Courtois in zak en as na nederlaag: 'Een stom gevoel, hopelijk leren we hier uit'

    Courtois in zak en as na nederlaag: 'Een stom gevoel, hopelijk leren we hier uit'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 23:22zo 18-11-2018 om 23:22

    Een zichtbaar teleurgestelde Thibaut Courtois kon het maar moeilijk geloven. De doelman moest zich maar liefst vijf keer omdraaien tegen Zwitserland. Dat had hij zeker niet verwacht.

    "Wat er gebeurd is? Goeie vraag. We komen snel in de match, maar dan zijn we plots allemaal uit de match verdwenen; Te makkelijk ballen verloren, te makkelijke fouten, te veel ruimte", legt de doelman uit bij VTM.

    Ook na de rust kwam er geen beterschap. "De tweede helft hebben we onze intensiteit niet omhoog gekregen. Daar zijn we ook op afgestraft. We hebben allemaal wel iets geprobeerd, maar het lukte niet. Dit is internationaal topvoetbal... Als je de Zwitsers ruimte laat, krijg je een heel moeilijke wedstrijd.

    Door de nederlaag ook geen halve finales van de Nations League. "We hadden graag die Final Four gespeeld, maar zijn nu uitgeschakeld. Een stom gevoel.  Hopelijk kan dit stom gevoel ons leren om nu een match te controleren", besluit hij.

    Lees meer over:Rode Duivels

    Plaats een reactie

    Frefke +909
    zondag 18 november 2018 om 23:42
    Deze is goed aangekomen zeg.
    Verdedigend zal er toch serieus moeten gesleuteld worden, het is duidelijk dat de vervangers en jeugd (nog) niet klaar zijn voor dergelijk werk!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:49
    MAAR DE vaste spelers waren er ook niet
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    zondag 18 november 2018 om 23:52
    Die hebben we dringend weer nodig ! Dat is duidelijk gebleken vanavond ! En Kev zal ook geen luxe zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:55
    Neen, maar Kevin alleen vanavond ging er ook niet veel aan kunnen veranderen
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    zondag 18 november 2018 om 23:59
    Ja, het was vanaf de 1-2 in alle gelederen gewoon slecht !
    Vind ik leuk
    strat2 +488
    maandag 19 november 2018 om 07:11
    Kompany deed de laatste training niet mee. Terug last van de spieren?! Dan moet mijns inziens Mechele in het vervolg spelen.
    Tielemans heeft quasi geen enkele wedstrijd kunnen winnen met Monaco, zit er ook geregeld op de bank, en word " bedolven" onder de slechte kritiek (is wel redelijk goede speler, maar GEEN patron, en zeker niet bij de rode duivels).
    Van Aken moet volgens mij(in afwezigheid van De Bruyne) altijd spelen.
    Batsman niet bij de elf? Een schande vind ik persoonlijk, en een enorme teleurstelling voor die jongen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 08:31]
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3347
    maandag 19 november 2018 om 08:12
    Nog iets anders: heb ik nu goed gezien dat alleen Hazard de supporters is gaan groeten? De bond moet die jongens dringend een premie beloven wanneer ze dit in het vervolg eventueel zouden willen doen. Enfin, als het eens uit komt en niet te koud is uiteraard...
    (maar mijn respect voor Eden is wel weer gegroeid...)
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 09:45
    Wat zullen ze hem uitlachen bij real Madrid
    Ontzettende domme vervelende man
    Beetje opstellingen doorgeven via zijn vader
    En als je bij AM hebt gespeeld en vervolgens naar RM weet je dat je bij bijden niet populair maakt.
    Net als chelsea en ook nog de Fransen belachelijk gemaakt na het wk
    Kan niet wachten om zijn huilende papa weer op tv te zien omdat het verleden hem gaat inhalen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws