'Twee eersteklassers azen op Deschacht, één kijkt kat uit de boom'

    'Twee eersteklassers azen op Deschacht, één kijkt kat uit de boom'

    woensdag 4 juli 2018 om 07:00

    Het nieuws sloeg in als een bom. Olivier Deschacht die na meer dan 600 wedstrijden afscheid moet nemen van RSC Anderlecht. De 37-jarige verdediger geeft de moed echter niet op, en terecht. Maar liefst drie eersteklassers zien wat in de routinier.

    Donderdag werd Deschacht samen met Herman Van Holsbeeck gespot aan het Bosuilstadion. Dat wijst erop dat Antwerp FC alvast een gegadigde is om de linksachter in huis te halen. Gezien de goede banden tussen Van Holsbeeck en The Great Old, kan hij dienen als tussenpersoon.

    Twee West-Vlaamse clubs
    Het Laatste Nieuws weet dat er nog twee eersteklassers op de loer liggen. Zo zouden zowel KV Kortrijk als Zulte Waregem gepolst hebben bij Deschacht. Essevee wil zijn komst koppelen aan die van Thomas Buffel. De twee gevestigde waarden zijn bovendien goede vrienden buiten het voetbal.

    Eddy Cordier, de CEO van Zulte Waregem, bevestigt dat de club beide spelers graag naar de Gaverbeek wil halen. "We informeerden naar Deschacht en het dossier is - net als dat van Buffel – hangende", reageert hij in Het Nieuwsblad.

    Update 29/06 (07u15): Het Nieuwsblad maakt gewag van de interesse van twee buitenlandse clubs. Om welke teams het gaat, is niet geweten. Ook Zulte Waregem en Antwerp FC zijn nog steeds een optie voor Deschacht.

    Update 04/07 (07u00): Deschacht heeft zijn keuze nog steeds niet gemaakt. De optie KV Kortrijk is bekoeld, aldus Het Nieuwsblad. Antwerp FC hoopt de routinier te overtuigen. Zulte Waregem wacht dan weer tot wanneer het enkele verdedigers heeft verkocht.

    Plaats een reactie

    Toca +30675
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:04
    Zulte!
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13580
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:07
    Zonder twijfel Waregem! Leuke ploeg om af te sluiten. Bovendien kunnen ze die extra ervaring achterin wel gebruiken.
    Vind ik leuk
    gaverken +11
    vrijdag 29 juni 2018 om 08:37
    Een extra injectie ervaring is inderdaad nodig in het piepjong team van Dury: Bossut (33), de Fauw (38), Derijck (31), Bjordal (32), Marcq (30), Buffel (37), Kaya (32), De Mets (31), Harbaoui (33), ...
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:41
    Laat em maar naar zulte of kortrijk gaan.. Kzou em echt ni wille bij antwerp.. Wa voor een meerjarenpkan hebt ge als ge al ne 37 jarige gaat hale..
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:44
    Zou wel goed zijn in Zulte Waregem maar zal zijn manier van spelen moeten veranderen zijn (agresief) spelen maar is zeker welkom
    Vind ik leuk
    SD +7990
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:35
    Weet ZW iets dat iedereen ontsnapt is, nl. de oprichting van een JPL waar de "v" voor veteranen staat (vieux in het Frans)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 08:35]
    Vind ik leuk
    Brubru +3798
    vrijdag 22 juni 2018 om 11:41
    Ze hebben dan ook al veel plezier gehad aan hun "oudjes" (Verschuere, Leye, D'Haene, De Brul, Harbaoui, De fauw, Kaya en anderen).
    Een Deschacht of Buffel zullen meer brengen dan de meeste huurlingen die na 1 jaar ook terug weg zijn.
    Vind ik leuk
    vanhimst +912
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:11
    volgens mij zou Deschacht beter de schoenen nu aan de haak hangen , hij kan nu stoppen in schoonheid maar wie weet hoe vlug hij het zal moeten opgeven tegen al die jongere spelers
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:53
    Deschacht heeft zich steeds in de ploeg weten te werken , hij is een voorbeeld prof , zelfs tegen jonger geweld durft hij nog steeds de uitdaging aangaan , wat hij toen deed of kon , kan hij nu ook wel , ik heb respect voor zulke spelers . KRC.Genk fan
    Vind ik leuk
    freeman +10234
    zondag 24 juni 2018 om 14:34
    Was het voorbije seizoen heel dikwijls nog de beste bij de mauves !
    Veel succes nog Olli !
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    zondag 24 juni 2018 om 20:12
    Nu Deschacht weg is bij RSCA zal hij opeens voor velen terug een goeie speler zijn.
    Zoals ik al eerder zei.... als speler van RSCA wordt je geviseerd... later blijkt dan dat ze het toch niet zo gemeend hebben. ;-) Maar eerst moet je weg zijn bij RSCA. (Kijk maar naar bv. Nilis, Biglia... om maar een paar voorbeelden te geven)

    On Topic: Ik vind het als RSCA supporter jammer dat Deschacht weg is.
    Hij werd vaak weggehoond door velen. Diezelfde mensen zullen hem nu terug ophemelen aangezien hij weg is bij RSCA. :-)
    Vind ik leuk
    freeman +10234
    vrijdag 29 juni 2018 om 09:23
    Zie hem niet graag naar het buitenland vertrekken . Liefst bij ons westvlaamse Waregem , kan daar zeker nog steeds heel wat bewijzen !
    Vind ik leuk
    vrijdag 29 juni 2018 om 13:16
    Pateken, hij zou kunnen bewijzen dat hij kan voetballen... dat ontbreekt nog op zijn palmares. Met het geld van Coucke is de inbreng van papa Deschacht verwaarloosbaar, vandaar dat ze hem buiten smijten. Hij was al 12 jaar gestopt met voetballen, alleen hijzelf wist dat niet.
    Vind ik leuk
    SD +7990
    woensdag 4 juli 2018 om 07:30
    FC Doomkerke ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Twee eersteklassers azen op Deschacht, één kijkt kat uit de boom'