Genk bereidt zich al voor op leegloop: We zijn proactief aan het werken

Genk bereidt zich al voor op leegloop: "We zijn proactief aan het werken"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 10:30wo 20-03-2019 om 10:30

KRC Genk heeft een glansrijk seizoen achter de rug. Het begint als leider aan de Play-Offs en mag hopen op de titel. Die goede prestaties hebben ook voor heel wat buitenlandse interesse gezorgd.

Alejandro Pozuelo is al vertrokken bij Genk. Dat zal ook niet de laatste zijn. "We hebben de topschutter rondlopen, we hebben Leandro Trossard die international is, Sander Berge die van een extreem hoog niveau is", somt technisch directeur Dimitri De Condé op bij TV Limburg.

"Er zijn spelers die waar al heel hard naar gesolliciteerd is zoals Joakim Maehle", geeft hij aan. Al kan er nog veel veranderen. "Er zijn nog tien wedstrijden die het scenario kunnen veranderen. Het is nog iets te kort dag."

Toch beseft men bij Genk dat de kans groot is dat heel wat spelers vertrekken. Er wordt dus al gewerkt naar volgend seizoen toe. "We zijn wel al proactief aan het werken om ons inkomend te versterken", onthult De Condé.

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 11:40
Voet stijfhouden en volle pot vragen. Voor een trossard en Berge moet je toch mooie bedragen kunnen vangen?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:02
Wauw ,proactief.
Dat zal geen andere ploeg doen waarschijnlijk.
Vind ik leuk
THOR4ever +3424
woensdag 20 maart 2019 om 12:10
Is niet zo vanzelfsprekend als het lijkt. Lijstjes met namen hebben is niet voldoende. Genk heeft zich ook al eens flink moeten versterken in de winter omdat ze hun huiswerk in de zomer niet af hadden gekregen. Dit jaar was Anderlecht niet klaar en ook Gent heeft zich moeten versterken in de winter.
Vind ik leuk
Marcus_A +2235
woensdag 20 maart 2019 om 12:33
In tegenstelling tot een aantal andere ploegen is het bij Genk niet alleen woorden maar hebben ze ook een goed tracking record van daden
Vind ik leuk
freejazz +2644
woensdag 20 maart 2019 om 12:48
Niet van jou verwacht, Stefaan. Jij snapt toch wel goed wat Genk boven het hoofd hangt, veronderstel ik toch? Niet zomaar enkele spelers weg, maar echte leegloop.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:58
Dat is toch de tol van iedere ploeg die bovenaan meespeelt of een goed seizoen draait. Stvv zal dat onder vinden, WB vorige winter, Moeskroen binnen paar maanden enz. Wij staan ook aan het eind van een cyclus: een 4tal vast uit het elftal zie ik ook vertrekken.
Is toch niet nieuw. En iedere ploeg voorziet zoiets.
En volgens iedereens verklaringen worden dan nog geen hoge verwachtingen gesteld : bij ons en anderlecht moeten we 1 of 2 eindigen ongeacht de kern.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 14:00]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:07
Doen ze al zeker 10 jaar. Voor elk talent dat er in de voorbije jaren is vertrokken is er vaak een ander talent in de plaats gekomen. Kara weg, kabasele kwam, die ging en colleu kwam. Ndidi weg, berge kwam, benteke weg en samata lwam. Natuurlijk gaan er bepaalde spelers weg maar laat de conde en schoofs maar doen. Genk heeft al bewezen om de beste scouting van belgie te hebben zn bij de jeugd loopt er ook talent rond. -19, -18, -17,-16 staan 1ste dus toekomst is verzekerd.
Vind ik leuk
firedwarf +4206
woensdag 20 maart 2019 om 20:07
Ergens heb je gelijk maar het probleem is dat de 2de ploeg die genk nu heeft niet het niveau van de eerste ploeg haalt een samatta vervang je niet door ingvartssen of gano... Voor trossard laten ze zhegrova vertrekken... Voor maehle is er niet echt een vervanger als de norre op links moet blijven als doublure van Uronen...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:27
Akkoord maar degene die weggaan zullen vervangen worden door nieuwe aankopen. Alleen de vervanger van trossaerd zal niet aangekocht worden want dat is benson.
Vind ik leuk
firedwarf +4206
donderdag 21 maart 2019 om 18:15
Moet benson eerst nog WILLEN terugkomen... ZO ver zijn ze nog niet bij Genk... Clement heeft em eerst weggejaagd ten voordele van zijn gevreest aanvallers trio Gano Ingvartssen trossard :-) enkel trossard haalde niveau... De rest mag gerust vertrekken... Heb de indruk dat ze kwaliteit met benson en karelis hebben ingeruild voor 2 ideale schoonzonen met 2 linkse voeten namelijk gano en ingvartssen
Vind ik leuk