We betalen Bailly al een maand om te vermageren

"We betalen Bailly al een maand om te vermageren"

dinsdag 15 augustus 2017 om 09:51

Logan Bailly is één van de meest verrassende zomertransfers van Moeskroen. Logan Bailly ontbond zijn contract bij Celtic om een flinke stap terug te zetten. Mircea Rednic viel wel achterover toen hij Bailly zag.

Sport/Voetbalmagazine ging Bailly interviewen, maar kwam eerst coach Rednic tegen. "Toen hij hier toekwam, dacht ik: putain, dat is niet mogelijk. Aan het woord is Mircea Rednic, trainer van Excel Mouscron. Hij woog twaalf kilo te veel, waarvan hij er ondertussen al tien kwijt is. Je kan een beetje bijkomen tijdens de vakantie, maar twaalf kilo? De club betaalt Logan Bailly al een maand om te vermageren, dat is niet normaal, besluit de Roemeen, waarna hij in zijn Bentley stapt en vertrekt."

Bailly zelf is zich echter van geen kwaad bewust. "Ik kom nu eenmaal gemakkelijk bij, maar ik verlies ook gemakkelijk gewicht. Toen ik terugkeerde naar België nam ik vakantie en heb ik genoten van het leven. Ik bleef wat sporten - een beetje joggen om de twee dagen - maar dat is uiteraard niet hetzelfde als dagelijks trainen bij een topclub."

Een ideaal competitiegewicht bestaat niet voor de ex-Rode Duivel. "Het hangt ervan af hoe ik mij voel. Een goed gewicht voor mij is niet 60 of 70 kilo, maar ook geen 100. Laat ons zeggen tussen de 87 en de 91. Je kan 90 kilogram wegen in spieren, maar ook 88 in vet. Een goed gewicht hangt af van persoon tot persoon, van je lichaamsbouw."

Plaats een reactie

geertvdd +1039
dinsdag 15 augustus 2017 om 10:21
En dat is dan een professioneel sportman. Tja...
Vind ik leuk
dinsdag 15 augustus 2017 om 10:57
Ja iedere voetballer heeft dat kijk eden hazard soms eens hoe je zen buikje in zn schirt ziet of tom de sutter nu ruud vormer begin vorig jaar gedoz euhm iniesta tijd van tijd higuain kevin debruyne vorig jaar in zn mindere periode conclusie ...
Vind ik leuk
geertvdd +1039
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:52
Conclusie is dan misschien dat de best betalende sport op onze planeet misschien de minst serieuze atleten onder haar vleugels heeft?
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 augustus 2017 om 09:28]
Vind ik leuk
woensdag 16 augustus 2017 om 11:54
Voetbal is heus niet de best betalende sport in de wereld hoor...
Vind ik leuk
geertvdd +1039
woensdag 16 augustus 2017 om 13:53
Tot een jaar of 2 geleden wel. Sinds het gedeeltelijk wegvallen van het loonplafond in de NBA staan ze op 2 wanneer je enkel naar de toplonen kijkt maar veruit bovenaan wanneer je kijkt naar het aantal sportmiljonairs.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:31
De top tien:

1. Floyd Mayweather (VS/boksen) 300 miljoen dollar

2. Manny Pacquiao (Fil/boksen) 160

3. Cristiano Ronaldo (Por/voetbal) 79,6

4. Lionel Messi (Arg/voetbal) 73,8

5. Roger Federer (Zwi/tennis) 67

6. LeBron James (VS/basket) 64,8

7. Kevin Durant (VS/basket) 54,1

8. Phil Michelson (VS/golf) 50,8

9. Tiger Woods (VS/golf) 50,6

10. Kobe Bryant (VS/basket) 49,5

2 voetballers in top tien vorig jaar... Gaj e naar 2 jaar geleden kijken: stonden ook enkel messi en cristiano ronaldo in uw lijst dus klopt ook niet dan... Valt veel meer geld te verdienen met F1, boksen, baseball, basketball , golf... en ga zo maar door... Niet opgenomen zijn de sponsordeals natuurlijk
Vind ik leuk
geertvdd +1039