'De rode cijfers van Anderlecht zijn niet rood'

'De rode cijfers van Anderlecht zijn niet rood'

dinsdag 13 februari 2018 om 16:03

RSC Anderlecht staat er financieel niet al te best voor. Met dat nieuws pakte Het Nieuwsblad een paar dagen geleden uit. Volgens de krant heeft paars-wit een exploitatieverlies van 42 miljoen euro. De cijfers zijn dus rood, maar volgens L'Echo zit het iets anders in elkaar. 

Toen het financiële plaatje van Anderlecht naar buiten kwam, werden er al kanttekeningen bij het verhaal gezet. Volgens L'Echo nog te weinig. 'Het is een nogal sensationele manier om de zaken voor te stellen. Het cijfer houdt immers geen rekening met exploitatievormen zoals de verkoop van spelers. Dat is vandaag nochtans een integraal onderdeel van het businessmodel van veel Belgische clubs.'

Er was al sprake dat de uitgaande transfer van Youri Tielemans niet in het cijfer zat. Anderlecht staat er dus iets beter voor, maar nog altijd niet perfect. 'Puur cijfermatig staat Anderlecht op dit moment niet in het rood, maar dat wil niet zeggen dat de huidige situatie optimaal is. De club maakt immers veel te veel kosten.'

Plaats een reactie

Dirk H +1313
dinsdag 13 februari 2018 om 16:12
1 van de grootverdieners den Herman mag al binnenkort van de loonlijst geschrapt worden
Vind ik leuk
Toca +17191
dinsdag 13 februari 2018 om 16:13
Voila mensen.. dus steek dit bericht in jullie hoofd tegen de tijd dat jullie zeggen dat de licentiecommissie corrupt is ofzo..
Vind ik leuk
Brubru +906
dinsdag 13 februari 2018 om 16:29
Maar de aankoop van Kums en anderen zit er ook niet in. Natuurlijk is het verlies te relativeren maar als er volgend jaar geen CL gehaald wordt is het weer van dat.
Vind ik leuk
dakcota +2271
dinsdag 13 februari 2018 om 16:16
Zo zie je maar weer... in bepaalde blauwzwarte gebieden waren ze al moord en brand aan het roepen....
Vind ik leuk
Boerken +3575
dinsdag 13 februari 2018 om 19:53
Oef.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:27
Dat is al iets anders hé;er zit meer achter maar wat
Vind ik leuk
Brubru +906
dinsdag 13 februari 2018 om 16:36
Dat de verkoopprijs van Tielemans niet in de cijfers zat stond ook in Het Nieuwsblad hoor. Dat verandert weinig aan de zaak want er zijn ook nog spelers gekocht na het afsluiten van de jaarrekening (o.a. Kums). Het probleem bij Anderlecht is dat er ieder jaar een exploitatieverlies is dat moet rechtgezet worden door inkomsten CL (niet zeker dus) en verkoop spelers terwijl een club als Anderlecht in feite zou moeten break even draaien zonder die inkomsten.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:39
Mijne tablet hapert. Den helft van mijnen tekst vliegt in de vuilbak!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:42
Wa dak wou zegge, veel blablabla. Wa gaan de krantvuilbakken nog spuien. Gaat er iemand es een correcte rekening voorleggen! Slukes
Vind ik leuk
Brubru +906
dinsdag 13 februari 2018 om 16:52
Die zijn gewoon voor iedereen te raadplegen hoor. Niet in detail maar inkomsten zijn inkomsten en uitgaven uitgaven.
Als de inkomsten van Tielemans / uitgaven voor Kums er nog niet in zitten dan zullen die er volgend jaar inzitten M.a.w. Anderlecht moet volgend jaar minstens tussen de 15 en 20 M winst boeken of het was weer een slecht financieel jaar.
Veel zal afhangen van bereiken CL of niet.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:50
Had het wel gedacht. De vlaamsche pers wordt gedomineerd door de boeren die overal hun mannetjes hebben met één doel : de beste en mooiste ploeg van het land in deskredit te brengen. In verband met het eurostation zijn ze in hun opzet geslaagd : altijd negatieve berichten tot dat iedereen begon te denken dat dit zeer mooie project een monster werd. Dankzij boer verhaeghe en zijn nva vrienden zijn we helemaal belachelijk gemaakt voor geel de wereld. Nu proberen ze hetzelfde trukje toe te passen op RSCA : schulden, overdreven kosten etc. Natuurlijk Vanholsbeke en Brayat hebben hun zakken goed gevuld maar zoals er hier al iemand in dit forum opgemerkt heeft : binnenkort zijn ze van de loonlijst. Ik ben wel geen voorstander dat devroe komt , voor mij is die kerel totaal onbekwaam maar het is één uit west vlaanderen en in die boerenprovincie zijn de lonen veel lager dan in Brussel. Dus dit wordt alvast een flinke besparing. Als we terug weer met eigne scouting werken dan kunnen we de makelaars en zakkevullders zoals Brayat ook van de loonlijst gooien. En wat titel en eventuele CL inkomsten betreft : de prijzen worden uitgedeeld aan de aankomst
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:55
Heeft er ooit een boerke aan uw piemelke gezeten zonder uw toestemming?
Vind ik leuk
Brubru +906
dinsdag 13 februari 2018 om 16:59
Kurt als je van die 42 M (die zijn officieel en worden niet tegengesproken in de Waalse pers) de verkoopprijs van Tielemans aftrekt (laat ons zeggen netto 20m) dan zijn er nog 22 M schulden. Ben je zeker dat Kums ook niet na het afsluiten van de jaarrekening werd gekocht. Anders nog een 6M erbij.
We zullen zien wat volgend boekjaar brengt. In feite zou de winst dus al minstens 20M moeten bedragen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 17:02
het enige wat zulte doet is spelers gratis huren van andere en dan bleiten dat die huurspelers geen geheel vormen
Vind ik leuk
Brubru +906
dinsdag 13 februari 2018 om 17:20
Verband ???
Vind ik leuk
Boerken +3575
dinsdag 13 februari 2018 om 19:56
Kurt kent zijn dossiers he !
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:03
Gelukkig zijn hier nog anderl supporters met een visie want als die kurt de norm van de doorsnee andl supporter is dan zitten ze met een groot imago probleem
Vind ik leuk
Boerken +3575
dinsdag 13 februari 2018 om 19:57
Ze hebben dan ook geen fanscouts he.
Vind ik leuk
GBAU +1428
woensdag 14 februari 2018 om 07:32
Ik heb mij al een paar keer namens de beschaafde supporters van Anderlecht verontschuldigd voor onze Kurt, ik ga het niet elke dag blijven doen he :-)
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:11
Niet rood? Bordeaux dan? Nog ff en ze zitten aan champagne! Eindelijk na zolang wachten. En 't spitsen probleem is ook al opgelost sinds vorig weekend. Dendoncker vooraan vanaf nu, garantie 2 goals per match. Olé olé Coucke weeral op congé!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'De rode cijfers van Anderlecht zijn niet rood'