VP Rapport - Drie spelers steken er bovenuit, slechts eentje onder de maat

    VP Rapport - Drie spelers steken er bovenuit, slechts eentje onder de maat

    zaterdag 14 juli 2018 om 18:00

    De Rode Duivels hebben met 2-0 gewonnen van Engeland en pakken zo het brons. Dit zijn rapportcijfers van alle Rode Duivels in deze match.

    Thibaut Courtois - 7
    Kreeg in de eerste helft weinig werk en beperkte zich dan ook vooral tot oprapertjes. Was na rust wel geklopt door Dier, maar een tackle van Alderweireld redde zijn clean sheet.

    Toby Alderweireld - 7,5
    Speelde foutloos, al reageerde hij in de eerste helft iets te traag bij de poging van Kane. In de tweede helft maakte hij het verschil door een zekere goal van de lijn te tackelen. Was vooral in de slotfase een rots in de branding.

    Vincent Kompany - 7
    Hoe langer hoe meer een patron achterin. Stond zijn ploegmaats vaak bij met een kordate ingreep en won ook zijn duels. Ging na het uur wel stevig in de fout, waardoor Dier alleen op doel af kon. Gelukkig kwam er geen goal van.

    Jan Vertonghen - 7
    Sober in de defensie, maar na de blessure van Chadli schoof hij op naar links. Daar kon hij niet brengen wat zijn voorganger bracht, maar dat is niet onlogisch voor iemand die normaal als centrale verdediger speelt.

    Nacer Chadli - 7,5
    Zoekt nog een nieuwe ploeg en was duidelijk gemotiveerd om zich opnieuw te laten zien. Rushte regelmatig naar voor op de counter, maar bij één van die counters liep hij een spierblessure op. Hij moest de strijd dan ook na 40 minuten staken, maar wel met een assist op zijn naam.

    Thomas Vermaelen - 7
    Kwam in het hart van de verdediging spelen na de blessure van Chadli. Geen uitgesproken fouten, maar zijn gebrek aan wendbaarheid liet zich wel zien tegen de snelle voorlijn van Engeland.

    Thomas Meunier - 9
    Een ware marteling voor zijn tegenstander Danny Rose, die wel vaak tegen twee mensen stond. Meunier toonde zich opnieuw een loopwonder en leek wel overal op te duiken. Zijn doelpunt is daar een duidelijk voorbeeld van.

    Youri Tielemans - 7
    Het jeugdproduct van Anderlecht bracht een meerwaarde met zijn jeugdig enthousiasme. Niet alle passes waren perfect, maar hij bracht duidelijk een extra dynamiek op het Belgische middenveld. Na de rust wel weggedeemsterd en gewisseld na enkele verkeerde passes.

    Axel Witsel - 7,5
    Opnieuw metronoom op het middenveld, met weinig risico maar wel foutloos. Door zijn positiespel en sobere passing is hij dit WK een onmisbare schakel gebleken op het middenveld.

    Eden Hazard - 9
    Gaf een masterclass in wegdraaien van de man en versnellen, was zoals vanouds ongrijpbaar voor de tegenstander. Zorgde voor de ultieme doodsteek in de slotfase.

    Kevin De Bruyne - 8,5
    Kreeg veel te veel tijd van de Engelsen en strooide dan ook met passes doorheen de verdediging. Vooral Lukaku was echter ongelukkig op die ballen. Hazard had er minder problemen mee en tekende voor 2-0.

    Romelu Lukaku - 6
    Een mindere partij van de spits nummer één. Werd verschillende keren vrijgespeeld met een knappe steekpass, maar zijn controles bleken telkens een probleem. Werd op het uur al gewisseld.

    Dries Mertens - 7
    Bracht beterschap met zijn invalbeurt, al stond hij wel vastgeplakt op links. Zijn ene schot richting doel vloog richting de cornervlag, maar hij zorgde bijna voor 2-0 met een pass op Meunier.

    Mousa Dembélé viel te kort in om een oordeel over te vellen.

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Poll

    Wie was de beste Rode Duivel vandaag?

    (2722 stemmen)

    Plaats een reactie

    voyager +118
    zaterdag 14 juli 2018 om 18:38
    Lukaku kan volgens Martinez alles... van alles niets ja.
    Technisch een van de minste rode duivel,
    loopacties juist ietsje meer dan Courtois,
    scoren tegen Janneke en Mieke: ja, maar tegen de grote ploegen nog altijd niets bewezen,
    een fatsoenlijke pass geven...ik ben nog altijd aan het wachten,
    balaanname;;; niveau scholier,
    ...
    Vind ik leuk
    jericho666 +1008
    zaterdag 14 juli 2018 om 18:43
    Matchen tegen Japan en Brazilië nog is bekijken, zouek zeggen. En zeker da blauw zwart brilleke afzetten
    Vind ik leuk
    Hhti +1298
    zondag 15 juli 2018 om 13:18
    Het is en blijft nog altijd zo, dat nog veel spelers en toeschouwers denken dat je een goede wedstrijd hebt gespeeld nadat je één à twee goeie acties hebt gedaan in een wedstrijd. Laat me toegeven dat ze goed waren maar je hebt daarom geen goeie wedstrijd gespeeld! Ook was Lukaku NIET aanwezig om het de uitvoetballende verdedigers moeilijk te maken. Hij mag zich absoluut nog niet het etiket Ronaldo of Messi opspellen om zo te spelen, ver van zelfs!! Technisch is en blijft hij een schim van een topspits, en op deze leeftijd is er geen groeimarge meer, daarvoor zit hij al te lang bij de grote jongens! Hij heeft een goed WK gespeeld maar ook niet meer dan dat, hij heeft gedaan waarvoor hij werd opgesteld. Dat is toch het minste wat we mogen verwachten van hem. Dat hij direct naar de kleedkamer ging na zijn vervanging, daar heb ik mijn serieuze bedenkingen bij! Acht hij zich meer dan een ander? In zijn plaats zou ik ZEER nederig zijn en vooral maken in United volgend seizoen het tegendeel te bewijzen, anders zal hij afgemaakt worden in de PL!!
    Vind ik leuk
    jericho666 +1008
    zondag 15 juli 2018 om 14:26
    Ja want die +100 doelpunten van de afgelopen seizoenen tonen niet genoeg aan dat hij topspits is in de PL. Wanker!!
    Vind ik leuk
    MrComment +1650
    zaterdag 14 juli 2018 om 19:01
    Ja wat een prutser is dat zeg. Die slaagt er in om 6 jaar na mekaar minstens 15 doelpunten te maken per jaar. Die kan toch echt niet voetballen.
    Laat me raden, dat paarse verleden staat je niet aan?
    Vind ik leuk
    Brubru +3276
    zaterdag 14 juli 2018 om 19:07
    Natuurlijk is Lukaku een topper. Maar zowel tegen Frankrijk als tegen Engeland zwak.
    Vind ik leuk
    MrComment +1650
    zaterdag 14 juli 2018 om 19:47
    Kijk daar kan ik mee akkoord gaan. Te weinig zijn stempel kunnen drukken op die wedstrijden. Maar wat voyager daar uitkraamt is zever.
    Vind ik leuk
    Patfey +4603
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:08
    Heu, Lukaku is de nummer 9 bij België. Over wie heb jij het? Als je nummer en ploeg, of kleur van trui, geeft, zal ik proberen je te helpen😃.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 22:57
    Geen pass wie gaf die prachtige pre assist naar Chadli, waarna die alleen maar moest breedleggen naar Meunier wie goed afwerkt... hij vecht idd vaak met de bal, maar is al hard verbeterd. Nog maar 25 ook...
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 19:35
    Aan alle Lukaku lovers. Tegen de kleinere ploegjes kan hij een goaltje maken, voor de rest een hele grote lompe overroepen wereldspits. Had er vandaag met een goeie bal aanname weer minstens 2 moeten maken. Is en blijft een prutser. En tegen Japan en Brazilië heeft hij ook NIET gescoord, voor de rest in die matchen ook niks bijzonders laten zien. En ik moet ze niet herbekijken om zeker te zijn.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 19:36]
    Vind ik leuk
    MrComment +1650
    zaterdag 14 juli 2018 om 19:42
    Voor de rest in die matchen niets bijzonders laten zien? Jij kent dan toch echt wel niets van voetbal...
    Vind ik leuk
    Patfey +4603
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:09
    Is het eigenlijk de moeite waard op sommigen te reageren, ze hebben zo lang moeten zwijgen deze wereldbeker.
    Vind ik leuk
    blondel +1983
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:15
    Je moet ze niet herbekijken,omdat je geen verstand hebt van voetbal;Zijn steekpas gezien op Chadli bij de eerste goal.Als je zo n kritiek kunt geven op Lukaku ,waarom dan niet op Hazard?Veel dribbels ,maar zelden een goede actie achteraf,wat ben je daar dan mee,als je 3 man dribbelt en dan je bal verspeeld.Maar ja ,als je met paardekleppen op kijkt naar Lukaku zal het nooit goed zijn voor jullie.Onze beste spits ooit.En als je dat niet inziet ,heb je weinig verstand van voetbal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 23:19
    Jawadde, blijkbaar is onze topschutter aller tijden een heel grote loser! Wat hij tegen Japan en Brazilië deed was meer dan scoren... Wanneer stopt dat gezaag over die jongen. Waarom moet hij meer bewijzen dan de rest. Hazard en De Bruyne missen ook al eens een match, bende zeveraars!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 15:29
    Idd. Een loser. Kan alleen goaltjes maken tegen de kleintjes. Maar vele hebben het nog niet door. En dat zal niet veranderen. Technisch onbekwaam. Op die paar flitsen en degelijke pasjes die hij geeft, pfff. En dan krijgt die nog alle ballen van hazard ipv Debruyne aan te spelen. Maar spitsje zal het wel verprutsen. Maar de meeste zullen het nooit inzien.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 23:40
    Tja, wat een niveau man...
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 19:39
    Meunier beste belg over het hele wk gezien as je mij vraagt
    Vind ik leuk
    buck +2176
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:04
    Voor mij Hazard nog nooit gezien wat hij nu bewezen heeft bij de Rode Duivels.
    Vind ik leuk
    Brubru +3276
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:41
    Inderdaad, eerste tornooi dat hij in meer dan 1 match de uitblinker is. Spijtig alleen dat hij soms te balverliefd is en zijn dribbels niets opleveren. Maar ... met Courtois beste duivel in dit WK.
    Ook heel goed en dit was minder verwacht : Meunier en Witsel. En voor de toekomst : Youri.
    Vind ik leuk
    buck +2176
    zondag 15 juli 2018 om 10:13
    Waren er inderdaad meerdere goed...
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 15:33
    Zeker de beste in zich vast te dribbelen tot hij de bal kwijt is. Voor de rest een simpele voetballer op niveau. Tel de dribbels eens op die verder gevaar hebben gebracht. 5a6dan zal het wel ophouden vrees ik.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP Rapport - Drie spelers steken er bovenuit, slechts eentje onder de maat