Nederlanders kijken met open monden naar Belgische goals: Wereldklasse

    Nederlanders kijken met open monden naar Belgische goals: "Wereldklasse"

    maandag 18 juni 2018 om 19:24

    De Rode Duivels hadden 45 minuten nodig om op stoom te komen tegen Panama. Daarna ging het een pak vlotter en werd het 3-0. In Nederland keken ze met open mond naar de Belgische goals.

    Bij de NOS analyseerde men de treffers van de Belgen. Pierre van Hooijdonk, die in zijn tijd een neus voor goals had, loofde Dries Mertens. "Die 1-0 was puur op gevoel, een geweldige techniek. Veel spelers zouden keihard uithalen, maar dat Mertens niet."

    Ex-Ajax-speler Daniël de Ridder vulde aan: "Die goal hadden de Belgen nodig." Waarna presentator Tom Egbers aanvulde: "De goal van Mertens was van wereldklasse."

    Ook Kevin De Bruyne werd in de bloemen gezet. "De Bruyne speelde niet goed, maar de assist bij de 2-0 verraadt zijn klasse. Een bal met buitenkant voet, wetend dat de aanvaller er gaat staan. Zoveel gevoel. Klasse", klonk het in de Nederlandse studio.

    Poll

    Wie was de man van de match?

    (1148 stemmen)

    Plaats een reactie

    Intel +1106
    maandag 18 juni 2018 om 19:28
    Inderdaad, en de 1ste helft konden ze er ook een paar gemaakt hebben, goeie match want op een wk is geen enkele wedstrijd simpel dat hebben we de vorige dagen al gezien
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:07
    Belgen moeten altijd weer overdrijven als het om de Nederlanders gaat. Geen enkele goal die vandaag of ooit door de Belgen is gemaakt kan tippen aan de kopbal van van Persie op het WK2014 tegen de Spanjaarden. Toen stond de gehele wereld met open mond toen de verrassing kwam vlak voor rust.

    Ik zeg het al veel langer, Belgie overtuigd ondanks de individuele sterspelers niet als team. Als collectief stellen ze echt nog teleur ondanks deze 3-0 van vandaag. Op dit vlak kunnen de Belgen nog heel veel leren van de Nederlanders die met een matig team op het WK2014 3e zijn geworden.

    VP stop met overdrijven aub!
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 20:31]
    Vind ik leuk
    Patfey +4886
    maandag 18 juni 2018 om 20:25
    Met waardeloos voetbal in 2014, biers om fier over te zinc.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:42
    Met een middelmatig elftal destijds was dat ook te verwachten. Maar zij(nederlanders) hadden wel iets wat Belgie nog steeds te weinig heeft, en dat is team zijn. Een echt collectief.

    Verder moet VP gewoon niet overdrijven met "open monden". Wat moest ik hard lachen toen ik dat las haha.
    Vind ik leuk
    Patfey +4886
    maandag 18 juni 2018 om 20:59
    Team zijn of er echt in geloven (of beiden)? En ach, VP, niet te ernstig nemen 😀.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 21:14]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:55
    Hou de jouwe maar dicht,het stinkt...
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:28
    Oei oei oei. Zere teentjes? De waarheid staat op het scorebord. De Rode Duivels hebben al twee jaar niet verloren, dus enige nuance is wel op zijn plaats. Het gaat niet alleen over de wedstrijd van vandaag. Van mij mogen ze nog gelijkspelen tegen Tunesië en verliezen van Engeland. Dat is niet zo erg. Pas in de tweede ronde moeten ze er echt staan.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:44
    Het gaat om het feit dat VP overdrijft met "open monden". Dit is letterlijk en/of figuurlijk niet waar haha.
    Vind ik leuk
    Intel +1106
    maandag 18 juni 2018 om 20:41
    Ja de Belgen spelen dan ook wel heel mooi voetbal, veel mooier dan zelfs Nederland in zijn topjaren , ik heb het ni over resultaten gewoon over de combinaties de passing En hoe ze af het afwerken.. En jah met deze generatie wil ik echt zo geen kut voetbal zien als Nederland op het wk mooi dat ze 3de zijn geworden maar de manier waarop zo hoeft het niet voor mij toch niet met deze spelers . Jaloezie ik kan dat wel snappen wij hebben dat ook jaren met de keesjes gehad.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:45
    Belgie en mooier voetbal dan Oranje in hun topjaren hahahahahhahahaha. Beste.
    Vind ik leuk
    Intel +1106
    maandag 18 juni 2018 om 20:52
    Ja kijk eens maar wat matchen vd Belgen, die combinaties soms a la Barça in zijn topjaren heb ik nooit gezien bij Nederland , maar zoals ik al zei prestaties is iets anders ..
    Vind ik leuk
    Patfey +4886
    maandag 18 juni 2018 om 20:57
    Nederland 1974 ooit zien spelen?
    Vind ik leuk
    Intel +1106
    maandag 18 juni 2018 om 21:02
    Ja ik heb vanaf eind jaren 60 al die wk,s eens békeken dat voetbal kon ge ook niet vergelijken met nu , zet die ploeg op dit wk en die geraken echt niet zo ver .
    Vind ik leuk
    Patfey +4886
    maandag 18 juni 2018 om 21:09
    Andere tijden, maar ze speelden wel het beste voetbal toen, in de de omstandigheden van toen. Di Stefano, Puskas, Gento, Kopa, Suarez, Eusebio, Pelé, Didi of Garriincha konden waarschijnlijk nu ook niet mee?
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 21:13]
    Vind ik leuk
    Intel +1106
    maandag 18 juni 2018 om 21:28
    De meeste zouden inderdaad veel te traag zijn voor het voetbal nu , als ze met hun talent de opleiding hebben van nu hebben das iets anders .. als ik naar zo een match kijk van vroeger ziet ge hoe die verdedigen nu is da toch iets anders
    Vind ik leuk
    Patfey +4886
    maandag 18 juni 2018 om 21:36
    Maar dat moet je net in rekening brengen.
    Vind ik leuk
    blondel +2171
    maandag 18 juni 2018 om 21:10
    Hebt gij wel verstand van voetbal.Cruijf,Rensenbrink,Neeskens ,Keizer,Van Haneghem.Man zulke toppers hebben wij niet lopen hoor.Dan moet je Hazard al vergelijken met Cruijf of Rensenbrink.Daar komt ie wel een stukje onder hoor,dat waren andere spelers;
    Vind ik leuk
    Intel +1106
    maandag 18 juni 2018 om 21:30
    Ik zei qua combinaties, passing , voetbal ik heb niet gezegd dat België beter is , ik heb gezegd dat ze mooier spelen , en zoals ik al zei zet veel van die spelers er nu op ik wil het wel eens zien
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 22:58
    Wij zijn er nu,Holland nog ff niet dohhh
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 00:18
    Inderdaad!
    Vind ik leuk
    Amongoth +118
    dinsdag 19 juni 2018 om 01:38
    Ben jij blind of wat, Hazard nondeju, die speelde de pannen van het dak vandaag. Kon amper een man voorbij, tegen zulke ploegen zorg je ervoor, dat je minstens 80% balbezit hebt, zou moeten met zulke spelers.
    Met hetgeen ze vandaag brachten, verlies je bijna van elke ploeg, die momenteel al gespeeld heeft.
    Vind ik leuk
    Intel +1106
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:19
    panama was zo slecht nog niet ik heb al slechtere ploegen gezien op dit wk , en het had even goed 6-1 ofzo kunnen zijn , welke van de favorieten heeft wel goed gepresteerd alleen de Belgen, Frankrijk zien spelen met veel geluk , Engeland juist op het einde, Spanje gelijk en Duitsland verloren .. 80 procent balbezit wie heeft dat tegenwoordig nog op een wk zelfs niet tegen de kleintjes.
    Vind ik leuk
    Smuuw +588
    dinsdag 19 juni 2018 om 03:39
    dude als je van Bulgarije nog niet kan winnen moet je echt zwijgen of ruiken wij jaloezie :D achja het is je gegund, zeuren is gratis hé
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 14:38
    Dude, met een baggerteam kan iedereen van Bulgarije verliezen dus je zult echt met een beter argument moeten komen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 juni 2018 om 12:28
    Valt allemaal wel mee! Panama/ Saudi Arabië zijn tot nu toe de slechtste teams!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nederlanders kijken met open monden naar Belgische goals: "Wereldklasse"