Svilar doet Casillas vergeten, maar is niet meer gewenst bij de Belgische U19

Svilar doet Casillas vergeten, maar is niet meer gewenst bij de Belgische U19

dinsdag 17 oktober 2017 om 06:30

Woensdagavond ontvangt Benfinca Manchester United in de Champions League. Bij de thuisploeg zal Mile Svilar onder de lat staan. De doelman maakt momenteel furore in Portugal, maar heeft het tegelijkertijd verkorven in ons land.

Dat Svilar niet al te veel vrienden meer heeft bij Anderlecht, weet iedereen ondertussen al een tijdje. De manier waarop hij zijn transfer naar Benfica versierde, viel in Brussel heel slecht. Hij kwam bijvoorbeeld niet meer opdagen voor trainingen. De acties van Svilar schoten in het verkeerde keelgat bij Gert Verheyen.

Verheyen is momenteel de bondscoach van de nationale U19. Hij roept Svilar niet meer op. "Ik heb geen zin iemand te selecteren die dan afhaakt zodat er een vervanger moet worden opgeroepen. Ik heb hem zonder overdrijven tien keer gebeld en twee keer iets achtergelaten op zijn antwoordapparaat. Nooit heeft hij gereageerd. Dan trek ik mijn conclusies", aldus Verheyen in Sportwereld.

Record van Casillas
Indien Svilar woensdag effectief start tegen Manchester United is hij amper 18 jaar en 57 dagen oud. Hij wordt daarmee de jongste doelman in de Champions League. Momenteel is Iker Casillas de recordhouder. In 1999 was de debutant bij Real Madrid 18 jaar en 117 dagen oud.

Poll

Gaat Svilar een wereldkeeper worden?

(1334 stemmen)

Plaats een reactie

AzEz86 +2710
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:13
De U19 is te min voor meneer, hij zal enkel nog willen uitkomen voor ons land als hij 1e keeper word van de Rode duivels. En anders zal hij wel voor een ander land kiezen...
Als je op u 18 jaar al zo veel pretentie hebt en al denkt dat je het licht hebt uitgevonden dan is er toch echt iets mis hoor.
Vind ik leuk
Prpldynmt +2259
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:13
Een rotmentaliteit tot en met en zal daarom ook nooit de top halen. Spijtig, want talent heeft hij wel.
Vind ik leuk
Toca +7896
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:18
Papa zal gezegd hebben niet opnemen jonge... jij bent te goed voor de beloften.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 07:18]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:18
Tijd zal het uitwijzen
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:45
Het is wel jammer natuurlijk. Mille heeft zonder twijfel veel talent. Nu nog de juiste mentaliteit kweken en de toekomst onder de lat is verzekerd. Of het nu bij de rode duivels is of ergens anders, hij zal toch anders met coaches en bestuur moeten leren omgaan.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:22
Als ik ratko was, zou ik dreigementen beginnen sturen naar Real, Man U en Bayern. Als die clubs hem niet ogenblikkelijk een miljardencontract aanbieden, speelkansen in de eerste ploeg én het statuut van kapitein, dan stopt hij met keepen.

Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:49
Die snotneus is maar pas 18 en hij denkt al dat hij het gemaakt heeft. Voor mijn part moet die later niet eens bij het nationale elftal opgeroepen worden, hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:17
Al bij al spijtige zaak voor Anderlecht. Van (mogelijk) kapitaalverlies gesproken !
Merci Weiler !!! (die weigerde van hem een kans te geven).
Vind ik leuk
GBAU +831
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:09
Hier ben ik niet mee akkoord...
Ik denk dat Anderlecht misschien zelfs geld bespaard heeft.
Dit verhaal toont juist aan dat Anderlecht groot gelijk had om hem te verkopen. Zo'n speler (of tenminste een speler met zijn 'aanhang') is niets minder dan een kankergezwel binnen een spelersgroep/club.
Vind ik leuk
dakcota +1643
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:05
wat een gezever is dit? dit rotjong is verwent tot en met, denkt dat hij neuer of courtois is maar dan met een rotmentaliteit. hij mag wegrotten in portugal en HOPELIJK kiest hij voor een ander land dan belgie. We hebben zo'n rotjong niet nodig. Weg ermee
Vind ik leuk
Drekovic +3373
woensdag 18 oktober 2017 om 00:44
Waar zijn die Anderlechtsupporters die iedereen hebben veroordeeld en in het bijzonder Herman Van Holsbeeck om de enige terechte beslissing te nemen en op termijn misschien veel geld te verliezen door dit kankergezwel zo snel mogelijk uit de club te verwijderen. Een welgemeende sorry zou hier wel op zijn plaats zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Svilar doet Casillas vergeten, maar is niet meer gewenst bij de Belgische U19