'Transfer Tielemans: RSC Anderlecht betaalt zich blauw aan spelersmakelaar'

    'Transfer Tielemans: RSC Anderlecht betaalt zich blauw aan spelersmakelaar'

    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:30

    Sinds Operatie Propere Handen kwamen er al heel wat namen naar voor als mogelijke schuldigen, maar ook als getuigen. Naast spilfiguren Mogi Bayat en Dejan Veljkovic is er nog een derde makelaar die verdacht wordt van financiële fraude.

    Christophe Henrotay is een gekende naam in het Belgische voetbal. Zo is de makelaar de afgelopen jaren betrokken geweest bij een pak transfer van Rode Duivels. Eén daarvan is die van Youri Tielemans, die RSC Anderlecht twee jaar geleden verliet voor AS Monaco.

    Volgens La Capitale strijkte één van de grootste spelersmakelaars van ons land een aanzienlijk deel van de transfersom op. Van de 26,2 miljoen euro die paars-wit diende te betalen, ging maar liefst 6,2 miljoen naar het bedrijf van Henrotay.

    Omgerekend ving de man dus maar liefst 27 procent van de totale transfersom. "Is de speler niet tevreden met zijn contract? Is Anderlecht niet tevreden met de ontvangen som (20 miljoen)? Is er dan iemand benadeeld in deze transfer?", is Henrotay duidelijk niet gezind met de kritiek.

    Plaats een reactie

    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:43
    Waarvan 80% nog niet betaald volgens het nieuwsblad...

    27% .....Waanzin....




    Vind ik leuk
    jericho666 +2352
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:51
    Verkeerde makelaarsstiel gekozen Gaby. Uw 4 à 5% procent is mr wa gemorrel id marge 😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:02
    Voor alle duidelijkheid...ik,ben been makelaar maar heb wel het attest.

    Maar inderdaad..dit doet wenkbrauwen fronsen,

    6.5 mio is ongveer 130 x jaarwedde-kost van een modale arbeider/bediende in België.

    En den duivelszak is dan nog niet gevuld...dan moeten ze nog wat aan fixing doen als tijdverdrijf.

    Begrijp niet dat 'en op economische zaken daar geen paal en perk en stelt door beroepsattest met medegaande beroepsdeonthilogie/code



    Ik neem aan dat de nog niet-betaling van 5,8 mio€ kadert inde discussie Coucke/vanholsbeeck.
    Vind ik leuk
    Peed +311
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:33
    Voor 1 keer ben ik het eens met jou.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:42
    Alles...de eerste stap richting inkeer is gezet.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6320
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:47
    "Van de 26,2 miljoen euro die paars-wit diende te betalen"
    @VP: paars-wit heeft die nooit moeten betalen maar Monaco wel ;-)
    Vind ik leuk
    jericho666 +2352
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:50
    Reposten ze het artikel, maken ze dezelfde fout.

    Alhoewel miss heeft anderlecht wel moeten betalen. Dag van vandaag is nix zeker 😉
    Vind ik leuk
    Gheintje +224
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:11
    Anderlecht heeft duidelijk iets aan de makelaar dienen te betalen
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +477
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:55
    Dat zijn uiteraard geen bedragen meer die in verhouding staan tot de geleverde prestaties.
    Dit soort van praktijken krijg je er denkelijk enkel maar uit door een compleet nieuw systeem in te voeren waarbij er enkel nog maar makelaars die een licentie van de FIFA of UEFA verkrijgen spelers mogen transfereren én er een plafond in de vorm van een een vast bedrag wordt opgelegd voor wat het commissieloon van diezelfde makelaars betreft.
    En bij een maximum bedrag denk ik aan 20.000 tot 25.000 Euro, inclusief onkosten.
    Het zou niet alleen de uitwassen die er momenteel zijn verregaand kunnen beperken maar tevens een halt toeroepen aan de waanzinnige transferbedragen die tegenwoordig gangbaar zijn.
    Het klinkt misschien een beetje naïef maar volgens mij moet dit alles toch in een juiste vorm te gieten zijn.
    Vind ik leuk
    Johnmor +437
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:09
    Ja, maar hogerhand zitten er ook geldgraaiers...
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +477
    dinsdag 16 oktober 2018 om 14:30
    Maakt niets uit indien er overal dezelfde regels gelden en wanneer makelaars die zich niet aan de regels houden weten dat hun licentie meteen ingetrokken zal worden.

    Leg een data-bank met alle makelaars die transfer mogen doen aan bij FIFA of UEFA en maak het bovendien een regel dat de clubs verplicht zijn om bij elke transfer die ze doen na te trekken bij diezelfde data-bank of een makelaar nog een geldige licentie heeft, dan zij er achteraf geen excuses mogelijk.
    Geef de clubs desnoods bij elke transfer een meldingsplicht.
    Van transfers die toch gedaan worden door makelaars die niet over een geldige licentie beschikken moet men dan ook de spelers als niet-speelgerechtigd en de transfers als ongeldig beschouwen.

    Bijkomend voordeel is dat elke speler en club altijd weet hoeveel de commissie op een transfer bedraagt en dat malafide makelaars onmiddellijk door de mand vallen wanneer ze met hogere commissies dan toegelaten proberen te werken.

    Indien je een zo'n systeem goed uitwerkt duurt dat in de beschaafde landen welgeteld één enkele transferperiode om het kaf van het koren te scheiden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 14:33]
    Vind ik leuk
    Frefke +711
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:56
    Wat zou je hier kunnen tegenin brengen ? Indien iedereen daarmee akkoord is gegaan...
    Maar het is ongeloofelijk overdreven. Wat een wereldje...
    Vind ik leuk
    SD +9475
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:05
    Vertel mij niet dat de clubbesturen niet op de hoogte waren van de commissieloon. Waarom werd die aanvaard dan, omdat ietsje onder de tafel moest betaald worden ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:22
    En z'n vader Roger Henrotay was de raadgever bij de transfers die gent deed...
    Het is me het wereldje toch hé...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:48
    Het is allemaal buiten proporties. De weddes van trainers, spelers, makelaars,.... Niet allemaal he. Maar het loon dat ze krijgen is ver buiten proportie. Gewoon niet meer normaal. 6 miljoen.... Normale mensen moeten daar meer dan 150 jaar voor gaan werken om dat bedrag te verdienen. Absurd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws