Opvallend: Dood van betreurde Sterchele heeft gevolgen bij RSCA

    Opvallend: Dood van betreurde Sterchele heeft gevolgen bij RSCA

    donderdag 21 juni 2018 om 19:51

    De dood van François Sterchele zindert tien jaar na datum nog na. Niet alleen bij Club Brugge, maar nu ook bij RSC Anderlecht.

    Bij Club Brugge is het al tien jaar geleden dat een speler het rugnummer 23 mocht en kon dragen. Dat zal ook nog lang niet mogelijk zijn. Voortaan is dat ook bij RSC Anderlecht het geval.

    Frank Boeckx speelde vorig seizoen nog met het rugnummer 23. Volgens La Dernière Heure verandert dat echter. Hij krijgt nu het rugnummer 1, van Matz Sels vorig seizoen. Dat zou komen door de komst van Luc Devroe.

    De nieuwe sportief directeur van paars-wit wil niet dat spelers onder zijn hoede met het rugnummer 23 spelen. Hij was ten tijde van het ongeluk van Sterchele namelijk sportief directeur bij Club Brugge en de man die Sterchele naar Blauw-Zwart haalde.

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +15233
    donderdag 21 juni 2018 om 19:53
    Mooi gebaar, maar toch raar dat je zoiets als sportief directeur moet beslissen.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4790
    donderdag 21 juni 2018 om 20:05
    Mooi gebaar maar absoluut belachelijk
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:09
    Dat is goed dat men dat bij Club Brugge doet. Hij was daar tenslotte speler. Maar eigenlijk hoef je dat niet meer te doen bij andere clubs, want dat heeft daar niets meer mee te maken. Je help er de overledene ook niet mee, evenmin als de club of de supporters.
    Vind ik leuk
    Patfey +5349
    donderdag 21 juni 2018 om 23:14
    Ja, dan kan je ook het rugnummer van Lorenzo Verbiest destijds (5?) gaan weglaten en zo kan je er zeker nog wat vinden. Sorry, maar pure onzin. Heeft die echt niets beters te doen (transfers?)?
    Vind ik leuk
    Dany RSCA +202
    donderdag 21 juni 2018 om 20:15
    Belachelijk en niet te begrijpen. RSCA heeft geen enkele band met Sterchele integendeel, toen hij bij ons ging tekenen reed hij plots met zijn manager in een Bentley rond in Brussel om ergens anders te tekenen. Nee een slechte zet van Devroe. Je bent nu manager bij RSCA dus Brugs sentiment is hier uit den boze!!!! Of je bent 200% RSCA of je kan gaan.
    Vind ik leuk
    blondel +2616
    donderdag 21 juni 2018 om 20:16
    Jawadde,dat zijn serieuse gevolgen.Zoiets moeten ze niet te dikwijls tegenkomen,anders spelen ze allemaal zonder nummer.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3611
    donderdag 21 juni 2018 om 20:18
    In Brugge kan ik dat begrijpen, maar dit vind ik erover. Devroe beseft toch wel dat hij nu in Anderlecht is. Onbegrijpelijk
    Vind ik leuk
    Rebel +1153
    donderdag 21 juni 2018 om 20:20
    Absoluut belachelijk , heeft niets met Anderlecht te maken,heb het er zelfs moeilijk mee in de 23 minuut,wat als hij bij Anderlecht voetbalde toen hij verongelukte?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:03
    Inderdaad
    Al het gezaag over Sterchele, dat manneke heeft zo weinig bewezen.

    en ook die 23e minuut is echt storend voor alle andere voetbalfans.
    Vind ik leuk
    SD +9495
    donderdag 21 juni 2018 om 20:46
    Waar blijven ze het halen !
    Vind ik leuk
    Toca +37396
    donderdag 21 juni 2018 om 20:52
    Die Devroe is nog onnozeler dan ik al dacht. De prijs van stomste beslissing heeft hij al binnen nu.
    Vind ik leuk
    dakcota +4427
    donderdag 21 juni 2018 om 20:52
    rustig mannen,dit geloof je toch niet? boeckx krijgt gewoon nummer 1. dat verdient hij. de boekjes maken dit er weer van. respect voor de doden, maar stechele mag nu wel eens met rust gelaten worden
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:32
    Boeckx in plaats van Sels nummer één ? Dat is toch echt geen stap vooruit ! Dit zal volgens mij dan ook niet lang duren. Hopelijk is die jonge Franse doelman een goede maar ook hij is recent nog aan de rug geopereerd !


    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:02
    Als ik mij goed herinner heeft mr Sterchele geweigerd heeft voor Anderlecht te spelen en naar club is gegaan wat devroe is een brug te ver
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    donderdag 21 juni 2018 om 21:44
    Dit is oud nieuws. Heeft ook niets met Brugge te maken maar met een belofte van Devroe aan de familie Sterchele.
    En ... er zijn nummers genoeg toch.
    Vind ik leuk
    Patfey +5349
    donderdag 21 juni 2018 om 23:17
    En wat heeft RSCA daar mee te maken? Heeft Devroe soms beloofd dat waar hij is, dat nummer niet mag gebruikt worden? Als dat zo is, kan ik het enkel als arrogant en idioot kwalificeren, sorry.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 22:00
    Jongens toch. Het mag nu stilaan stoppen met die zever. Sterchele reed aan veel te hoge snelheid met een stuk in zijn voeten tegen een boom.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 23:01
    Respect aan club brugge
    Vind ik leuk
    Rebel +1153
    donderdag 21 juni 2018 om 23:02
    Eindelijk iemand die het durft te zeggen
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:30
    Daar zijn er hier nog geweest die dat schreven dat Sterchele zich aan hoge snelheid en in dronken toestand doodgereden heeft.

    In de week daarop zag je die hier niet meer.
    Voetbalprimeur zal allicht die personen hun account geblokkeerd hebben.
    Want VP is echt brugs getint
    Vind ik leuk
    dakcota +4427
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:25
    ik heb al meermaals gezegd dat een dronken snelheidsduivel niet geëerd moet worden, vp heeft me daarvoor niet verwijderd. omdat het waarheid is
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:28
    Boeckx- Frank the Tank - terug nummer één is het beste wat RSCA kan overkomen...net zoals twee jaar geleden !
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:46
    ik denk gewoon dat boeckx het nr 1 krijgt en dat het er gewoon niets mee te maken heeft...
    Als het waar is is dat een mooi gebaar!
    chapeau!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws