Gecombineerde elf: de beste spelers van Club en Anderlecht in één ploeg

Gecombineerde elf: de beste spelers van Club en Anderlecht in één ploeg

zondag 5 november 2017 om 12:00

Club Brugge en Anderlecht staan zondag tegenover elkaar in de Jupiler Pro League. Dé twee grote titelkandidaten van dit seizoen kunnen rekenen op heel wat sterke spelers. Maar wat zou nu de best gecombineerde elf zijn?

Doelman
Beide clubs sukkelen dit seizoen met hun doelmannen. Hein Vanhaezebrouck moet nog kiezen tussen Matz Sels en Frank Boeckx, terwijl Ivan Leko met een doelmannencrisis zit.

Wij kiezen dan toch voor Boeckx. De doelman liet dit seizoen al goede dingen zien en kon zich zelfs na zijn blessure terug in doel knokken. Met zijn goede voeten kan hij onze defensie ook uit de nood helpen en het spel snel op gang brengen.

Centrale verdedigers
Achterin kampt men bij paars-wit momenteel met blessures. Club Brugge kan rekenen op een sterk presterende Brandon Mechele, toch krijgt Kara Mbodji de voorkeur. De Senegalees lijkt na dit seizoen klaar voor een stap hogerop.

Datzelfde kan gezegd worden van Stefano Denswil, die incontournable is bij de Bruggelingen. Rechts centraal kiezen we voor Uros Spajic, die zich vorig seizoen ontpopte als een sterkhouder in de paars-witte defensie.

Rechtsachter
Op rechts kan Anderlecht niet rekenen op Andy Najar en moet het dus een beroep doen op Dennis Appiah. Die kon ons dit seizoen toch nog niet helemaal overtuigen. Bij Club speelde Dion Cools zijn concurrent Helibelton Palacios uit de basiself. Hij geniet het vertrouwen van Ivan Leko en lijkt zo stilaan klaar voor de definitieve doorbraak.

Linksachter
Anthony Limbombe is één van de grote revelaties bij Club Brugge dit seizoen. Hij kon al overtuigen met héél goede wedstrijden, maar heeft ook af en toe een minder moment. Henry Onyekuru kreeg onder Hein Vanhaezebrouck als aanvallende speler ook een plekje op die linksachter. Daar imponeert de Nigeriaan vooral met zijn rushes naar voren. Onze keuze valt dus op de nieuwe international van Anderlecht.

Centrale Middenvelders
Misschien wel de moeilijkste keuze van allemaal. Zowel Anderlecht als Club Brugge kunnen rekenen op een enorm sterk middenveld. We kiezen voor een iets defensievere opstelling, zodat de flanken vooral kunnen denken aan aanvallen.

De keuze valt daardoor op Leander Dendoncker, die met een rush naar voren ook kan verrassen, en Marvelous Nakamba, de grootste revelatie van dit seizoen bij Blauw-Zwart.

Aangezien we centraal op het middenveld ook iets defensiever voor de dag komen, kiezen we niet voor Hans Vanaken of Sofiane Hanni, maar wel voor Ruud Vormer. De Nederlander is de assistenkoning in de JPL en is onmisbaar bij Club. De nieuwe kapitein van Blauw-Zwart lijkt bezig aan zijn beste seizoen ooit. Ook hij kan, net zoals Dendoncker, verrassen met een rush naar voren maar is ook een werkpaard op het middenveld.

Spitsen
Voorin moeten we vooral kiezen uit zeer wisselvallige spitsen. Lukasz Teodorczyk heeft dit seizoen amper iets laten zien, waardoor we hem eigenlijk niet in de basis kunnen zetten. Club Brugge moet rekenen op de twee jonkies Wesley en Emmanuel Dennis.

Dennis begon als een raket aan het seizoen, maar sukkelt de laatste weken met zijn vorm. Toch spat het talent ervan af. Eens hij terug de goede vorm kan vinden, zal hij Club Brugge nog diensten bewijzen.

Hetzelfde kan gezegd worden van Wesley. Een iets zwaarder type, dat voorin duels moet uitvechten met de verdedigers van de tegenstrever. Af en toe iets over het randje. Toch is hij een belangrijke pion in het spel van Club Brugge en ook in onze gecombineerde elf.

Hoe ziet jouw gecombineerde elf eruit? Zet het in de comments!

Poll

Wie wint de topper tussen Anderlecht en Club Brugge?

(588 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 2 november 2017 om 11:12
Middenveld Nakamba - Vormer - Dendoncker? Serieus? Middenveld heeft te weinig diepgang.
Verdediging van Anderlecht als basis voor ideale 11? De verdediging van Anderlecht is een zeef.
Wesley - Dennis in de spits? Twee spelers die de vorige speeldag geen bal goed raakten?

Boeckx - Kara - Denswil - Mechele - Limbombe - Dendoncker - Nakamba - Vanaken - Vormer - Onyekuru - SPITS
[Reactie gewijzigd op donderdag 2 november 2017 om 11:16]
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 11:14
Horvath - Denswil - Kara - Mechele - Limbombe - Cools- Nakamba - Vormer - Vanaken - Dennis - Wesley
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 11:14
Ik zou er misschien Vanaken inzetten in plaats van Vormer. Maar die kan je er ook niet uithalen natuurlijk. Vormer ipv Dendoncker dan! Lekker ploegje zo!
Vind ik leuk
focuske +127
donderdag 2 november 2017 om 11:15
Mechele verdient eigenlijk ook wel plaats ma Kara is ook goed
Vind ik leuk
freeman +3520
donderdag 2 november 2017 om 11:16
Bij deze ploegopstelling weten ze nu ook bij Club WIE er nog moet bijgekocht worden !
Vind ik leuk
AzEz86 +2886
donderdag 2 november 2017 om 11:26
Haha, duidelijk dat er heel veel Club-supporters zitten tussen bovenstaande reacties!
Vind ik leuk
freeman +3520
donderdag 2 november 2017 om 11:33
Toch niet ZO onlogisch ? Zijn er toch het meest ! Gewoonweg eens het aantal abonnementen bij Club onder ogen nemen , zal je al heel vlug een en ander duidelijk maken !!!!
Vind ik leuk
Toca +9778
donderdag 2 november 2017 om 11:45
Braaf zijn nu he freeman :-)
Vind ik leuk
freeman +3520
zondag 5 november 2017 om 12:21
Heb je mij al eens weten stout zijn ? Waren ze maar allemaal zo lief ..... ha ha lol !
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 11:31
Ah ziehier een min of meer beschaafde Anderlecht-Brugge topic.
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 11:40
neem er akte van, mijn beste Lord. dit is een unicum.
nu we dit gehad hebben zijn we waarschijnlijk weer goed voor de komende, wat, 37 jaar?
Vind ik leuk
Garland +2787
donderdag 2 november 2017 om 11:42
Het kan en het moet vaker.
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 12:47
Ge denkt toch zeker niet dat ik een ploeg met boerkes in een goddelijk Anderlecht-tenue wil zien verschijnen of enkele van onze parels in dat lelijk gestreept shirt...geen denken aan!
Voila Jan, ik heb weer voor het nodige evenwicht gezorgd...
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 13:02
waarvoor dank, beste Zetterberg. ik begon me al zorgen te maken...
Vind ik leuk
AzEz86 +2886
donderdag 2 november 2017 om 11:41
In doel is The Tank idd de meest valabele optie (Horvath heeft te veel steken laten vallen op korte tijd).
Verdediging lijkt mij idd de beste samenstelling die mogelijk is.
Middenveld zou ik persoonlijk Trebel er zeker insteken (een echte pitbull)
ik zou eerder gaan voor:
Boeckx
Spajic-Kara-Denswil
Cools-Dendoncker-Trebel-Vormer-Onyekuru
Harbaoui-Dennis
Dit lijkt mij een veel logischer opstelling, Vormer zou ik dan iets hoger op het middenveld uitspelen met Dendoncker en Trebel als recupereerders.
Harbaoui is mss niet de evidenste keuze maar wel de enige spits van beide ploegen die de goal nog weet staan (en ik vind Wesley te agressief in zijn spel), Dennis is lekker bewegelijk rond een spits als Harbaoui.
Nakamba valt nu wel ten onrechte uit de ploeg natuurlijk :s
[Reactie gewijzigd op donderdag 2 november 2017 om 11:44]
Vind ik leuk
Garland +2787
donderdag 2 november 2017 om 11:43
Op het middenveld had ik toch liever een Vanaken en Trebel gezien, maar ja wat doe je dan met Dendoncker en Vormer? Die laatste moet er sowieso in.
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 11:55
Onyekuru linksachter?
Vind ik leuk
AzEz86 +2886
donderdag 2 november 2017 om 12:20
in deze opstelling zou hij niet echt linksachter zijn, maar eerder linksmidden en de hele linkerflank moeten afdweilen
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 12:55
Maak maar lijstjes zoveel je wil van jullie kut spelertjes, op de freethiel loopt de gouden schoen rond!
Vind ik leuk
sdm +136
donderdag 2 november 2017 om 13:11
Mooie inbreng. Je lijkt een echte meerwaarde voor het forum. Gelukkig zullen we je later op het seizoen naar alle waarschijnlijkheid niet meer horen.
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 13:13
We zullen mekaar klappen na het seizoen ja, is zien hoeveel poen jullie gaan overhebben voor dieje overroepen Kums te vervangen!
Vind ik leuk
sdm +136
donderdag 2 november 2017 om 13:42
Ik zou zeer tevreden zijn als ze in Brussel geen geld meer hebben om een gefaalde Kums te vervangen, ben dan ook voor Club.

Heb het gewoon niet zo voor mensen met "het syndroom van Gent", die deden (ik wil niet veralgemenen maar het was wel opvallend) ook constant zo'n praatjes toen het goed ging, hoorde je nergens al de jaren voordien en hoor je nu ook nog zelden.
Vind ik leuk
Toca +9778
donderdag 2 november 2017 om 13:18
Ik denk dat meneer gathaar nog niet weet dat je geen mauve bent ;-)
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 13:56
Je bedoelt Thelin?
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 14:29
Morioka natuurlijk!
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 13:24
vormer en trebel op middenveld, da zou pas vonken geven
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 13:30
Je ziet onyekuru op die foto gewoon denken 'Use the force...'
Vind ik leuk
AzEz86 +2886
donderdag 2 november 2017 om 13:48
Zalig! :-)
Vind ik leuk
VeeDeeVee +2009
donderdag 2 november 2017 om 13:51
Wesley? Nooit! Vanaken hoort sowieso ook in dit elftal.
Vind ik leuk
Boktor +378
donderdag 2 november 2017 om 16:09
Den Doncker, Kara ???
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 22:39
Boeckx
Poulain mechele denswil
Vormer nakamba
Cools vanaken Dennis
Diaby vossen.

Beste ploeg oewet!
Vind ik leuk
vrijdag 3 november 2017 om 15:26
aangezien brugge het dit seizoen al zeer duidelijk veel beter heeft gedaan dan anderlecht, moeten er zeker meer spelers van brugge instaan dan van anderlecht, lijkt mij zeer logisch te zijn en die dit zeker als een gegronde reden staaft
Vind ik leuk
woensdag 8 november 2017 om 11:38
waarom dat dat als vrij normaal beschouwd wordt dat dendoncker daar in staat, laat mij toch zeer grote vragen stellen

hij is dit seizoen absoluut nog niet goed geweest, laat staan of hij zelfs al gemiddeld is geweest dit seizoen

kan voor zijn huidige seizoen absoluut geen plaats rechtvaardigen, nakamba en trebel zijn beiden al stukken beter geweest, alsook vormer die ook die positie kan spelen, dus er zijn al 3 man die voor hem moeten komen voor 1 en mogelijk 2 plaatsen (is dus zelfs nog de 1e back up niet waard)

het seizoen is bijlange na nog niet gedaan en hij kan zich wel nog herpakken (hoeft natuurlijk helemaal niet), maar zou in zijn geval wel nodig zijn
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gecombineerde elf: de beste spelers van Club en Anderlecht in één ploeg