Club Brugge verliest en ziet Racing Genk nog verder uitlopen

Club Brugge verliest en ziet Racing Genk nog verder uitlopen

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 16:15zo 20-01-2019 om 16:15

Club Brugge heeft zijn tweede thuisnederlaag van het seizoen geleden. Het verloor van Sporting Charleroi met 0-1. Gabriele Angella was de held voor de bezoekers.

Club Brugge begon met een versterkt middenveld aan de wedstrijd, maar dat bracht weinig op. Het was Charleroi dat op het kwartier de eerste doelkans verzilverde. Verdediger Angella kon een hoekschop overhoeks binnenkoppen. Club moest reageren, maar speelde traag en ongeïnspireerd. Net voor rust viel er toch een kans uit de lucht. Mata werd perfect aangespeeld door Vanaken, maar van in de kleine rechthoek raakte hij nog de deklat.

In de tweede helft werd met Schrijvers nog een tweede spits gebracht. Vormer kreeg al snel de kans op 1-1, maar hij miste oog in oog met Penneteau. Even later zorgde Amrabat voor een hartverzakking met een waardeloze terugspeelbal. Osimhen werkte gelukkig voor Club Brugge slecht af. Club was niet in staat tot een slotoffensief, al raakte Schrijvers wel nog de paal. Verder dan dat kwam het niet meer.

Club Brugge heeft nu al liefst tien punten achterstand op titelconcurrent KRC Genk. Antwerp staat nu terug naast Club met 41 punten.

Plaats een reactie

Fcb for ever +4905
zondag 20 januari 2019 om 16:30
Proficiat aan de zebra’s
Slim gespeeld
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 16:31]
Vind ik leuk
TageMeister +9428
zondag 20 januari 2019 om 16:47
Klasse reactie!
Vind ik leuk
Fcb for ever +4905
zondag 20 januari 2019 om 16:54
Ook in het verlies moet je groot zijn
Vind ik leuk
TageMeister +9428
zondag 20 januari 2019 om 16:57
Aar is bij elke ploeg een vreemd iets... Liever drogredenen zoeken de ref, het uur, de grasmat,....
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:31
Proficiat Charleroi. Maar wat een sfeer weeral in Jan Breydel!
Vind ik leuk
j.caesar +1973
zondag 20 januari 2019 om 16:31
Wel een vervelende wedstrijd met Charleroi-spelers die, zoals de bladen in de herfst, bij bosjes vielen. Puur bedrog maar wat had men kunnen verwachten met een Bayat als voorzitter.
Vind ik leuk
Freddyploiks +15373
zondag 20 januari 2019 om 16:33
Hahaha, grapjas! Jullie hebben 100 minuten gekregen van jullie vriendje, als je in die tijd niet kan scoren...
Verdiend voor Charleroi.
Trouwens, Leko zijn sneakers gezien? Heeft goed gekeken naar Coucke😂
Vind ik leuk
wakka +128
zondag 20 januari 2019 om 16:36
Hij vergeet dat Poulain zijn elleboog, amrabat zijn tackle en Dennis zijn doodstrap net meer verdiende dan geel..... 2x bloed bij Charleroi... Maar volgens Caeses fake...
Beste sups in met muntjes gooien
Vind ik leuk
Fcb for ever +4905
zondag 20 januari 2019 om 16:56
En ik die dacht dat de eekhoorns alle eikels al hadden opgegeten
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:34
Ik zag toch telkens bloed of een vuile trap op de schenen bij de meeste van die fases hoor... En Poulain en Dennis mogen blij zijn dat ze geen rood krijgen. Vormer en Vanaken ook altijd geel, al was het maar om de hele wedstrijd te janken tegen de scheids, maar dat zijn we al gewoon he...
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:36
Gij vond het in Brugge eergisteren nog een unieke sfeer. Was precies de wachtzaal bij de dokter. Of is dat gefluit om terechte beslissingen de unieke sfeer die gij bedoelt. Straf dat boeren met 11 mogen eindigen
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 16:59]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:38
Prijzen Verhaeghe,voorzitter,kbvb. ....
Vind ik leuk
12a34b +1329
zondag 20 januari 2019 om 16:31
Ik vrees er voor dat we Charleroi toch nog in PO1 gaan zien met hun anti-voetbal
Vind ik leuk
Hierulf +1951
zondag 20 januari 2019 om 16:33
Toch mooier dan de beenhouwervoetbal van FCB
Vind ik leuk
TageMeister +9428
zondag 20 januari 2019 om 16:48
Anti voetbal of op zen Europees?
Vind ik leuk
12a34b +1329
zondag 20 januari 2019 om 17:04
Op zen Mazzu's
Vind ik leuk
Hierulf +1951
zondag 20 januari 2019 om 16:32
Een camionnette vol van trofees in de week en nu dat, hahahahaha : compleet afgang lol. En nog lang moeten wachten op een nieuwe stadion XD
Vind ik leuk
Lord Wenger +18276
zondag 20 januari 2019 om 16:32
Ik ben geen fan van de manier van spelen van Charleroi, maar ze doen 't toch maar telkens weer. Toch knap!

Al is deze uitslag heel slecht voor ons. Want nu zijn we echt wel verplicht om te winnen van Anderlecht straks.
Vind ik leuk
JDP +854
zondag 20 januari 2019 om 16:38
Dat zal wel lukken om Anderlecht over de knie te leggen : you gotta have faith!
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:16
Daarom ga ik nu als Club supporter straks, mijn man plezieren en hem bijstaan om voor AA Gent te supporteren tegen de kiekenfretters.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 17:18]
Vind ik leuk
camargue +6612
zondag 20 januari 2019 om 16:49
Ik hoop dat we straks een mooie wedstrijd krijgen Lord. En dat de beste moge winnen!
Vind ik leuk
Lord Wenger +18276
zondag 20 januari 2019 om 16:52
Dat hoop ik met je mee, want in de heenmatch was 't op Kums na niet om aan te zien! Alvast succes gewenst voor straks!
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 16:35
ik ben echt blij dat het niet alleen bij ons zwak is....
dit club deed ook pijn aan de ogen....
2gouden schoenen ,beste trainer enz.....
om te beginnen was de beste trainer de zwakste van allemaal....
tactisch zeer zwak met zijn diepste man die de bal kwam opeisen op de middellijn....
wesley is echt een beperkte spits ,wel sterk maar technisch beperkt...
ik ben er zeker van als je met vossen en schrijvers begint, dat je veel sterker staat....
je kan penalty fluiten ,maar je kan dennis en amrabat ook rood geven....
Vind ik leuk
Bart Joos +3060
zondag 20 januari 2019 om 16:36
Nu wordt het wel zeer moeilijk. Charleroi wint verdiend.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:43
Dit verlies kan ik alleen maar toejuichen!
Vind ik leuk
Gimini +1343
zondag 20 januari 2019 om 16:50
Toejuichen? wat zever is dat? Club en Leko hebben gewoon het stugge Charleroi, hun manier van spelen niet kunnen breken. Dus Charleroi kan ik toejuichen voor hun winst. Brugge ? verkeerde tactic ? slechte opstelling van de beste trainer van't land ?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:17
Ik juich dit toe wegens Racing Genk, pipo =p 2de achtervolger op zo veel mogelijk punten zetten!
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 17:19]
Vind ik leuk
JDP +854
zondag 20 januari 2019 om 17:26
Sommige dingen moet je met handen en voeten uitleggen. Anders is het zever 😊
Vind ik leuk
Geertkeano +551
zondag 20 januari 2019 om 16:44
Btugge moest 4 keer rood gekregen hebben en strafschop vorig jaar met vormer zujn ze zo kampioengeworden dus nee geen strafschop
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:48
Geert, LUL!
Vind ik leuk
Fcb for ever +4905
zondag 20 januari 2019 om 17:41
Correctie gouden lul van het jaar
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:48
Nooit van zijn leven, gaan we dit jaar kampioen spelen... Leko is het Noorden kwijt!!
Vind ik leuk
Kris1 +1286
zondag 20 januari 2019 om 17:18
Inderdaad Patrick, maar dat is al van vorig jaar aan de gang. We haalden geen 10 punten in de playoffs en werden toch kampioen door onze voorsprong. Het goed voetbal dateert van voor de winterstop vorig jaar. Logisch dat het bestuur Leko nog geen contractverlenging geeft. Zijn opstelling voor een thuiswedstrijd met één spits. Dom en bangelijk.
Vind ik leuk
JDP +854
zondag 20 januari 2019 om 17:29
Dat ik hier als niet-club supporter, Brugge moet verdedigen : jullie hebben dit seizoen toch enkele schitterende CL-wedstrijden gespeeld?
Maar ik geef toe dat het spel zelf maken, moeilijker gaat dan vroeger.
Vind ik leuk
wesleyvb +1375
zondag 20 januari 2019 om 16:50
Brugge mag zeer blij zijn, dat ze geen 2of 3 rode kaarten hebben gehad! alle analisten zijn het er mee eens op play sports! Maar wat een match, geen knikker geraakt, Gouden schoen?? waar was die? deed die mee? dan is Pozuelo toch een heel ander kaliber! En de Gouden trainer? wow tactisch nougabolle! En die kloefklaffers winnen dan alle prijzen in plopsaland, maar ja daar voelde de mannekes zich goed he! Plopperdeploppperdeplop KRC met 10 punten voorsprong aan de kop!
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:13
is: kloefkappers, geen kloefklaffers
Vind ik leuk
wesleyvb +1375
zondag 20 januari 2019 om 17:17
ik noem het hoe ik het wil, 0-1 en geen bal geraakt, daar gaat het om!
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 17:18]
Vind ik leuk
Genome +852
zondag 20 januari 2019 om 16:56
Op basis van de hele wedstrijd was een gelijkspel terecht geweest. Niet al te veel kansen voor beide ploegen. Vormer voorlangs, Schrijvers en Mata op het doelhout, Osimhen tegen kegel Horvath.

Het was vrij pittige wedstrijd die vaak over de schreef ging. Zo konden er meer gele kaarten gevallen zijn langs beide kanten en ook enkele rode. Zo zijn de gele kaarten voor Poulain, Amrabat en Dennis zeer licht(!). De penaltyfase voor Club was er géén, speler raakt gewoon de bal ongelukkig met zijn steun-arm.

Frustratie begon al vrij vroeg in de wedstrijd de bovenhand te nemen bij zowel spelers en supporters wat de kwaliteit niet ten goede kwam. De loftrompet na de GS mag weer even opgeborgen worden. Niet ideaal om met je kinderen naar Breydel te gaan op zo'n momenten.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 16:58]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:03
Voila, na de vele prijzen verleden woensdag, hebben we er weer eentje bij. Die van 'kartonnen ploeg'. Fysiek zo afgetroefd worden door een gretig Charleroi. Niet altijd mooi om te zien, maar resultaat gehaald zoals wij in de CL. Proficiat Charleroi, verdiend gewonnen op basis van inzet.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:11
Slechte match van Club !! Ook geen al te goede leiding van Boucaut !!!
Veel pech ook, bal op deklat en doelpaal, maar Club verdiende echt geen overwinning. Zullen in 't vervolg uit een ander vaatje mogen tappen !!!!
Als Club supporter, is Racing Genk, dit jaar nog altijd de verdiende kampioen !!!
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:30
Dat zijn al 5 punten achter momenteel! In Po1 één keer winnen van Genk en dan zijn er dat nog 2 zelfs! Amaai, Genk is nu zeker al kampioen. En Anderlecht moet de abonnees terugbetalen omdat Po1 niet gehaald wordt
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:38
Jongens we moeten eerlijk zijn, eerste helft van Club Brugge dan kun je beter naar een veteranen-ploeg of een U17ploeg gaan kijken want dat was echt bar-slecht.

Siebe is de beste man op het plein, in quasi iedere match bijna met zowel inzicht, creativiteit en vooral goesting.

Scheids was erbarmelijk slecht, vooral in het voordeel van Club Brugge (zie VAR met Dennis) en Wesley die blijft maar langs alle kanten vastgehouden worden met 2 handen en moet zich maar zien te redden voor de rest.

Charleroi was niet echt van plan te voetballen maar heeft nu eenmaal het type spelers om op deze manier te spelen en dan is het aan de trainer om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten, en winst is het geworden, volledig terecht laat ik in het midden gezien de 2 ballen op het doelkader van Club Brugge, maar zeker ook geen ONterecht resultaat.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 17:38]
Vind ik leuk
Quizmaster +1144
zondag 20 januari 2019 om 17:45
Genk komt 2x achter en reageren op fenomenale wijze..Brugge komt achter en het is iedereen en alles hun schuld maar zijzelf kunnen er niets aan doen! Weeral compleet negatieve sfeer daar...
MAAR 10pnt los!!! FORZA RACING
Vind ik leuk
Jake Genk +244
zondag 20 januari 2019 om 17:46
Karma zeg ik na al het onrecht dat Genk is aangedaan afgelopen woensdag !
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:51
Baby smurf
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws