derde plaats van de Rode Duivels een ''heel positief resultaat'', maar de voormalige bondscoach wil ook de mindere zaken aan te halen. Roberto Martinez is daar één van.

    ''In mijn ogen had deze ploeg de finale kunnen halen. Als je Martinez verantwoordelijk houdt voor het behalen van de derde plaats, dan moet je hem ook verantwoordelijk houden voor het niet bereiken van de finale. Mij heeft Martinez nog altijd niet overtuigd'', is Vandereycken kritisich in Het Nieuwsblad.

    Hij erkent de schitterende tactiek tegen Brazilië, maar vond dat de Spanjaard meer uit deze selectie had kunnen halen. ''Rekening houdend met de kwaliteiten die in deze groep zitten en als je daar twee jaar mee mag werken, dat vind ik dat je meer zou moeten kunnen dan de beste counterploeg van de wereld zijn.'' Vandereycken had graag gezien dat de Belgen meer het spel hadden gemaakt.

    ''De essentie is toch dat we verder hadden moeten staan in het veldspel. We hebben enkele fantastische tegenaanvallen gezien, maar dat blijft een tegenaanval en geen opbouw van achteruit'', besluit de ex-keuzeheer.

    Plaats een reactie

    maandag 16 juli 2018 om 12:39
    Weer commentaar van een alleswetende analist die zelf als trainer nooit deftig aan de bak is gekomen en met zijn eigenzinnigheid overal buitensloot .

    Bewijs zelf eerst iets vooraleer je analist word en commentaar geeft op andere mensen
    Vind ik leuk
    Diego A M +3353
    maandag 16 juli 2018 om 12:42
    Vandereycken zou beter zwijgen. Hij heeft vroeger de sfeer al verziekt bij de nationale ploeg. Hoeft dit echt niet opnieuw te doen.
    Vind ik leuk
    zapperboy +678
    maandag 16 juli 2018 om 12:52
    ..... beter zwijgen.
    Klopt.
    Maar als je meedrijft met de massa, dan..... dan kom je nooit in de media.
    Het voorbeeld van NIET meedrijven is Brusselmans.
    Die kent geen kl&ten van voetbal, maar schuif wel aan in voetbal programma's , hier en op de Nederlandse TV.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +550
    maandag 16 juli 2018 om 13:41
    Nee nee ... dat heeft hij 32 jaar na de feiten komen toelichten dat dat een verkeerde perceptie was ...
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:52
    Is dit niet steeds zo geweest, analisten die faalden als trainer zijn de eersten om kritiek te geven op andere trainers en hun speelstijlen.
    1 woord: jaloezie
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:54
    Meneer De grote professor is daar weer.
    Hij slaagde nergens ( kon alleen toevallig wel goed voetballen ) , en toch doet hij niks anders dan negatieve kritiek spuien.
    Meneer Martinez is één van de eerste bondscoaches die er in slaagt clubtrainer te zijn van een nationaal elftal. Hij is er constant , doet zijn job fulltime en zo was er nog geen één voorganger . Hij is bezig met overal in de jeugd een mentaliteit aan te leren dat we de beste kunnen zijn. Hij volgt alles maar dan ook alles en grijpt in waar een ander niks deed.
    Het kan zijn dat er meer uit te halen was, maar om dan meteen weer iemand af te breken, dat vind ik heel erg klein van jou.
    Vind ik leuk
    SD +8669
    maandag 16 juli 2018 om 13:30
    'T jonge ! Wie gelooft die man nog ?
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +550
    maandag 16 juli 2018 om 13:38
    Pfff ... we moeten meer het spel maken. Ik meen dat hij bedoelt zoals Spanje dat doet. Of wacht even die lagen er uit tegen een ploeg die weigerde het spel te spelen ...
    Vind ik leuk
    DD +44
    maandag 16 juli 2018 om 13:59
    Is er nu echt iemand van jullie die de opstelling tegen Frankrijk goed vond??? 3 verdedigende middenvelders tegen een verdedigende ploeg en chadli naar andere flank?? Ons heel middenveld om zeep... dat was toch Martinez zijn keuze🤔🤔
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +550
    maandag 16 juli 2018 om 14:08
    Ik zeg niet dat het perfect was tegen Frankrijk. Zeker niet. Enigste wat ik bedoel is dat als Vandereycken stelt dat we daar op een mooi voetballende manier wel de bovenhand hadden kunnen halen hij wel erg naïef is.

    Mijn indruk is (en niet dat gaat niet alleen over deze wereldbeker) dat het veel makkelijker is om een resultaat te halen met een goede organisatie en bus voor de eigen goal (zie ook maar naar Atletico Madrid, titels van Chelseau onder Mourinho en Conte, ...) dan met offensief voetbal (tenzij dat het individuele talent van die offensieve ploeg de andere in hoge mate overklast).

    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:54
    Als er nu één iemand is die slechte resultaten gehaald heeft met de nationale ploeg en die rare opstellingen gemaakt heeft, dan is het René Vandereycken wel. Als er dus één iemand is die zijn mond moet houden en nederig moet zijn dan is het Vandereycken wel. Voor hetzelfde geld speelden we de finale. Denk maar aan die kopbal van Toby en de knal van Eden die in laatste instantie nog afweek. Flauw van Vandereycken.
    Vind ik leuk
    Obelgix +123
    maandag 16 juli 2018 om 13:54
    Martinez heeft prima werk geleverd, en misschien wel het maximum uit zijn selectie gehaald. Maar dit WK was wel een unieke kans om de finale te halen, en daar heeft René wel gelijk in. Wat ik graag anders had gezien, was durven kiezen voor de rechterkant van de tabel, iemand als Radja of Edmilson in de selectie opnemen, Batsman elke wedstrijd half uur laten spelen ipv Lukaku, en meer gevaar creeren in de 16 van frankrijk laatste half uur. Ook al zou dat misschien niks uitgemaakt hebben allemaal, bepaalde details kunnen altijd beter.
    Vind ik leuk
    DDT +3226
    maandag 16 juli 2018 om 15:06
    Martinez heeft geen slecht werk geleverd maar is niet ambitieus genoeg. Tegen Frankrijk is hij de mist ingegaan. En ja op een toernooi moet je soms een beetje geluk hebben, maar we hebben tegen Frankrijk twee kansen gehad waarvan hazard ze zelf gecreëerd heeft en het schot van Toby uit de kluts kwam. Te weinig en daar heeft René misschien gelijk dat we moeilijk een blok kunnen ontwrichten, en er de voorbije weinig progressie in is.
    Vind ik leuk
    agdh +1418
    maandag 16 juli 2018 om 15:06
    Buiten tegen Brazilie hebben we de meeste matchen toch gedomineerd me dunkt! Om hen puur af te schrijven als counter ploeg doe je de Rode Duivels toch veel tekort!
    Vind ik leuk
    Julien +1144
    maandag 16 juli 2018 om 15:09
    Nog een geluk dat die mislukte allesweter niet in de Sporza-studio zat want er werd volop naar de NOS gezapt.
    Vind ik leuk
    Lupo +440
    maandag 16 juli 2018 om 15:10
    goed kleine René , precies of jij beter was
    Vind ik leuk
    Vlad +1946
    maandag 16 juli 2018 om 18:17
    Rene jiongen, ga uw frustaties ergens anders botvieren, gij hebt uw kans gehad, verdwijn uit de media aub..
    Vind ik leuk
    Boktor +692
    maandag 16 juli 2018 om 19:31
    VDE heeft 200% gelijk. Met een andere coach waren wij nu wereldkampioen.
    Vind ik leuk
    janbeer +4
    maandag 16 juli 2018 om 21:09
    Vandereycken moet zwijgen. Hij heeft zeker geen recht van spreken. Wat heeft hij als bondscoach gepresteerd? Als trainer ook niks! Als speler op wk teruggestuurd en nu afgeven op een bondscoach die meer heeft bewezen met de nationale ploeg dan eender wie. Zwak meneer de zogenaamde analist!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kritiek op Martinez: ''Verantwoordelijk voor het missen van de finale''