Belgische Voetbalbond reageert op de onrusten van de laatste weken

Belgische Voetbalbond reageert op de onrusten van de laatste weken

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 21:00ma 11-02-2019 om 21:00

De laatste weken waren er heel wat incidenten te bespeuren op de Belgische velden. De KBVB kwam maandag met een reactie.

Het gaat de laatste weken van kwaad naar erger met incidenten op en rond de Belgische voetbalvelden. Enkele weken was er al het vlaggenincident met Leandro Trossard op het veld van Sint-Truiden. Afgelopen weekend was in Brugge ook al een vlag de oorzaak van heel wat onrustigheden. En vorige week zong Christian Luyindama niet de liefste dingen over de supporters van RSC Anderlecht.

De Belgische Voetbalbond benadrukt dat fair-play voor hun essentieel is. "Zowel voor als na de wedstrijd. We zijn ermee bezig dit soort incident in te dijken door de reglementen te moderniseren. Het is bedoeling dat er sneller kan gereageerd worden op bepaalde zaken, al blijft een juiste beslissing treffen uiteraard het belangrijkste", vertelde woordvoerder Pierre Cornez bij Sporza.

Plaats een reactie

MoCa +690
maandag 11 februari 2019 om 21:08
Ze zijn ermee bezig !!! Hoelang zal dit duren ???
Vind ik leuk
AzEz86 +7548
maandag 11 februari 2019 om 21:47
Met de Oosterweelverbinding zijn ze ook bezig...
Vind ik leuk
MoCa +690
maandag 11 februari 2019 om 21:49
Ook onze bond ?;-)
Vind ik leuk
Paljaske +154
maandag 11 februari 2019 om 21:12
Binnen 20 jaar zijn ze nog bezig geloof me vrij
Vind ik leuk
Watcher +1106
maandag 11 februari 2019 om 21:15
daar ligt net het probleem, de juiste beslissingen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:21
Wat gaat de bond doen ;denk niet dat Verhaeghe die de touwtjes in handen heeft iets gaat ondernemen tegen zijn eigen Brugge en zijn waalse bondgenoot x
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:29
Wat zou Verhaeghe moeten doen tegen z'n club? Dacht dat cercle de kindertjes waren.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:54
Verhaeghe is nog altijd geen voorzitter maar ondervoorzitter
Vind ik leuk
TageMeister +9429
maandag 11 februari 2019 om 21:36
Vreemd da ze hier in september niet mee begonnen zijn...
Vind ik leuk
dolfke +16
maandag 11 februari 2019 om 21:53
haha ze zijn aan het werk eureka 15 jaar te laat met alles wat met voetbal heeft te maken knoeiers
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 00:27
Wanneer gaat deze voetbalbond eens wat sneller op de bal spelen. Besturen is vooruit zien, niet achter de feiten aanlopen maar anticiperen en moderniseren. Hoe kan dat met een Bond die bestuurd wordt door een voorzitter en een groot aantal bestuurders die diep bejaard zijn!?...Laat het gezegd zijn door een 60+er die vindt dat de toekomst aan de jeugd is. Laat alle bestuursorganen om te beginnen vernieuwen zodat ze representatief zijn voor de maatschappelijke context waarin zo’n voetbalbond functioneert? Alleen dan zal de polsslag van wat er leeft correct vertaald worden in beleid!
Vind ik leuk
Wim1966 +2179
dinsdag 12 februari 2019 om 02:29
Als je het aan de jeugd over laat mogen straks de lijnen niet meer gekalkt worden omwille van het milieu en moet iedereen met de fiets of te voet naar het stadion.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 02:31]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws