Uitgekookt Antwerp pakt na strafschop de volle buit op Sclessin

    Uitgekookt Antwerp pakt na strafschop de volle buit op Sclessin

    zondag 4 november 2018 om 16:15

    Antwerp heeft de topper tegen Standard gewonnen met 0-2. In eigen huis creëerde Standard te weinig kansen en werd het genekt door een domme penaltyovertreding.

    De statistieken na een halfuur zeiden zowat alles: noch Standard, noch Antwerp hadden tot dan een bal tussen de pallen gekregen. Mbokani was de eerste die écht gevaarlijk was, maar na 39 minuten strandde zijn bal op de paal. Het bleek uitstel van executie, want net voor de rust maakte Fai een penaltyfout op Mbokani. Refaelov zette zich achter de bal en werkte perfect af. 0-1 aan de rust.

    Antwerp zat in een zetel in de tweede helft en liet Standard rustig komen. De Luikenaars waren te slordig om de muur te slopen. De ergernis groeide zienderogen bij Preud'homme, die aanvankelijk enkel Luyindama dichtbij een goal zag komen. Hij duwde de bal echter recht op Bolat. Op een kwartier voor affluiten kreeg Lestienne een mooie kans, maar met zijn mindere rechter miste hij van dichtbij. Standard deed nog een slotoffensief, maar Antwerp stond pal en scoorde op de counter zelfs nog een tweede keer via Lamkel Zé.

    Antwerp blijft op die manier sowieso op de derde plaats staan. Standard valt uit de top zes als STVV zondagavond nog zou winnen van Zulte Waregem.

    Plaats een reactie

    Bart Thijs +3528
    zondag 4 november 2018 om 16:31
    Voor alle duidelijkheid: ik heb enkel de laatste 10min gezien en wat onthoud ik? MPH de clown die weer alles en iedereen de schuld geeft en de 4e ref die de huid volgescholden krijgt....triestig mannetje!
    Vind ik leuk
    12a34b +645
    zondag 4 november 2018 om 16:34
    Neem me series of niet, maar ik zie in Antwerp echt wel een titelkandidaat.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:48
    Voorlopig nog niet ,komt misshien wel nog. Ze zitten met een oudere kern en die is al niet breed en bovendien pakken ze met hun fysieke spel vel kaarten die hun parten kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 23:51
    Euhm ... Ik denk dat Antwerp dit seizoen een van de breedste kernen heeft in 1A.
    Als je ziet wie er op de bank zat of zelfs niets in de selectie zat: Rodriguez, Hairemans, Govea, Buta (ingevallen), Owusu (ingevallen), Batubinsika, Borges, Yatarabé, Lamkel Zé (ingevallen), Theunkens, ... En ge hebt op quasi elke plaats en (bijna) evenwaardige vervanger!
    En oudere kern? Hoeveel spelers denk jij dat boven de 30 is?🤔
    Een groot deel is zelfs jonger dan 25!
    Ik denk dat het net een gezonde mix is.
    Dus eerst u beter informeren vooraleer ge zoiets vermeld! 🙄
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:50
    Antwerp is een goed fysieke ploeg die ervoor gaat meer niet. Als titelkandidaat neen want champagne voetbal ontbreekt daar nog om mee te doen voor de titel. PO I sowieso.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 21:10
    Champagnevoetbal is voor de bangelijke supporters die Anderlecht heeft. Wij zijn Engels en aangevuld met nog wat kwalitet zullen we ooit de tittel pakken op zn Engels.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 07:48
    Engels? Rudimentair gehak met het permanent overtreden van reglement.

    Bvb. Voor de bal gaan staan wanneer vrijschop voor de tegenpartij, opgelegd door de sluwe grijze vos boloni..
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 11:04
    Wij zijn dan ook maar een rudimentair haven volkje. Laat ons maar doen met onze dokwerkers op het veld en een paar brigadiers.
    Niemand is verplicht om naar dr Bosuil te komen kijken. Maar ik garandeer je dat je daar op zn minst het gevoel hebt dat je naar een wedstrijd kijkt. Elk team speelt op het terrein met eigen wapens. Iedereen is vrij en er is de VAR. Gefrustreerd om ons voetbal. Kijk dan niet. Geloof me wij het rudimentair volkje houden van deze spelers . Net omdat wij dagelijks alles geven rechtstaan en solidair zijn als ze aan ons komen mijnheer. Zo met de haven en alles daar rond samen naar den bosuil. United homeground defend. Alleen de Antwerpenaar begrijpt het. Dus Gaby bol het en kijk niet naar dat rudimentair ploegske dat we maar zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 11:54
    Heb ik gezegd dat jullie een rudimentair volkje zijn?

    Gaat over her spel...

    En al wat verbeterd sedert Rafa voetballes is komen geven..
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 12:33
    Idd dat heb je niet gezegd. Da zei ik met sarcasme. Het is zit in ons DNA . De Club het volk dat nu eenmaal deze spelstijl graag ziet. Wim De Decker is daar een vb van. Niet de beste voetballer maar gaf zich 200%. Daar houden we van. Limbombe Stalone was dan weer een talent dat buiten het laatste jaar uitgefloten werd omdat hij voor dat half jaar gewoon niwt werkte vr de ploeg. Dat word door ons niet genomen. Is het omdat we ontstaan zijn door Engelsen of door het dagelijks knokken in de Haven. In elk geval zo is dat. Ik breek geen andere ploegen af. Hou een gefrustreerde mening dan voor jezelf. Ik was bijvb gefrustreerd toen Belgie tegen Frankrijk verloor in de halve finale tijdens het WK. Maar had alle begrip voor duchamps de trainer van Frankrijk. Hij was slim en hield veel mensen achter de bal om op geen dodelijke counter te lopen van onze Belgen. Dit is het spelletje van tactiek en tegen zetten. Michel maakte een verkeerde gok. De rest is de VAR en de scheidsrechter. Wij hebben sinds we uit 2 de zijn 2 rode kaarten gepakt. Denk dat er andere ploegen zijn. Hard en vechten is niets mis mee zolang het er niet over gaat en mensen. Maar ik begrijp dat mensen dit niet graag zien. Ik zeg je wij RAFC supporters genieten.
    Vind ik leuk
    Hierulf +1093
    zondag 4 november 2018 om 16:34
    Antwerp, Antwerp... :)
    Vind ik leuk
    SD +9412
    zondag 4 november 2018 om 16:34
    Niets aan te merken, behalve de penalty. Pas op niets mis daarmee als de.scheidrechters altijd fluiten voor dergelijke overtredingen.
    Standard had veel goede wil maar weinig inspiratie en zoals te vaak dit seizoen was het aanvallend nergens. Werk voor Renard !
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:38
    Potje stamp tussen de twee kampioen in deze discipline...

    Als,dit het voetbal van morgen is dien ik dringend iets anders te bedenken zls tijdverdrijf...
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +473
    zondag 4 november 2018 om 17:35
    Het voetbal dat ik van Club heb gezien op Antwerp was echt niet beter hoor, maar dat zal je misschien ontgaan zijn achter die blauw-zwarte bril.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1095
    zondag 4 november 2018 om 19:03
    brugge wou wel degelijk goed voetbal spelen maar dit werd hen onmogelijk gemaakt door het hele vuile en schandalige spel van antwerp met veelvuldig zware en smerige overtredingen waar keer na keer geheel onterecht geen kaarten voor volgden en dus ook de meerdere terechte uitsluitingen achterwege bleven

    het voetbal van antwerp is ronduit gezegd echt verschrikkelijk zeer schandalig en er heel extreem zwaar los over, wat antwerp doet heeft weinig tot niks te maken met voetbal maar wel met gevechtsporten

    maar ik moet er wel bij zeggen dat hoewel het verschrikkelijk erg is, het toch al een minieme verbetering is tov vorig seizoen toen het echt nog veel en veel erger was, het verschil is praktisch verwaarloosbaar maar het gaat op dat vlak toch al de betere kant uit, dat is toch al iets al stelt dat eigenlijk eerder niks voor
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 19:09]
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 23:55
    Dit voetbal heeft club zo'n 10 jaar gespeeld tussen twee titels ... 😒
    Hopelijk leert Antwerp sneller te evolueren! 😊
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +473
    maandag 5 november 2018 om 09:00
    Als Uw zakdoekjes op zijn laat het dan even weten dan sturen we er nieuwe op.

    Wat vorig seizoen betreft ben je waarschijnlijjk al vergeten dat Brugge thuis met heel veel geluk onverdiend drie punten kon pakken en op Antwerp gewoon 85 minuten werd weggespeeld tot de scheidsrechter zich met de zaken ging bemoeien en een doelpunt gemaakt uit buitenspel goedkeurde zodat jullie nogmaals onverdiend een puntje konden sprokkelen.
    De reacties van jullie spelers waren toen veelzeggend; Een gelijkspel tegen een oppermachtig Antwerp werd gevierd alsof ze net de Champions league hadden gewonnen.
    Han(dta)s(je) Vanaken, de roze schoen, op kop.

    Dit seizoen hebben we thuis tegen Club vooral de fout gemaakt om teveel respect te tonen voor een tegenstander die dat niet verdiende. Hadden we gewoon ons spel gespeeld zoals de weken daarvoor hadden jullie op dit moment achter ons gestaan in de rangschikking, en niet geheel onverdiend. ;-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 11:14
    Groot gelijk Dirk. Wij het ploegske uit 2 de klasse begot. Tmoet tg zijn dat Antwerp iets betekend. Nog ff wachten. Mooiste stadion in een uizinnigr sfeer. Brugge onze vazalen die zullen ondervinden wat het is om niet te kunnen bouwen. Nee de grond is onze Paul. De Coucke gevangen in zijn druk woongebied . Ik zie zeer veel toekomst in KV Mechelen. KV en Antwerp zullen de huidige grote overstijgen. Ja zelfs als KV moet degraderen.Wacht maar. D onofrio en de Paul wisten dat er 1 Club was met een grote progressiemarge. Dat was RAFC. Coecke kocht wat hoog stond en kan alleen maar vallen . Its all Economic Stupid. Uiteindelijk drijft Antwerpen boven
    Vind ik leuk
    vampire81 +1095
    maandag 5 november 2018 om 11:28
    je waanzin kent blijkbaar totaal geen grenzen, compleet gestoord zou ik zeggen nog net niet maar het neigt er echt wel naar toe te kunnen gaan, maar ja zalig zijn de zotten van geest
    [Reactie gewijzigd op maandag 5 november 2018 om 11:30]
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 11:44
    Kijk vooruit. Leg patronen en je weet. Gestoord dat zeiden ze 100jr geleden van mensen die voorspelden dat de mens op de maan zou landen. Gestoord. Wacht maar.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1095
    maandag 5 november 2018 om 12:59
    antwerp en mechelen zouden dus de nr 1 & 2 ploegen worden in België, echt waar jong, kent ge nog zo van die belachelijke onnozelheden en zever, dan kunnen we nog eens lachen, dat doet goed en is gezond
    Vind ik leuk
    maandag 5 november 2018 om 20:07
    Van KV denk ik dat. Van RAFC weet ik dat. Idd.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1095
    maandag 5 november 2018 om 11:21
    betreffende die match: van damme beging helemaal in het begin van de 2e helft vrijwillig handspel en had brugge brugge daar altijd een penalty moeten krijgen en van damme altijd minstens zijn 2e gele kaart en eigenlijk zelfs direct rood, ik kan gerust zeggen absoluut geeneens verrast te zijn dat dat door de vinger werd gezien tegen brugge, zoals zo heel frequent met van allerlei zaken gebeurt

    het was dus bijlange na antwerp niet die die match benadeeld werd maar feitelijk brugge die zwaar benadeeld werd want het had een "penalty moeten hebben" en op 2 minuten na een hele "2e helft numeriek in de meerderheid" moeten zijn, "veel eerder" (extreem belangrijk) benadeling in de match en "veel zwaarder doorwegend" (evenzeer zeer belangrijk)

    dat is de echte ware realiteit van die match en niks anders, brugge heeft die match niet verloren "ondanks" de arbitrage en helemaal niet door de arbitrage (wat een extreem grove en zeer schandalige leugen is)


    wat de match van dit seizoen betreft: antwerp mocht extreem gelukkig zijn dat een klungel in de goal hen een totaal onverdiend heeft cadeau gedaan want antwerp heeft in die match niks anders gedaan dan met zijn 11 achter de bal verdedigd (enige offensieve intenties van antwerp waren compleet onbestaande, zelfs niet op de counter, gewoon allemaal heel de match vanachter blijven staan) en constant zeer vuile en extreem zware en gemene overtredingen maken omdat ze gewoon veel te zwak waren en zijn om brugge op enige andere manier te kunnen afstoppen

    dergelijk gemeen en vuil spel alsook het zware fbraakvoetbal van antwerp kan 1A gerust missen als kiespijn, ze waren op een lager niveau veel meer op hun plaats met hun schandalige (voetbal) gevechtsport
    Vind ik leuk
    Tvdp +5
    zondag 4 november 2018 om 18:58
    Ja Gaby 🙄 groot licht gij...
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 19:22]
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 19:06
    Allez...nog een pseudoke aan gemaakt? ?
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 23:55
    Doen! 😊
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 16:52
    Voetnalprimeur jullie berichtgeving trekt op niets.
    Duidelijk dat jullie de match weeral niet gezien hebben, Marin 25’ schot op de paal en andere kansen voor Standard. Kruip terug achter uw toetsenbord aub
    Vind ik leuk
    SD +9412
    zondag 4 november 2018 om 17:32
    Een match kijken, dat doen ze nooit. Hun werk is gewoon samenvatten wat anderen zeggen of schrijven met veel oog voor sensatie.
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 17:33]
    Vind ik leuk
    Wimz3 +836
    zondag 4 november 2018 om 20:06
    Welke andere kansen? Ahh voor Antwerp. Lob van Mbokani over Ochoa op de paal en bal van Lamkel Zé op de dwarslat. Standard heeft niets laten zien.
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 23:56
    Ok wat schot van Marin betreft, maar euh ... Welke andere kansen? 😳
    [Reactie gewijzigd op zondag 4 november 2018 om 23:57]
    Vind ik leuk
    zondag 4 november 2018 om 17:04
    Zeet goede reactie van Gaby. August, Antwerp heeft ook veel kansen gehad, maar toen stond je TV al uit zeker?
    Vind ik leuk
    Dirk H +3106
    zondag 4 november 2018 om 17:28
    Pipo de clown Sa Pinto moet zich toch een breuk lachen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws