Veel lof voor Anderlecht-jongens: Die hebben dat goed tot zeer goed gedaan

Veel lof voor Anderlecht-jongens: "Die hebben dat goed tot zeer goed gedaan"

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 15:38vr 22-03-2019 om 15:38

De Rode Duivels hebben gisteren hun eerste wedstrijd in de EK-voorronde met een overwinning afgesloten. Rusland was een maatje te klein en ging met 3-1 onderuit in het Koning Boudewijnstadion.

Peter Vandenbempt verzorgde het radiocommentaar bij de wedstrijd en zag twee jeugdproducten van RSC Anderlecht uitblinken. "België, zonder een aantal belangrijke spelers met heel veel ervaring op het allerhoogste niveau en zonder een aantal automatismen, heeft het gisteren ook als ploeg goed genoeg gedaan", vertelt Vandenbempt in zijn analyse bij Sporza

"Als je kijkt naar de vervangers, dan hebben die dat goed tot zeer goed gedaan. Dat centrale middenveld met Leander Dendoncker en Youri Tielemans: je zou kunnen zeggen dat Dendoncker een onopvallende prestatie leverde, maar hij heeft heel hard gewerkt, heeft heel veel ballen gerecupereerd en zijn positiespel was prima. Dus goed in de schaduw.

 "Tielemans speelde opvallender, omdat hij heel aanwezig was. Ondanks zijn 21 straalt hij toch al maturiteit en volwassenheid uit, neemt hij initiatief en vraagt hij ballen. Ik vond hem ook sterk in de recuperatie. Dus goeie prestatie met veel presence van hem. Als je dan toch zachtjes aan moet nadenken over de aflossing van de wacht na deze gouden generatie, dan lijkt het op die positie bijzonder veelbelovend voor België met deze Youri Tielemans", besluit Vandenbempt.

Plaats een reactie

K1908 +3005
vrijdag 22 maart 2019 om 15:45
Helemaal juist, al weten we dat allemaal al lang, op enkele zuurpruimen na.. :-)
Vind ik leuk
camargue +6612
vrijdag 22 maart 2019 om 16:08
klopt allemaal wel, maar die Russen stelden nu toch echt niks voor hé :)
Vind ik leuk
K1908 +3005
maandag 25 maart 2019 om 09:06
Er zijn er weinigen die nog iets voorstellen als ze voor de Duivels komen te staan...
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 16:25
Helemaal juist, alleen zijn het geen Anderlecht-jongens meer he :)
Vind ik leuk
AzEz86 +7532
vrijdag 22 maart 2019 om 17:02
Zij blijven sportingboys tot in de eeuwigheid! ;-)
Vind ik leuk
K1908 +3005
maandag 25 maart 2019 om 12:16
Zeker Tielemans, die zijn voorliefde al verschillende keren uitsprak, blijft een sportingboy! :-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:30
Dendocker lijkt de "oude" Witsel enkel maar laterale of achterwaartse passen. Dus te licht voor deze generatie, blijft beter in Wolverhampton om nog veel te leren. De nationale ploeg is iets hoger dan dat Brussels en nu Engels ploegje qua
niveau waar hij nu eens mag meedoen!!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:09
Je bedoelt die engelse ploeg die zo waar 7de staat in de premier league. Die engelse ploeg die amper verliest van de top 6, dezelfde top 6 die heel hoge ogen gooien op internationaal niveau. Die engelse ploeg die dit seizoen in Londen nog niet verloren hebben, waar toch grote ploegen zitten. Die Engelse ploeg die zowel Manchester United en Liverpool uit de FA cup smeten? Ach man laat die Anti Anderlecht obsessie toch achterwegen, dat Leander het huidige niveau van Witsel niet haalt is een feit, hij is dan ook nog jong en speelt pas zijn eerste maanden in een hoog aangeschreven competitie. Ben er van overtuigd dat hij het niveau Witsel zal benaderen, zo niet overstijgen.
Vind ik leuk
FcRazor +1660
vrijdag 22 maart 2019 om 17:49
Inderdaad! Hoe oud is Dendoncker en hoe oud is Wistel.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:54
Bijna 24 en 30
Vind ik leuk
Freddyploiks +15343
vrijdag 22 maart 2019 om 18:02
Pientere Steffen, de jongen die niet weet dat een bal rond is.
Vind ik leuk
K1908 +3005
maandag 25 maart 2019 om 12:18
Een binnen- en een buitenkant, Freddy! :-)
Dan heeft hij ineens alle dimensies.. :-)
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
vrijdag 22 maart 2019 om 19:49
Ik kon het niet laten om te checken welke je favoriete club was...was ik even verbaasd te zien dat je een Bruggesupporter was!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 19:53]
Vind ik leuk
E.V +3073
vrijdag 22 maart 2019 om 20:57
Hahahahaha Steffen VDD (Van Den Domme?)...Zielig calimero'ke, als je niet weet waar je over spreekt ben je beter dat je zwijgt...Iedereen lacht zich een breuk met je anti RSCA gelul...lol
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
vrijdag 22 maart 2019 om 21:34
Wat voor zwakke reactie is dit weer. Ten eerste dat engels ploegske speelt hier los kampioen. Dat brussels ploegje heeft niks met de duivels te maken, en dendoncker is niet meer weg te denken uit de basis bij de Wolves. Hij mag keer mee doen, hahahah , kpl
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:41
Steffen Vdd moet presies nog veel boterhammetjes eten om hier mee te kunne op Vp.. Wat een zever kraam je uit vriend!! Dedoncker is mss een jaar of 8 jonger als witsel, ik heb et gevoel dat Tielemans en Dedoncker op de deze leeftijd verder staan als witsel toen, ik weet nog een jaar of 10 trug dat witsel en felaini echt wel zwak waren bij de nationale ploeg en mee ten onder ginge.. Dus dan doen de 2 (ex) anderlecht manne het heel goed vind ik.. Dus als je hier nog wat wilt zeggen doe et dan goed, anders zalt rap gedaan zijn vrees ik!!!
Vind ik leuk
K1908 +3005
maandag 25 maart 2019 om 12:21
Laten we niet vervallen in zijn nieveau. Witsel werd niet omringd zoals Tiele en Dendoncker dat wel worden...
Ik denk wel dat ze verder staan, maar je kan niet zeggen dat Witsel suckte destijds. Ik kon wel nog steeds niet over de tackle op Wasyl in die tijden...

Wat witsel en Fellaini voor de Belgen al hebben gedaan, kunnen ze nog lang niet voorleggen, maar de toekomst ziet er paarskleurig uit, eeuhm rooskleurig!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:44
Dien Steffen Vdd zal de volgende keer wel is nadenke voor em iets zegt schat ik 😂 😂 😂
Vind ik leuk
Geofpurple +7242