Wansmakelijk: Clubfan teistert jong Cercle-gezin met vandalisme

Wansmakelijk: Clubfan teistert jong Cercle-gezin met vandalisme

donderdag 2 november 2017 om 10:04

De ploegen mogen dan wel niet meer in dezelfde afdeling spelen, de rivaliteit tussen Club Brugge en Cercle Brugge heerst nog steeds. Dat ondervond een jong gezin uit Torhout dinsdagnacht.

Een vandaal, meer dan waarschijnlijk supporter van Club Brugge, heeft de woning en de auto van een jong gezin in Torhout voor de tweede keer beklad. Het gezin wordt geviseerd omdat ze supporter zijn van Cercle Brugge. "Vier jaar geleden lag in onze auto, die voor de deur stond, een vlag van Cercle", legt het koppel uit in Het Laatste Nieuws.

"Op een ochtend was die met blauwe verf beklad, net als onze gevel en brievenbus. Begin dit jaar kochten we een gloednieuwe Volkswagen Caddy, waar we bewust geen vlag in legden. Maar blijkbaar kent de vandaal ons nog, want hij schreef in grote blauwe letters 'club' op de motorkap én hij bekladde opnieuw onze gevel. Zelfs onze ramen en arduinen dorpels kregen blauwe verf mee. We hebben echt het raden naar wie ons daarom viseert."

Het koppel heeft alvast besloten om klacht neer te leggen bij de politie.

Plaats een reactie

donderdag 2 november 2017 om 10:12
Brugge sucks op zijn pik tatoeëren en fotos er van op Club forum plaatsen.
Vind ik leuk
Toca +9639
donderdag 2 november 2017 om 10:12
Man man.. toch maar triest dat ge u daar mee bezig houdt
Vind ik leuk
SD +2128
donderdag 2 november 2017 om 10:12
Het is dus inderdaad waar dat men in het voetbal het hoogst aantal idioten per vierkante meter telt.
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 10:16
Beste vandalist,

Mag ik je vriendelijk twee vragen stellen?
Het eerste wat ik me afvraag is waarom je dit doet. Ik ben oprecht nieuwsgierig naar je motivatie. Uit hartgrondige haat tegenover alles wat groen-zwart is? Ik hoop eerlijk gezegd van niet, dat zou maar een triestige bedoening zijn. Omdat je denkt dat je hiermee hoge ogen zal scoren bij de blauwzwarte aanhang? Laat me die hoop meteen de kop in drukken: ondanks wat de meeste media beweren kan het overgrote deel van Club- en Cerclesupporters best wel door één deur hoor. Wij, die ons als FCB supporter zo vaak trots voelen omdat we als enige club in België gemiddeld zo'n 26.000 supporters bij thuiswedstrijden krijgen, hebben meestal niet echt zo'n wrevel met Cercle. Toch niet op de manier die jij nu toont. Voor de lol dan? Ja, inderdaad. Wat jij doet is écht lollig. Al je vrienden komen vast niet meer bij van het lachen. Doe vooral zo verder, en die paar vrienden, al dan niet imaginair, die je nu nog hebt zullen ook zienderogen verminderen. Dus stel jezelf alsjeblieft die vraag: waarom in godsnaam doe je zo'n zaken? Indien je echt vind dat je met recht en rede in je schoenen staat, luister ik graag naar je uitleg. Maar ik heb er sterk m'n twijfels bij of die er zal komen.

Het tweede dat ik graag van je wil vragen is, dat wat de reden ook is waarom je doet wat je gedaan hebt, van daarmee te stoppen. Zoals eerder vermeld: de blauwzwarte familie is groter dan enkel jijzelf. En door egoïstisch als je bent dergelijke acties te blijven ondernemen, geef je deze hele familie een verschrikkelijk slechte naam. Het mag je dan misschien ontgaan zijn, maar supporters van Club hebben door de band niet echt een geweldige naam in de rest van het laten. De meeste supporters van andere clubs haten ons, net door acties zoals die van jou.
Als je dus het beste voor hebt met club, ben je best welkom om te blijven supporteren voor blauw zwart. Maar als je in de toekomst nog van plan bent dergelijke acties te ondernemen, nodig ik je vriendelijk uit een andere club te zoeken om voor te supporteren. Ga iemand anders een slechte naam bezorgen.

Weet je, het gaat hier om een jong gezin. Je moet al écht laag gevallen zijn om die mensen lastig te vallen. Dat wou ik je toch even zeggen.
Ik hoop dat, mocht je dit ooit lezen, eens goed over mijn woorden nadenkt. Wie weet wordt je er zelf een beter mens van.

Vriendelijke groet,
Met-de-pet, J.
Vind ik leuk
freeman +3485
donderdag 2 november 2017 om 10:38
Hij doet er dan ook best aan zo vlug mogelijk de " warme- Club- familie " te verlaten ! Hopelijk wordt hij vooralsnog heel snel gevonden !
Vind ik leuk
sdm +136
donderdag 2 november 2017 om 10:29
En dit zijn ze dan, de Club-fans die al de andere een slechte naam geven. Fucking idioot
Vind ik leuk
freeman +3485
donderdag 2 november 2017 om 17:10
Zo'n vandalen zijn absoluut GEEN CLUB-FANS !
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 10:39
Iemand die zoiets doet is geen échte Club Brugge fan.#nodoubt

Deze vernieler misbruikt de naam Club Brugge voor puur vandalisme.
99,999999999999999% van àlle blauw-zwarte supporters veroordelen deze actie voor 100%.

De vernieler brengt zijn (?) Club in diskrediet. #dwaas
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 11:56
One's Boer...Always Boer...!!!
Vind ik leuk
freeman +3485
donderdag 2 november 2017 om 17:12
" Echte " boeren doen zoiets al helemaal niet ! Ga liever dat soortje beter gaan zoeken in andere kontreien !
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 13:04
Tjah boereverstand
Vind ik leuk
VeeDeeVee +1877
donderdag 2 november 2017 om 13:54
Zielig! Welke Club-supporters maakt zich trouwens druk om die van Cercle? Bizar.
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 14:47
"de rivaliteit tussen Club Brugge en Cercle Brugge heerst nog steeds" Omdat 1 fan van de 80.000 fans een marginaal is die iemand getarget heeft die toevallig cercle fan is? De reden is niet omdat hij Cercle fan is, er zijn veel ergere redenen die wij niet kennen, die 2 kennen elkaar al zeer lang. Omdat er 1 zo'n raar geval is, heerst de rivaliteit nog tussen club en e 2e klasse ploeg? Weirdo voetbalprimeur. En omdat 1 van de 400 non-successosupporters van RSCA een fascist is, is iedereen een fascist en kan je even goed als krantentitel gebruiken: "Nazisisme heerst nog steeds bij RSCA"... Lmao
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 14:58
Allemaal randdebielen die Club "fans"
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 15:25
Ofwel ken je die gast dan die dit gedaan heeft, want je weet blijkbaar meer!?!
En welke andere redenen dit ook mogen zijn, dit bewijst dat erheen verstand in zit!
Aangezien blauwe verf en opschrift club denk ik dat het een blauw zwarte is en geen mauve, want waarom je hier Anderlecht in noemt is mij een raadsel!
Mss deel je het iq van de hier genoemde persoon in het artikel als je er meer van weet!!
Vind ik leuk
Boktor +360
donderdag 2 november 2017 om 16:14
Kent de redactie dan de dader. Aan hun arteikel te zien wel. Het is een Clubsupporter beweren zij, maarkan het evengoed geen misnoegde Cercle supporter of anderlechtsupporter zijn of gewoon iemand anders die de naam van Club gebruikt om zo twee vliegen in één klap te slaan. Deze feiten zijn hoogst laakbaar en hopelijk wordt de dader(s) gevat en wordt de geleden schade vergoed.
Vind ik leuk
donderdag 2 november 2017 om 16:30
Past volledig in de mentaliteit van een Club supporter!
Laag niveau.
Vind ik leuk
sdm +136
donderdag 2 november 2017 om 17:27
Ale ale ale, tis dan goed he Mark Ceenaeme
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Wansmakelijk: Clubfan teistert jong Cercle-gezin met vandalisme