OFFICIEEL: KBVB neemt drastisch besluit over Damso én het officiële WK-lied

    OFFICIEEL: KBVB neemt drastisch besluit over Damso én het officiële WK-lied

    vrijdag 9 maart 2018 om 07:00

    Er was de laatste dagen heel wat te doen omtrent de keuze voor Damso als maker van het Belgische WK-lied. De rapper staat gekend als iemand die er niet voor terugdeinst om vrouwen belachelijk te maken. De kritiek was enorm, daarom besliste de KBVB om de samenwerking af te blazen.

    De Voetbalbond stuurde volgend persbericht de wereld in. 'De KBVB ziet af van haar keuze voor Damso als schrijver van het officiële WK-lied voor de Rode Duivels in Rusland. We betreuren ten zeerste de maatschappelijke controverse die de afgelopen dagen is ontstaan.'

    'Die controverse staat haaks op alles waarvoor we als KBVB willen staan en leidt de aandacht af van alle waarden die we hoog in het vaandel dragen. Daarom hebben we (in onderling overleg) besloten de samenwerking met Damso te beëindigen.'

    Excuses
    'We wensen ons eerst en vooral uitdrukkelijk te verontschuldigen bij iedereen die zich beledigd, gediscrimineerd of gekleineerd heeft gevoeld naar aanleiding van de keuze voor de betrokken artiest.' Helaas komt de KBVB met nog meer slecht nieuws. 'Jammer genoeg impliceert dit dat er geen officieel WK-lied zal komen', klinkt het.

    Poll

    Moet er alsnog een WK-lied gemaakt worden?

    (285 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 9 maart 2018 om 07:02
    Klinkt meer dan logisch!
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12272
    vrijdag 9 maart 2018 om 07:19
    Beter geen WK-lied dan zo'n rommel als Stromae en andere onverstaanbare zever.
    Vind ik leuk
    GT8 +377
    vrijdag 9 maart 2018 om 07:30
    Who cares....
    Vind ik leuk
    Boerken +6091
    vrijdag 9 maart 2018 om 07:39
    Eindelijk!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3960
    vrijdag 9 maart 2018 om 08:27
    Smijt heel die KBVB maar op straat. Allemaal onnozelaars zonder ruggengraat. Ben wel blij dat ze het nummer niet vervangen.
    We gaan echt achteruit in de wereld. Vooruitgang word teniet gedaan. Was gisteren toevallig comedy show aan het kijken van Chris rock. Oude show. Waarin hij het vrouwonvriendelijke aspect van sommige rappers aanhaalde. En dat de zaal toch vol vrouwen zat. En waar niemand zich aangesproken voelde. Zoiets kan blijkbaar niet meer. Allemaal slachtoffer spelen. Of de moraalridder uithangen (kijk hoe goed ik ben)
    Elke tegenstander van het muzikaal genre springt mee op de boot en elke racist vind dit ook een super idee.

    Ter verduidelijking; ik hou niet bepaald van rapmuziek, ken Damso niet en geloof natuurlijk in gelijkheid van kansen. Ik geloof ook in vrije opinie en artistieke vrijheid.
    Ik ga mensen niet afrekenen op iets wat ze vroeger gedaan hebben (zeker als datgene niet onwettelijk is) en wat in het genre vaak voorkomt.

    Ik ga de meisjes van k3 ook niet uitmaken voor hoeren omdat ze expliciet over seks zingen in kinderliedjes. (Kan je de reactie voorspellen als bv kabouter Plop zoiets zou doen?)
    Alex agnew is geen racist omdat hij wat Marokkanenmoppen maakt, Han Solo is geen racistische kerel maar een typetje, enzoverder.

    Elke man kan klacht indienen voor elke chickflick er in cinema komt want die mannen doen daar dingen in waar je in het echte leven je hele leven mee verkloot. Al die liefdesfilms zijn net hetzelfde. Jongen houdt van meisje en meisje houdt in het begin niet van jongen. Jongen blijft volhouden. En ze leven lang en gelukkig.

    Of baas ziet zijn secretaresse of assistente plots in een heel ander licht. En gaat voor haar. Geen nee voor hem. (Oooh hoe romantisch)
    Christian Grey behandelt de vrouwen ook niet zoals het moet. Hij behandelt ze als bezit. (Heb alleen de eerste gezien) en das dan geschreven door een vrouw...
    Maar hier kraait geen haan naar. (Ter verduidelijking dat moet van mij ook niet, maar beetje minder hypocriet gedrag mag dan wel)

    Ik maak mij de laatste tijd zo druk in mensen. Word er echt (levens)moe van.
    Ik ga vanaf heden dus niet meer reageren op sociaal gevoelige onderwerpen en enkel nog over voetbal praten. Want die mensen iets duidelijk maken is hetzelfde als mijn hond leren vissen. Onbegonnen werk.
    Vind ik leuk
    c479506 +5
    vrijdag 9 maart 2018 om 08:32
    Leuk verhaal, lekker kort!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3960
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:05
    Mercikes :-) ik had het al met paar alinea's ingekort. Na het typen (en nalezen) vond ik het te lang. Dacht dat dit ging meevallen. Viel al bij al nog te lang uit. Toch bedankt voor het te lezen :-)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11539
    vrijdag 9 maart 2018 om 12:49
    Als je Rene van der Gijp wil nadoen, doe het dan juist. Het is "Goed verhaal, lekker kort!".
    Vind ik leuk
    c479506 +5
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:21
    Jij gaat mij vertellen wie ik zou willen nadoen? Mooi is dat! Ik vond het geen goed verhaal, maar een leuk verhaal. Doei!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11539
    vrijdag 9 maart 2018 om 20:04
    interessantdoenerij.
    Vind ik leuk
    Patfey +4344
    vrijdag 9 maart 2018 om 13:44
    Volledig akkoord. Ik ben om te beginnen geen voorstander van Rode Duivels liedjes en al evenmin van rap, maar ik ben dan ook een oude zak :).
    Ik vond het in het begin geen goede keuze, maar ach, als een deel van de spelers dat leuk vindt, wat maakt het mij uit. Ik vind het wel zielig dat de Bond door de knieën gaat voor een hoop gefrustreerden en selectieve moraalridders. Ik ben zeker dat als je iets gelijkaardigs zou doen omwille van iemands (linkse) politieke overtuigingen en uitinge, het kot te klein zou zijn en “beroepsverbod” in het rond zou vliegen.
    Maar toch niet (levensmoe worden :).
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 maart 2018 om 19:59]
    Vind ik leuk
    Julien +1042
    vrijdag 9 maart 2018 om 09:11
    dethklok28,

    Het is niet de bedoeling dat je op dit forum aan zelfbeklag doet of dat je poogt om jezelf vrij te pleiten van enig schuldbesef. Schoenmaker, blijf bij je leest.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3960
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:03
    Waar heb je het over? Waarom zou ik mij moeten vrijpleiten van schuldbesef? En wat zelfbeklag? Ik beklaag de rest net.
    En dit forum dient niet voor Wat? Dat was toch een reactie op het topic gepost op dit forum? (Wel lang)
    En het spreekwoord ken ik. Leg de link alleen niet.
    Vreemd bericht van je.
    Kan je jezelf wat nader verklaren?
    Vind ik leuk
    TageMeister +2295
    vrijdag 9 maart 2018 om 10:16
    DEGOUTANT van den bond! het publiek is tegen, wij plooien niet! 2 sponsors willen eens praten oeioeioei centen, wij plooien direct !
    Vind ik leuk
    Julien +1042
    vrijdag 9 maart 2018 om 11:15
    Ik, ik, ik, ik , ik .....
    Vind ik leuk
    VDF +6
    vrijdag 9 maart 2018 om 16:26
    Sponsors hebben blijkbaar geen probleem met spelen tegen Saoudi Arabië,
    waar vrouwen soms nog gestenigd worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    OFFICIEEL: KBVB neemt drastisch besluit over Damso én het officiële WK-lied