Remonte RSCA de verdienste van Fred Rutten? Didillon: Dat vind ik te simpel

Remonte RSCA de verdienste van Fred Rutten? Didillon: "Dat vind ik te simpel"

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 13:12ma 25-03-2019 om 13:12

Nu de interlandbreak erop zit kan er terug op het competitievoetbal gefocust worden. Bij Anderlecht kijken ze reikhalzend uit naar Play-Off 1.

Thomas Didillon gelooft zelfs nog in de titel. "Waarom niet? Er zijn nog dertig punten te verdienen. Sinds de komst van Fred Rutten voetballen we een pak efficiënter. Het zijn nu de punten die tellen, niet het mooie voetbal", vertelt Didillon tegenover Het Nieuwsblad.

Toch wil Didillon niet alle pluimen op de hoed van Fred Rutten steken. "Als je in de laatste zes wedstrijden even vaak de nul houdt als in de 24 daarvoor, is het volgens mij wel duidelijk dat we sterker geworden zijn. Toch vind ik het te simpel om te zeggen dat dat de verdienste van de coach is. Volgens mij heeft de zege op Antwerp simpelweg voor een déclic gezorgd", aldus Didillon.

Plaats een reactie

Wim1966 +2169
maandag 25 maart 2019 om 13:16
Er zijn nog altijd simpele zielen die gaan beweren dat het behalen van PO1 vooral te danken is aan Hein.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:20
Beste Wim,Didillon een simpele ziel,nee toch,er zijn ploegen waar ze dromen van zo een doelman.
Vind ik leuk
Wim1966 +2169
maandag 25 maart 2019 om 13:34
Jean-Marie was ook een supertalent maar volgens mij toch ook geen intellectueel hoogstandje.
Het één heeft niets met het andere te zien, Netje.
Als hij niet doorheeft dat de defensieve organisatie er gekomen is na tussenkomst van Rutten, dan is dat geen probleem. Hij moet enkel de ballen uit zijn net houden.
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 25 maart 2019 om 13:50
hier sla je de bal toch mis....
didi is wel degelijk intelligent...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 17:05]
Vind ik leuk
Wim1966 +2169
maandag 25 maart 2019 om 14:08
Dan heeft zijn uitspraak een dubbele bodem die ik niet ken.
Beweren dat de organisatie er niet gekomen is na ingrepen van Rutten, daarmee slaat hij de bal alvast ook mis. Of hij besefte niet dat er voordien geen goeie defensieve organisatie stond.
Vind ik leuk
K1908 +2991
maandag 25 maart 2019 om 14:15
Hij zegt niet dat het dankzij is, maar hij zegt ook nergens dat het ondanks is. Het is niet altijd zo zwart-wit. Ik ken hem niet genoeg om mij er met zekerheid over uit te spreken, maar zijn 'schoolcarriere' en de interviews die ik al zag, zijn geen blijk van een dommerik..
Vind ik leuk
Wim1966 +2169
maandag 25 maart 2019 om 14:30
Even voor alle duidelijkheid wil ik wel stellen dat mijn eerste statement niet meteen naar Didillon gericht was maar eerder een algemeen statement gericht naar de pro-Hein campagne dat hier gevoerd werd.
Na de eerste reactie werd er wel op de persoon gespeeld maar nog steeds heb ik hem niet als dommerik bestempeld. Alleen zijn uitspraak waar hij Rutten zijn pluimen afneemt vind ik ongepast en geheel onterecht. Het is voor mij wel degelijk zo simpel dat de verandering er door Rutten is gekomen.
Vind ik leuk
K1908 +2991
maandag 25 maart 2019 om 14:46
En ik zeg dat je nog eens moet lezen. hij heeft zijn coach helemaal niet afgebrand, enkel gezegd dat het aan meer ligt dan alleen dat ;-)
Vind ik leuk
Wim1966 +2169
maandag 25 maart 2019 om 14:56
En ik zeg dat ik goed lees en hij brandt zijn coach niet af (lees ook maar opnieuw). Hij minimaliseert zijn bijdrage:
"Toch vind ik het te simpel om te zeggen dat dat de verdienste van de coach is."
Daar gaat het mij om. Het is inderdaad zo simpel en enkel de verdienste van de coach.
Vind ik leuk
Gheintje +268
maandag 25 maart 2019 om 14:50
Dus we mogen campagne voeren voor rutten, maar niet voor vankonijnenbroek?
Vind ik leuk
Wim1966 +2169
maandag 25 maart 2019 om 14:58
Er moet geen campagne gevoerd worden. Niet pro en ook niet contra.
Laat de resultaten spreken.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:17
Eindelijk een glasheldere analyse.
Vind ik leuk
j.caesar +1900
maandag 25 maart 2019 om 15:37
Spijtig dat het simplistisch verbond niet meer bestaat; hij zou er erelid van worden.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:54
En jij bent er voorzitter van?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws