Club Brugge belachelijk gemaakt: 'Schijt aan wat de supporters willen'

Club Brugge belachelijk gemaakt: 'Schijt aan wat de supporters willen'

29-06-2019 07:45 Laatste update: 08:56
22

Club Brugge stelde deze week zijn nieuwe uitshirt voor. De reacties op de bordeaux outfit zijn gemengd, maar columnist Nico Dijkshoorn van Het Nieuwsblad is duidelijk tegen en is ook geen fan van sponsor Unibet.

'Het nieuwe uitshirt van Brugge is bijna zeker goed­gekeurd door een man die al sinds 1973 de verkeerde schoenen en sokken draagt', aldus de Nederlander. 'Slechtgeklede bestuurders zijn overgevoelig voor dom marketinggelul. Dat is duidelijk te lezen in de uitleg van het bordeaux-rode shirt.'

Ook de nieuwe sponsor valt niet in de smaak. 'De echte harde pijn zit hem vooral in de reeks letters op de borst. UNIBET. Nu dit kan is verder alles mogelijk. ­Anderlecht met reclame voor fiscale hulp op de borst. AA Gent met de naam van het nieuwe boek van Herman Brusselmans op de borst: Hoeren neuken lekkerder. Club Brugge verricht pionierswerk en heeft op een bijna autistische wijze schijt aan wat de reguliere supporter wil. Dit is allemaal, niet eens heel subtiel, in het shirt verwerkt.'

Paupers en proleten
Dijkshoorn vindt de uitleg bij het shirt duidelijk maar niets. 'Dit is hoe ik het uitshirt van Brugge zou uitleggen als ik zelf in het bestuur zat: "Dit nieuwe shirt zegt zo ongenuanceerd mogelijk dat wij onze achterban niet se­rieus nemen en dat klopt. Wij zijn op zoek naar een nieuwe achterban. Het moet minder volks. Wij zullen in de rust alleen nog sushi verkopen. Geen Germaanse worst meer bij Brugge. Club Brugge zoekt zijn supporters voortaan op de verslaafdenmarkt. Wij als club zullen niet rusten voordat alle jonge Belgen 40.000 euro schuld hebben als ze 24 jaar oud zijn."'